show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Rode 343 '77
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2010 11:53 #833604
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Zelf twijfel ik ook of ik straks in de overgespoten GLS veel kilometers wil maken en in een min of meer vandalismegevoelige straat wil parkeren. Ik rijd nu in een inperfecte 360 en die is straks ook belastingvrij. Aan de andere kant: een auto wordt niet per se slechter van veel kilometers rijden, mits goed onderhouden. Het voordeel van lpg rijden is dat je de kosten die bespaart kan laten terugvloeien in koetsonderhoud, dat is wat ik ook doe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2010 12:36 #833607
door V300 register
Precies en feite ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
Je moet alleen wel zorgen dat je beginnende roest etc. gelijk wegwerkt. (is wat anders dan dichtsmeren oid)
Je moet alleen wel zorgen dat je beginnende roest etc. gelijk wegwerkt. (is wat anders dan dichtsmeren oid)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2010 13:55 #833719
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Rode 343 '77
Mijn ervaring is dat het qua roest echt enorm hard gaat bij zo'n tot nu toe nog puntgave auto.
Toen ik mijn sedan kocht was hij echt nagenoeg roestvrij. (Anjo was bij de aanschaf, dus er is echt goed naar gekeken. Nu, nadat er een jaar als dagelijkse auto, 70 km/dag in weer en wind in gereden is, komen overal de roestblaasjes tevoorschijn.
Toen ik mijn sedan kocht was hij echt nagenoeg roestvrij. (Anjo was bij de aanschaf, dus er is echt goed naar gekeken. Nu, nadat er een jaar als dagelijkse auto, 70 km/dag in weer en wind in gereden is, komen overal de roestblaasjes tevoorschijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 14:27 #833729
door V300 register
Ja idd, het gaat echt wel hard met zo'n auto... Als er dan ook nog van die lange winters met veel sneeuw zijn zodat er lange tijd zout op de weg ligt zoals afgelopen winter dan gaat het heel hard. Daarom kan het best zijn dat ik tegen die tijd de 77-er naar een liefhebber doe die hem spaarzamer gebruikt en dat ik zelf in een 'gewonere' 340 ga rijden op LPG. Niet dat die niet roest maar daar zijn er nog wel wat meer van dan 77-ers. Vind ik persoonlijk minder zonde dan een 77-er (vooral eentje in zo'n goede conditie als deze). Dus als er iemand graag een mooie 77-er wil en voor mij een mooie 340 van voor 1987 en dan het liefst met handbak heeft, Ik zal het overwegen...
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2010 16:42 #833773
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Rode 343 '77
hmmmmzzzz... heb nog wel een rode sedan, maar daar moet ik eerst laswerk aan doen.
ik hoop dan wel dat je er zuinig mee omspringt, is wel een vario, dus dat is voor jouw dan weer een minpunt.
het is misschien te overwegen?
ik hoop dan wel dat je er zuinig mee omspringt, is wel een vario, dus dat is voor jouw dan weer een minpunt.
het is misschien te overwegen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 16:53 #833775
door V300 register
Sedan is wel leuk... Ik heb trouwens wel besloten dat ik de 343 alleen weg doe als er een handgeschakelde voor in de plek komt... Anders krijg ik er later weer spijt van, kga kilometers vreten en ik wil niet zeggen dat ik niet technisch ben maar ik weet gewoon te weinig van de vario om 'm zelf goed te kunnen onderhouden. Handbak vraagt denk ik toch wel wat minder onderhoud dan de vario... Maar goed, buiten dat om vind ik schakelen gewoon prettiger duzzz... En de auto waar ik dan mee ga rijden moet wel in behoorlijk goede staat verkeren anders laat ik er geen LPG installatie inzetten. Dus ik moet op zoek naar een hard exemplaar!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 17:33 #833781
door V300 register
Onderhand wordt het zelfs lastig een harde 340 te vinden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 18:00 #833788
door V300 register
Ja dat ben ik zeker met je eens maar ik denk dat het nog wel iets makkelijker is dan een 77-er die zo hard is als deze... Daarom vind ik het ook zonde om hier LPG in te bouwen en dagelijks in alle weersomstandigheden te gebruiken. Ik wil hem liever ook niet kwijt maar dat is ?chte liefhebberij toch? Ik zet het belang van de auto voorop. Ik heb ook niet voorzien dat ik zo ver zou moeten reizen. Ik heb nu geen auto nodig om te gaan werken dus ik gebruik hem wanneer ik wil en laat hem staan als er bijv. zout op de weg ligt maar straks moet ik echt een auto hebben die ik dagelijks kan pakken, en ik kan wel zeggen dat ik hem elke dag even ga afspuiten maar daar komt toch de klad in. Ik ken mezelf iets te goed, dan heb je de hele dag gewerkt en het vriest buiten en dan denk ik ook 'laat maar' Het zal ook nog wel een kunst worden om een harde 340 te vinden maar ik heb nog even de tijd en het is ook niet zo dat er geen plekje aan mag zitten maar als ik al begin met een auto waar laswerk aan zit en er moet dan nog een LPG installatie in dan lijkt het me een beetje onbegonnen werk. Als een auto op de kritieke punten goed hard is en hij krijgt een goede anti-roestbehandeling dan kan het heel lang gerekt worden. Mooiste was als ik de auto zo kon omruilen met een liefhebber!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 19:36 #833825
door V300 register
Tja, ik heb onlangs 'zo maar' een bijna belastingvrije 360 met lpg-installatie gekocht. Zo iets komt misschien 1 keer per jaar voor en ik ben er dus erg blij mee! Niet de mooiste, wel technisch goed in orde. Ik rij er een paar maanden mee op en neer naar mijn werk en daarmee spaar ik het laswerk weer bij elkaar. Kan die straks zo de plek van de GLS overnemen en dan ook een totale plaatwerkvertroetelbehandeling ondergaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2010 13:24 #833925
door V300 register
Ja idd... Een 360 is al zeldzaam en zeker een belastingvrije. Zo kun je inderdaad mooi geld uitsparen en voor betere doelen gebruiken. Een belastingvrije 340 in goede staat wordt ook steeds moeilijker valt me op, de meeste die aangeboden worden zijn van de laaste bouwjaren. Ik hoop wel dat ik een gesschikte kan vinden want ik ga niet zoveel kilometers op benzine rijden en ook niet met een 340 op LPG die niet belastinvrij is want de belasting voor LPG is heel hoog m.u.v van G3 dan maarja, dat laat ik niet in een 340 bouwen. Anders zal de 343 er waarschijnlijk toch aan moeten geloven...
Moderators: Mark Smeets