show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 22:13 #876613
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ja, nu ik alles aan het lezen ben en uitzoeken, vind ik het toch een intimiderende klus voor m'n daily driver. Moet er wel weer mee naar huis en het liefst dagelijks retour Utrecht! Dan maar even laten liggen voor de vakantie of...... voor de GLS!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 22:17 #876616
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
met de pomp en reservoir en al het slangenwerk onder je motorkap kun je gewoon rijden. Dan hang je er nog geen v-riem op en zorg je dat je de juiste slangen (juiste lengte dus) gewoon met tie-wraps aan de kant hangt.
Dan kun je op de sleuteldag het stuurhuis wisselen.
Dan kun je op de sleuteldag het stuurhuis wisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 22:21 #876618
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Da's ook wel een goede tip! Ik kan alleen thuis amper sleutel en werk ook 5 dagen, maar ik kan op de sleuteldag alvast het voorbereidend werk doen en dan later het stuurhuis bij Erik (of Jeroen) wisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2011 17:49 #876955
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Van stuurbekrachtiging inbouwen is helaas niets terecht gekomen. Ik ga er wel gestaag mee door, maar heb eerst nog andere prioriteiten. Ik dacht dat het makkelijker was, maar het valt dus tegen.
De trilling in de wielen is opgelost. Vraag me niet hoe het kan, maar waarschijnlijk zat er 'iets' tussen wiel en naaf, waardoor de wielen niet lekker gemonteerd zaten. Het was een suggestie van de garagist waar ik de banden heb gekocht. Dat kon hij zien aan wat plekjes aan de binnenkant van de velg. Hij wist zeker dat de velgen recht waren en heeft alles opgeschuurd en opnieuw gemonteerd (1e keer had ik zelf de wielen gemonteerd) en nu is alles opgelost. Ik ben natuurlijk superblij!
Verder voordat ik naar Veldhoven via Venhorst vertrok nog alle spullen gehaald om m'n bumpers af te lakken. Kleur 219 laten mengen, siliconenontvetter, schuurpapier en blanke lak gehaald. Bijna 45 euro in totaal, dus geen koopje. Nu maar hopen dat het resultaat er mag zijn! Ik ga er de komende weken mee aan de slag, als ik tussendoor wat tijd heb.
De trilling in de wielen is opgelost. Vraag me niet hoe het kan, maar waarschijnlijk zat er 'iets' tussen wiel en naaf, waardoor de wielen niet lekker gemonteerd zaten. Het was een suggestie van de garagist waar ik de banden heb gekocht. Dat kon hij zien aan wat plekjes aan de binnenkant van de velg. Hij wist zeker dat de velgen recht waren en heeft alles opgeschuurd en opnieuw gemonteerd (1e keer had ik zelf de wielen gemonteerd) en nu is alles opgelost. Ik ben natuurlijk superblij!
Verder voordat ik naar Veldhoven via Venhorst vertrok nog alle spullen gehaald om m'n bumpers af te lakken. Kleur 219 laten mengen, siliconenontvetter, schuurpapier en blanke lak gehaald. Bijna 45 euro in totaal, dus geen koopje. Nu maar hopen dat het resultaat er mag zijn! Ik ga er de komende weken mee aan de slag, als ik tussendoor wat tijd heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
11-06-2011 19:06 #876969
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Mooi dat je nu van dat getril af bent, als er toch iets irritant is..
En weer lekker verder met de volgende klus!
En weer lekker verder met de volgende klus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2011 09:01 #877356
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Het lijkt er echt op dat ik net de 1 op 10 niet meer haal met de grotere wielen. Hmm, apart. Misschien ligt het ook wel aan het doortrappen de laatste tijd, want zo rustig als vroeger rij ik al lang niet meer. Maar het blijven snelwegkilometers. Ik heb gewoon echt het geduld niet meer om 100 te rijden..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
16-06-2011 14:34 #877368
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Is gewoon een fase J-L, gaat vanzelf weer over en dan rijd je weer heerlijk op je dooie gemakje 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2011 20:48 #877775
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik bedenk dat het hogere verbruik ook kan komen doordat ik heb geprobeerd het stationair toerental iets te verhogen. Ik heb aan de grote schroef links op de verdamper gedraaid. Een slag uitgedraaid, maar het heeft niet zoveel uitgemaakt. Deed sowieso niet zoveel. Kan ik beter aan de carburateur bijstellen? Werkte bij m'n B19A wel iig. Kan het hogere verbruik ook aan de stelschroef van de verdamper liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2011 16:12 #878045
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Even een tussenrapport van alles dat tot nu toe is gedaan aan deze auto, sinds ik hem heb (2 maart 2010)
- distributieriem + spanrol vervangen
- twee keer een beurt met oliewissel en ontstekingsdelen, kleppen stellen
- nieuwe radiateur
- nieuwe kachelkraan
- remcilinders achter vervangen
- remblokken vervangen
- nieuwe schokbrekers voor en achter
- nieuwe spiraalveren voor
- caravanveren gemonteerd
- volledig interieur vervangen (incl. vloermat)
- nieuwe kenwood usb-radio met 4 nieuwe pioneer speakers
- stabilisatorstangetjes vernieuwd
- boutjes koppelstuk vervangen
- voorbalk laten lassen, stukje dorpel, kriksteunen, achterbalk en stuk bodem
- 4 nieuwe Michelins 15" + Cetus velgen
- balken getectileerd, rechtervoorscherm eraf en behandeld
- alle deurrubbers vernieuwd
- alle dashboardlampjes werkend gemaakt
- richtingaanwijzershendel vervangen
- 3-standenknop kachelaanjager vervangen
- ruitensproeierpompje vervangen
Ben vast nog wel wat vergeten, maar is al een redelijk indrukwekkend lijstje. Helaas is het to-do-lijstje nog langer..... Wel al ruim 50.000 km mee gereden, zonder problemen. Alleen wat kleinigheidjes.
- distributieriem + spanrol vervangen
- twee keer een beurt met oliewissel en ontstekingsdelen, kleppen stellen
- nieuwe radiateur
- nieuwe kachelkraan
- remcilinders achter vervangen
- remblokken vervangen
- nieuwe schokbrekers voor en achter
- nieuwe spiraalveren voor
- caravanveren gemonteerd
- volledig interieur vervangen (incl. vloermat)
- nieuwe kenwood usb-radio met 4 nieuwe pioneer speakers
- stabilisatorstangetjes vernieuwd
- boutjes koppelstuk vervangen
- voorbalk laten lassen, stukje dorpel, kriksteunen, achterbalk en stuk bodem
- 4 nieuwe Michelins 15" + Cetus velgen
- balken getectileerd, rechtervoorscherm eraf en behandeld
- alle deurrubbers vernieuwd
- alle dashboardlampjes werkend gemaakt
- richtingaanwijzershendel vervangen
- 3-standenknop kachelaanjager vervangen
- ruitensproeierpompje vervangen
Ben vast nog wel wat vergeten, maar is al een redelijk indrukwekkend lijstje. Helaas is het to-do-lijstje nog langer..... Wel al ruim 50.000 km mee gereden, zonder problemen. Alleen wat kleinigheidjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
24-06-2011 16:20 #878047
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
J-L and his blue three sixtie, still going strong....:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





