show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Rode 343 '77
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2010 20:01 #835893
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Vandaag kwam ik een toeterende 340 tegen aan de Singelgracht bij de Amstel, een witte... Moet iemand van de club zijn! Haha
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2010 14:57 #841191
door V300 register
Wat doe je nou Erwin?
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3006
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2010 16:23 #841198
door V300 register
Tja... Ik wil 'm ook liever niet kwijt... echt niet, maarja... Ik vind het gewoon een doodzonde om een toch al zeldzame 77-er die ook nog eens in zeldzaam harde originele staat is voor dagelijks gebruik te houden... Ik ga 80 km per dag reizen en dat moet op LPG anders is het niet te doen maar ik wil hier liever geen LPG in laten bouwen en ook niet door weer en wind mee rijden... Ik heb liever een 'gewone' jongere 340 die ik als daily kan gebruiken en dat iemand deze uit liefhebberij koestert. Hangt nog wel een beetje van de reacties af want als er geen belangstelling is dan ziet blijkbaar niemand het belang ervan en ga ik me er verder ook niet meer druk om maken en laat ik er gewoon gas in zetten...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2010 20:14 #841269
door V300 register
Sorry, maar je redenatie hierboven slaat helemaal nergens op. Als niemand hem wil kopen kan je er dus gerust mee door de pekel rijden?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2010 21:24 #841286
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rode 343 '77
Als je de waarde van het moment af laat hangen, van de waan van de dag, maand of jaar kom je vaak niet gunstig uit. Dit soort auto's zijn alleen voor de lange termijn een heel goede investering, zoals een aandeel Shell olie of duurzame bossen. Van de 343 zijn er nog maar 100 over. Dat zal de komende jaren minder worden.
Misschien heb jij dadelijk de enige 343 die zich nog in een film kan vertonen of die toch nog eens door een museum gewild wordt. Je rijd nu al historisch erfgoed, een rijdend museumstuk. Besef dat. Eenmaal weg is weg en het komt nooit meer terug.
Het lot van de auto ligt in jouw hart. Wees de wijste en volhardend in het geloof in de bijzonderheid en uniekheid van deze auto.
Misschien heb jij dadelijk de enige 343 die zich nog in een film kan vertonen of die toch nog eens door een museum gewild wordt. Je rijd nu al historisch erfgoed, een rijdend museumstuk. Besef dat. Eenmaal weg is weg en het komt nooit meer terug.
Het lot van de auto ligt in jouw hart. Wees de wijste en volhardend in het geloof in de bijzonderheid en uniekheid van deze auto.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2010 22:23 #841296
door V300 register
Tja, iedereen kan van alles zeggen maar ik kan ook niet in de toekomst kijken... Ik wist op het moment dat ik de auto kocht niet dat ik ineens een auto voor 80 km per dag nodig zou hebben i.p.v de fiets te gebruiken. Nu moet ik wel een auto gebruiken voor woon-werkverkeer en ik probeer dus te zorgen dat de 343 goed terecht komt en volgens mij zijn er genoeg anderen (dat blijkt wel) die ook geven om het lot van deze oudjes. Daarom zei ik, mocht het zo zijn dat er totaal geen belangstelling is dan moet ik op een gegeven moment keuzes gaan maken. Ik kan geen auto voor dagelijks gebruik aanschaffen en deze er bij houden. Zou ik wel willen maar ik heb al een klassieker in de schuur en er is simpelweg geen ruimte voor nog een auto. Tenzij ik hem buiten zet maar dan komt er ook niks van terecht en daarbij wil ik gewoon geen 3 auto's hebben. Als er zich op den duur geen liefhebber meld maar bijvoorbeeld wel iemand die het een geinige auto vind en hem vervolgens binnen 2 jaar totaal af rijd, kan ik er zelf ook wel LPG in laten bouwen en ermee gaan rijden... D?t bedoel ik. Dat ik de auto weg wil doen is de puurste liefhebberij die er bestaat. Ik wil de auto helemaal niet kwijt maar omdat het voor de auto beter is doe ik hem weg. Ik wil er dus echt wel moeite voor doen en zal heus niet zomaar rare fratsen uithalen. Dat de auto uniek en bijzonder is heb ik wel begrepen... Daarom is dit hele verhaal in gang gezet. Ik vind het zeer prettig als mensen meedenken en ik begrijp dat andere mensen ook niet maarzo een auto erbij willen hebben want laten we wel wezen, zo goed als alle liefhebbers zijn voorzien. Vandaar dat ik ook het ruilen aanhaal. Dus zet alsjeblieft niet meteen de aanval in zonder je in de situatie van iemand te verplaatsen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2010 23:02 #841310
door V300 register
ja, ruilen is in dit geval misschien nog niet eens zo'n slecht idee.
Ik herken het gevoel wel, beter de auto wegdoen omdat je er zelf naar je eigen maatstaf niet goed genoeg voor kunt zorgen. Als het pekelrijden wordt met een 1977'er zou ik dat idd met pijn in het hart moeten zien. Ik bedoel, de latere types worden ??k zeldzaam, maar verschil moet er wezen heej.. een bruin dash.. die zijn er zelfs binnen de club maar net een handje vol..
Ik herken het gevoel wel, beter de auto wegdoen omdat je er zelf naar je eigen maatstaf niet goed genoeg voor kunt zorgen. Als het pekelrijden wordt met een 1977'er zou ik dat idd met pijn in het hart moeten zien. Ik bedoel, de latere types worden ??k zeldzaam, maar verschil moet er wezen heej.. een bruin dash.. die zijn er zelfs binnen de club maar net een handje vol..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2010 23:18 #841316
door V300 register
Het is niet zo zeer een aanval, maar je redenatie is compleet krom. Je moet zelf bepalen wat je met de auto gaat doen en niet de bal bij een eventuele marktplaats-passant leggen.
Persoonlijk vind ik dagelijksrijden met de 77iger niet per se een slecht idee, als je er qua onderhoud mee omgaat alsof het een nieuwe auto is. Dus de auto in de beste staat proberen te houden. Daar hoort ook af en toe wat plaatwerk bij. Zelf doe ik dat ook. Ik weet niet of er van een GLS sedan er zoveel meer rondrijden... Ach, golfje diesel kan natuurlijk altijd nog. Autosletten moeten er ook zijn.
Persoonlijk vind ik dagelijksrijden met de 77iger niet per se een slecht idee, als je er qua onderhoud mee omgaat alsof het een nieuwe auto is. Dus de auto in de beste staat proberen te houden. Daar hoort ook af en toe wat plaatwerk bij. Zelf doe ik dat ook. Ik weet niet of er van een GLS sedan er zoveel meer rondrijden... Ach, golfje diesel kan natuurlijk altijd nog. Autosletten moeten er ook zijn.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2010 23:19 #841317
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rode 343 '77
Ik wil wel ruilen tegen een andere auto. Moeten we maar eens bespreken. Er zijn verschillende mogelijkheden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2010 23:42 #841324
door V300 register
Ik heb zelf ook al tientallen keren alle mogelijkheden doordacht... Ookal komt het misschien niet zo over, ik denk er echt wel over na. En misschien kan het dagelijks gebruik wel met een 77-er maar dat vergt enorm veel onderhoud en werkzaamheden. Ookal zou ik wel willen, ik ken mezelf en ik stel het uit en voor ik het weet is er enorme roestschade aan de auto... Tuurlijk, ook bij een latere 340 is het zonde maar ik ben wel van mening dat het wel auto's blijven niet alles hoeft bewaard te worden... Tuurlijk als het moment daar is dat de latere types net zo zeldzaam geraken als de eerste types nu dan wordt het een ander verhaal maar zover is het bij mijn weten nog niet. Ik hoef hier ook absoluut niet beter van te worden en als er iemand voor mij een nette 340 van voor 1987 heeft ruil ik hem zo om zonder geld toe te vragen... Tevens is de 343 wel ??n van de betere onder de 77-ers qua roestvorming maar ook deze is niet perfect. Als er nog suggesties zijn (Erik?) hoor ik het dus graag... Er is geen haast bij, mag nog best een paar maanden duren.
Moderators: Mark Smeets