360 GL sedan 1986 van Lucluc
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb ze namelijk allebei al gesloopt en er toen maar een zelf gemaakt uit een massief stukje aluminium, ook zeker een aanrader als je met een versterkte drukgroep rijd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Lucluc;185230 schreef : Ik neem voortaan ook een paar reserve slangklemmen in de auto mee, want dan had ik het zelf op kunnen lossen.
Gelijk heb je ook, dan kun je in ieder geval nog iets aan elkaar 'hangen', doet me denken aan een kvs akkefietje wat ik had in 2009...:f
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het lijkt alsof ik de dynamo iets hoor meezingen als ik schakel. Zou het kunnen dat ik de v-snaren te strak heb gezet?
De krukaspoelie heb ik vastgezet met 160 nm. Het gekke is dat de vraagbaak twee getallen noemt. 165 en 250. Welke moet het zijn?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dynamo kun je wel checken door de motor eens te starten zonder v-snaren. V-snaren moet je overigens 1 cm kunnen indrukken (of een kwartslag draaien), dan hebben ze de goede spanning. Als ze te strak staan, trek je ook de waterpomp kapot.
- V300 register
- Verbannen
-
Dynamo, als het dat is, maakt alleen geluid als de motor warm is. Het valt op bij schakelen van 1 naar 2 en 3. Daarboven hoor ik het niet. Ik kan de riemen iets indrukken.... en heb natuurlijk wel vaker riemen aangespannen. Kan me niet voorstellen dat ik ze nu ineens te hard heb aangespannen. Trouwens het geluid dat ik nu hoor, had ik ook toen m'n radiateur lek was. Koelwater kwam toen kennelijk ergens op of in (dacht toen ook dynamo) en maakte zo'n meezeurend geluid, gelijk aan motortoerental. Misschien is er iets olie ingekomen, bij verwisselen van het oliefilter. Ik wacht het maar even af. Dynamo ziet er vrij nieuw uit, maar krijgt natuurlijk wel flink wat draaiuurtjes voor z'n kiezen.
- V300 register
- Verbannen
-
Probeer dat met loeibare pakking es
- V300 register
- Verbannen
-
Radiateur kun je best goed plakken met epoxy.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
jep, helemaal correctRuben;186757 schreef : Is dat koppelverschil niet mogelijk het verschil tussen een oud type redblock en een nieuwe type redblock? ( B2*0 vs B19/21/23)