show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-06-2011 22:18 #876151 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Het zou me nog niets verbazen als een 360 minder moeite heeft met een gemiddeld zand heuveltje dan zo'n moderne tupperware suf van om en nabij 2 ton...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2011 22:48 #876155 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
ik haal normaal gesproken bridgestones voor ?40 p.s. in die maat, ik heb geen idee of die net zo lang meegaan als de michelins, het is een vrij zachte band met een mooi profiel (= eindeloos veel grip op droog asfalt en bijna eindeloos veel grip op nat asfalt), na een tip van Frits zweer ook ik erbij voor de vooras.

hoelang ze meegaan heb ik geen idee van, want zoveel kmers maak ik niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 09:50 #876170 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Het valt me op dat deze maat veel goedkoper is dan 185-60-14. Goede tip, maar de vorige Michelins heb ik bijna 80.000 mee gereden. Ai.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2011 09:59 #876174 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Welk type is dat Anjo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2011 10:06 #876176 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Turanza ER 300

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2011 10:35 #876184 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Goeie tip! Jammer dat ze geen mooi profiel hebben... :+

[EDIT]Ik zie al dat mijn favoriete band De Toyo Proxes T1R nog goedkoper is...
80.000 km haal ik daar zeker niet mee, maar dat ligt ook zeker aan mijn rijstijl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 11:50 #876475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Het verbruik met brede banden is aanzienlijk toegenomen. Misschien als straks alles weer trillingsvrij is, dat het verbruik weer normaal wordt. Ik heb verder niets geks gedaan, gewoon veel snelwegkilometers, wel veel natte weg, dus misschien dat dat wat stroever is. Ik had nu 440 km met 48 liter, meestal is 1 op 10 normaal, soms richting 1 op 11.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 12:32 #876478 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Regal Racer, volgens sommigen zelfs semi-slick in 195/50/15 op ebay.de. Goedkoopste sportieve band die er is. Is wat beter dan de T1R, iets meer richting de R1R maar dan goedkoper. E39,50 per stuk of E200 voor 4 incl verzendkosten naar een Duits adres. Als je genoegen neemt met 14" (185/60/14) zelfs maar E175 incl verzendkosten.
Schijnt ook goede grip in nat te hebben. Dat vind ik bij de T1R minder.

Krijg hier bij de auto onderdelen handel een 205/50/16 T1R voor 60 per stuk. 195/50/15 volgens mij voor om en nabij de E50.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 13:08 #876480 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik heb nog wat zitten lezen op internet: wie weet er wat meer over centreerringen? Of is dat niet van belang, omdat ik 440-velgen heb gemonteerd? Niet goed monteren kan kennelijk ook veel trillingen veroorzaken. Iemand nog een tip om dat goed te doen? Of beter te doen? Ik draai de moeren gewoon losjes vast en pas als het wiel weer op de grond staat goed vast. Misschien heb ik wel iets verkeerds gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-06-2011 14:16 #876484 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
440 velgen hebben een goede (voor een 300 serie) ET waarde voor zover ik weet dus dat zou dan geen probleem moeten zijn, de manier die jij beschrijft om de je wielen vast te zetten is ongeveer dezelfde procedure die ik aanhoud, na het met de hand vastzetten van de moeren laat ik de krik zover zakken dat de banden net conact maken met de ondergrond om daarna de bouten (natuurlijk altijd kruislings) met de momentsleutel vast te zetten, daarna laat ik de krik helemaal zakken en zet ik de moeren op het juiste moment (ca 110N) vast.

Het is ook belangrijk dat de aanlegkant van de naaf op het wiel en de naaf op de betreffend as goed vlak zijn.

Ow en misschien wel compleet overbodig hoor, maar heb je de wielmoeren ook met de conische zijde naar binnen gemonteerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD