- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Rode 343 '77
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2010 22:12 #824933
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Rode 343 '77
in de winter zo min mogelijk het zout op!
dat gaat echt hard!
lekker gebruiken en die deuk laten zitten.
ik had mijn 343 ook vrij strak, maar er komen toch (ongewild) deukjes in, dat is toch niet te voorkomen.
Heel veel plezier ermee!
dat gaat echt hard!
lekker gebruiken en die deuk laten zitten.
ik had mijn 343 ook vrij strak, maar er komen toch (ongewild) deukjes in, dat is toch niet te voorkomen.
Heel veel plezier ermee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2010 22:54 #824939
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Ja zout is idd funest... Dan komt ie ook niet op de weg. Oja Alex, denk je aan die dingen voor de wieldoppen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
28-03-2010 16:09 #824962
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Rode 343 '77
owja, damnit... ff de mailnbox nakijken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-03-2010 08:10 #825193
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Nou het valt gelukkig mee... De 343 is bij de Volvo garage geweest en het bleek slechts om een lekkend vacuumklepje (of zoiets) te gaan... Membranen en riemen waren nog in heel goede conditie gelukkig. Ze waren overigens zeer complimenteus over de goede staat van de 77-er 343! Ze hadden er in geen jaren meer eentje in de garage gehad...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2010 13:11 #827246
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Bedankt Anjo voor de lovende woorden!
Ja deukje is een deukje, niet van mij gelukkig!
Poetsen is zeker nodig.
Hier en daar zit inderdaad wat plamuur.
Toeren waren aan de hoge kant, maar ondertussen al zoveel uitgesloten dat het eigenlijk alleen maar de klepjes in emvk konden zijn.
Museum ben ik toen bezig mee geweest, had het mooiste geweest.
Maar de man liet het toen afweten.
Het ging om het daf museum geloof ik.
Ik denk wel dat er bijna geen betere is, maar voor in een museum had er toch echt nog wel wat aan gedaan moeten worden.
Tsja eerlijk is eerlijk, hij is technisch beter dan het uiterlijk.
Dat neemt niet weg dat het nog steeds een van de hardste 343's is.
Ik heb er... weet niet precies meer... maar ongeveer 30 a 40.000 km mee gereden.
In weer en wind en als er zout gestrooid was elke ochtend op de zaak even de brandslang op de onderkant.
Ik heb er erg veel aan gesleuteld en er is minstens net zoveel geld in gegaan als dat hij gekost heeft.
Zo heb ik nog voor de verkoop aan Erwin de remmen gereviseerd.
Die waren gewoon slecht en een auto verkopen met slechte remmen vind ik niet echt netjes.
Alleen nog even de flexibele remslang naar achter vervangen, Erwin.
Ik ben blij dat ik van de auto af ben want het was toch steeds weer sleutelen in tegenstelling tot m'n 340 1.7
Maar ik denk dat het meeste nu al een keer aan bod is geweest.
En gewoon je poot van de rem als je hem uitzet, dan gaat hij gewoon uit...
O ja, koppelingspleet kan het bijna niet zijn, maar mocht het nodig zijn; ik heb op de cilinderkop eerder verwijderde stelplaatjes geschroefd.
Ik heb het primaire/secundaire verhaal hier al eerder gesteld, maar daar kwam eigenlijk uit dat een nieuwere primaire met oudere secundaire juist voor een zwaardere overbrenging moet zorgen.
Gekeken dus naar de overbrengingsverhoudingen en de sterkte van de veren)
Erwin veel plezier ermee en die prachtige originele werkplaatshandboeken heb je niet voor niks.
Je zal ze echt nog wel een keer nodig hebben.
Nu nog een keer mijn gerestaureerde Black Beauty velgen kopen en die eronder zetten
--- OK, geen idee hoe je die foto's direct plaats, dat mag een modje eventueel doen, dus voor nu gewoon linkjes ---
[mod] Daarvoor hebben we een prachtige functie, die er uit ziet als een geel vlakje met bergjes en een puntje (zonnetje?). Klikkerop en voer daar de URL van het plaatje in. Bij Picasa kan je die vinden door rmk op het plaatje te doen en Copy Link Location ofzoiets te doen. Ik heb het nu maar voor je gedaan
[/mod]
Hier nog foto's hoe hij bij mij wekelijks dienst deed voor m'n hobby;
En waar ik echt heel veel meer lol in en aan heb;
Groet!
Jack
Ja deukje is een deukje, niet van mij gelukkig!
Poetsen is zeker nodig.
Hier en daar zit inderdaad wat plamuur.
Toeren waren aan de hoge kant, maar ondertussen al zoveel uitgesloten dat het eigenlijk alleen maar de klepjes in emvk konden zijn.
Museum ben ik toen bezig mee geweest, had het mooiste geweest.
Maar de man liet het toen afweten.
Het ging om het daf museum geloof ik.
Ik denk wel dat er bijna geen betere is, maar voor in een museum had er toch echt nog wel wat aan gedaan moeten worden.
Tsja eerlijk is eerlijk, hij is technisch beter dan het uiterlijk.
Dat neemt niet weg dat het nog steeds een van de hardste 343's is.
Ik heb er... weet niet precies meer... maar ongeveer 30 a 40.000 km mee gereden.
In weer en wind en als er zout gestrooid was elke ochtend op de zaak even de brandslang op de onderkant.
Ik heb er erg veel aan gesleuteld en er is minstens net zoveel geld in gegaan als dat hij gekost heeft.
Zo heb ik nog voor de verkoop aan Erwin de remmen gereviseerd.
Die waren gewoon slecht en een auto verkopen met slechte remmen vind ik niet echt netjes.
Alleen nog even de flexibele remslang naar achter vervangen, Erwin.
Ik ben blij dat ik van de auto af ben want het was toch steeds weer sleutelen in tegenstelling tot m'n 340 1.7
Maar ik denk dat het meeste nu al een keer aan bod is geweest.
En gewoon je poot van de rem als je hem uitzet, dan gaat hij gewoon uit...
O ja, koppelingspleet kan het bijna niet zijn, maar mocht het nodig zijn; ik heb op de cilinderkop eerder verwijderde stelplaatjes geschroefd.
Ik heb het primaire/secundaire verhaal hier al eerder gesteld, maar daar kwam eigenlijk uit dat een nieuwere primaire met oudere secundaire juist voor een zwaardere overbrenging moet zorgen.
Gekeken dus naar de overbrengingsverhoudingen en de sterkte van de veren)
Erwin veel plezier ermee en die prachtige originele werkplaatshandboeken heb je niet voor niks.
Je zal ze echt nog wel een keer nodig hebben.
Nu nog een keer mijn gerestaureerde Black Beauty velgen kopen en die eronder zetten

--- OK, geen idee hoe je die foto's direct plaats, dat mag een modje eventueel doen, dus voor nu gewoon linkjes ---
[mod] Daarvoor hebben we een prachtige functie, die er uit ziet als een geel vlakje met bergjes en een puntje (zonnetje?). Klikkerop en voer daar de URL van het plaatje in. Bij Picasa kan je die vinden door rmk op het plaatje te doen en Copy Link Location ofzoiets te doen. Ik heb het nu maar voor je gedaan

Hier nog foto's hoe hij bij mij wekelijks dienst deed voor m'n hobby;
En waar ik echt heel veel meer lol in en aan heb;
Groet!
Jack
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2010 20:22 #827292
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Dank voor plaatsen v.d. foto's
Ik had alles geprobeerd, ook met dat knopje.
Ik had alles geprobeerd, ook met dat knopje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2010 20:26 #827295
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Rode 343 '77
Een mooie reliant. Ligt hier zon haya busa blok in

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2010 21:20 #827310
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Ik hoop het niet, zonde... Maar om eerlijk te zijn vind ik zo'n Reliant vele malen leuker dan een 3xx. (die laatste kom je echt belachelijk vaak tegen vergeleken met de Reliant Robin)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2010 22:10 #827324
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Voor de mensen die het leuk vinden om te zien;
picasaweb.google.com/vermeulen.jack/Reli...RRRD?feat=directlink
In grote lijnen standaard, alleen verbeterd daar waar de oude techniek het laat afweten.
Met deze auto heb ik dagelijks een jaar lang tussen Den Haag en Utrecht gereden, met plezier!
160+ km/h is weleens op de GPS verschenen :w00t:
40 pk met 395 kg.
Hij gaat in ieder geval harder dan de 343 :yesyes:
picasaweb.google.com/vermeulen.jack/Reli...RRRD?feat=directlink
In grote lijnen standaard, alleen verbeterd daar waar de oude techniek het laat afweten.
Met deze auto heb ik dagelijks een jaar lang tussen Den Haag en Utrecht gereden, met plezier!
160+ km/h is weleens op de GPS verschenen :w00t:
40 pk met 395 kg.
Hij gaat in ieder geval harder dan de 343 :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2010 11:08 #832361
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Nou, de 343 is naar de Volvo garage geweest. Er was een klep die slecht fuctioneerde maar wat het nou precies voor klep was weet ik niet, het had i.i.g met ontkoppelen en vacuum te maken... Loopt weer als een zonnetje! Toerental is prima nu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets