360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Net google gecheckt, volgens mij is de naafgatdiameter bij de V400-V300 gelijk, namelijk 52,1mm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
je rolweerstand is wat hoger, maar t kan nooit enorm veel uitmaken. haalde met de 340CVT en 195 breed ook met gemak 1 op 14 als het moest.Lucluc;177493 schreef : Het verbruik met brede banden is aanzienlijk toegenomen. Misschien als straks alles weer trillingsvrij is, dat het verbruik weer normaal wordt. Ik heb verder niets geks gedaan, gewoon veel snelwegkilometers, wel veel natte weg, dus misschien dat dat wat stroever is. Ik had nu 440 km met 48 liter, meestal is 1 op 10 normaal, soms richting 1 op 11.
passen maar op 1 manierWouter76;177502 schreef : Ow en misschien wel compleet overbodig hoor, maar heb je de wielmoeren ook met de conische zijde naar binnen gemonteerd?
je hoort wat betreft centreerringen de gekste verhalen en er wordt aardig wat over gekakeld op internet maar centreerringen zijn in principe altijd overbodig, het enige nut van die dingen (en waar ze voor ontworpen zijn) is dat het het monteren van je wielen wat makkelijker maakt als je een auto met slotbouten hebt. bij de V300 zoek je met je wiel de tapeinden op en de moeren zorgen voor het laatste stukje centreren (juiste procedure is met de bovenste moer beginnen, die en de onderste handvast draaien, dan de linker en rechter handvast + een slagje met de sleutel; auto op de grond en dan natrekken.)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om met mijn T1R's grip tekort te hebben in de regen. Ik was bekend met dat feit, maar ik herken het niet.Ruben;177496 schreef : Schijnt ook goede grip in nat te hebben. Dat vind ik bij de T1R minder
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Nu het volgende: ik was even aan het kijken naar het stuurbekrachtigingsset. Die komt dus van een B14, met alle slangen nog aangesloten. Heel toevallig heb ik vorig jaar enkele onderdelen van een 360 stuurbekrachtiging overgenomen, behalve het stuurhuis, want dat was naar de sloop gegaan.:uh-uhh: Dus ik heb alle bevestigingsdelen van de 360, alle slangen, stuurpomp, poelie en het koppelstukje. Stuurpomp lijkt echter wel anders dan van de B14. Ook zit bij de B14 set kleinere dubbele poelies met 2 riemen. Bij de 360 spullen heb ik alleen een grote enkelvoudige poelie op de stuurpomp zitten. Het kan nog wel eens een gepuzzel worden. Ik weet niet welke Vsnaar ik extra moet hebben om de stuurpomp aan te drijven. Ik heb altijd 1 extra standaard Vsnaar in de auto liggen als reserve. Weet iemand of dat gaat passen? En wie weet hoeveel olie erin moet?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de pompen zijn tussen B14 en B200 overigens zowieso niet uitwisselbaar omdat ze een ander debiet leveren op de poelie van de ander.
- V300 register
- Verbannen
-
Die poelie waar de extra V-riem voor airco en stuurpomp op loopt zit als het goed is standaard op je krukas (kijk even voor de zekerheid).
Extra V-riem van krukas naar stuurpomp laten lopen en het werkt, die is wel anders dan van de motor maar dat kun je ook in de boeken wel terugvinden.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb overigens nieuwe stuur- en fuseekogels en wiellagers liggen. En die kleine stangetjes die alleen 360's van na 1985 hebben (MKIII). Ik heb dus wel wat reserve-opties voor de sleuteldag.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik denk graag optimistisch maar er is naar mijn mening nog te weinig zo'n conversie (B14>B200) gedaan om ook specifiek te kunnen zeggen dat het wel of niet gaat/kan en wil voor een sleuteldag toch wel een zo goed als 100% slaag garantie kunnen geven vwb benodigde onderdelen etc.
je bruguren hou ik gewoon ingeroosterd dus ik denk dat je je met dat soort klusjes zowieso wel vermaakt:)
- V300 register
- Verbannen
-