show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 14:37 #876486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Centreerring heeft niets met de ET te maken maar met de diameter van de naaf. Ik weet niet wat de naafdiameter van een V400 is, best kans dat hetzelfde is als bij een V300. Als dat het geval is heb je geen centreerring nodig.
Net google gecheckt, volgens mij is de naafgatdiameter bij de V400-V300 gelijk, namelijk 52,1mm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 16:46 #876491 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

Lucluc;177493 schreef : Het verbruik met brede banden is aanzienlijk toegenomen. Misschien als straks alles weer trillingsvrij is, dat het verbruik weer normaal wordt. Ik heb verder niets geks gedaan, gewoon veel snelwegkilometers, wel veel natte weg, dus misschien dat dat wat stroever is. Ik had nu 440 km met 48 liter, meestal is 1 op 10 normaal, soms richting 1 op 11.

je rolweerstand is wat hoger, maar t kan nooit enorm veel uitmaken. haalde met de 340CVT en 195 breed ook met gemak 1 op 14 als het moest.

Wouter76;177502 schreef : Ow en misschien wel compleet overbodig hoor, maar heb je de wielmoeren ook met de conische zijde naar binnen gemonteerd?

passen maar op 1 manier

je hoort wat betreft centreerringen de gekste verhalen en er wordt aardig wat over gekakeld op internet maar centreerringen zijn in principe altijd overbodig, het enige nut van die dingen (en waar ze voor ontworpen zijn) is dat het het monteren van je wielen wat makkelijker maakt als je een auto met slotbouten hebt. bij de V300 zoek je met je wiel de tapeinden op en de moeren zorgen voor het laatste stukje centreren (juiste procedure is met de bovenste moer beginnen, die en de onderste handvast draaien, dan de linker en rechter handvast + een slagje met de sleutel; auto op de grond en dan natrekken.)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 19:53 #876515 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

Ruben;177496 schreef : Schijnt ook goede grip in nat te hebben. Dat vind ik bij de T1R minder

Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om met mijn T1R's grip tekort te hebben in de regen. Ik was bekend met dat feit, maar ik herken het niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 21:42 #876536 door V300 register
Een juist naafcenter wordt eigenlijk alleen echt belangrijk als je geen conische wielmoeren/bouten hebt. En dat komt eigenlijk (zover ik weet) bij personenauto's niet voor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 21:48 #876600 door V300 register
Inmiddels de wielen afgeleverd. Blijkt dat iemand bij Erik in de straat wielen kan richten, dus da's mooi! Volgende keer bij 2e hands velgen laat ik ze eerst richten voor er nieuwe banden opkomen. Eerst maar eens zien of alle 4 de velgen slecht zijn, want dat zou me verbazen.

Nu het volgende: ik was even aan het kijken naar het stuurbekrachtigingsset. Die komt dus van een B14, met alle slangen nog aangesloten. Heel toevallig heb ik vorig jaar enkele onderdelen van een 360 stuurbekrachtiging overgenomen, behalve het stuurhuis, want dat was naar de sloop gegaan.:uh-uhh: Dus ik heb alle bevestigingsdelen van de 360, alle slangen, stuurpomp, poelie en het koppelstukje. Stuurpomp lijkt echter wel anders dan van de B14. Ook zit bij de B14 set kleinere dubbele poelies met 2 riemen. Bij de 360 spullen heb ik alleen een grote enkelvoudige poelie op de stuurpomp zitten. Het kan nog wel eens een gepuzzel worden. Ik weet niet welke Vsnaar ik extra moet hebben om de stuurpomp aan te drijven. Ik heb altijd 1 extra standaard Vsnaar in de auto liggen als reserve. Weet iemand of dat gaat passen? En wie weet hoeveel olie erin moet?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 21:55 #876604 door Anjo van den Akker
nope, is een kleinere riem.

de pompen zijn tussen B14 en B200 overigens zowieso niet uitwisselbaar omdat ze een ander debiet leveren op de poelie van de ander.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 22:01 #876607 door V300 register
Hoeveelheid olie kun je in het boekje lezen (vast te vinden in het ledenmenu).

Die poelie waar de extra V-riem voor airco en stuurpomp op loopt zit als het goed is standaard op je krukas (kijk even voor de zekerheid).
Extra V-riem van krukas naar stuurpomp laten lopen en het werkt, die is wel anders dan van de motor maar dat kun je ook in de boeken wel terugvinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 22:01 #876608 door V300 register
Ok, vind je het nog wel verstandig om er op een sleuteldag aan te beginnen? Anders parkeer ik m'n wagen een tijdje bij de dorpsgarage om het in te laten bouwen. Lijkt me toch wel een gepuzzel met de slangen en alles moet toch los omdat het een B14 set is. Het is natuurlijk wel spannend!

Ik heb overigens nieuwe stuur- en fuseekogels en wiellagers liggen. En die kleine stangetjes die alleen 360's van na 1985 hebben (MKIII). Ik heb dus wel wat reserve-opties voor de sleuteldag.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 22:09 #876610 door Anjo van den Akker
nja als alles van een B200 is vind ik het in principe wel prima, maar als je een B14 set op een B200 wilt bouwen en als het goed is alle onderdelen hebt, zul je als je bezig bent net zien dat je een beugeltje/stangetje/boutje/slangetje/nippeltje mist of niet past (slanglengtes zijn volgens mij zowieso anders!) om het geheel werkend te krijgen. het zou lullig zijn dat je alles gewisseld hebt en dan achter zoiets lulligs komt waardoor alles weer eraf mag.
ik denk graag optimistisch maar er is naar mijn mening nog te weinig zo'n conversie (B14>B200) gedaan om ook specifiek te kunnen zeggen dat het wel of niet gaat/kan en wil voor een sleuteldag toch wel een zo goed als 100% slaag garantie kunnen geven vwb benodigde onderdelen etc.
je bruguren hou ik gewoon ingeroosterd dus ik denk dat je je met dat soort klusjes zowieso wel vermaakt:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 22:13 #876612 door V300 register
Ik zou gewoon vast de pomp en het reservoir met slangenwerk opbouwen en de juiste v-riem kopen. Als je zeker weet dat het gaat passen kun je het stuurhuis wisselen (is wat meer werk natuurlijk, en je auto is niet meer rijdbaar).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC