show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Rode 343 '77

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2010 07:50 #841693 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rode 343 '77
Goed nieuws! (Denk ik) Tenzij zich een ?chte liefhebber meld en die mij daar ook ?cht van overtuigd blijft de 343... Ik ben zo'n beschuitlul dat ik er niet eerder aan gedacht heb maar ik was gister bij m'n oom en tante op de koffie en toen vertelde ik over de Volvo en wat ik van plan was... M'n oom en tante hebben een camping en aangezien m'n oom best een zwak heeft voor de Volvo (opa en oma hadden er vroeger eentje, zijn pa en ma dus) zegt ie tegen mij ' dan douw je hem hier toch in de caravanstalling' Hij had nog een hoekkie over en daar mag ie gratis en voor niks staan zo lang ik wil... Eerst vond ik het nog niet zo'n geweldig idee maar ik heb er een nachtje over geslapen en het lijkt me toch niet zo gek. Stel ik laat hem er 5 jaar staan... Trek ik 'm er dan weer uit en (laat) ik hem dan mooi restaureren voor zover dat nodig is... Een lekker fris verfje kan geen kwaad i.i.g. En de varioriemen weet ik wat nog meer zullen dan ook wel naar z'n grootje zijn maar dat zien we dan wel weer... Ik hoor graag jullie meningen. Hij gaat er daar wat betreft roest niet op achteruit want het is een droge tochtige hal. Ook loopt er geen geteisem rond dat spiegels eraf trapt enzo want er komt niemand zonder toezicht binnen dusss. Ik zeg accu eruit, vochtvretertje erin en klaar! Zo'n 77-er die zo goed als helemaal hard is met keiharde deuren enz vind ik misschien nooit meer... En spijt krijgen van iets wat je in een opwelling verkoopt is een enorm kakgevoel maar dat zullen er wel meer herkennen! Haha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 10:36 #841697 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Rode 343 '77
Lijkt me voor je eigen geweten een prima plan!
Je kunt hem er ook gewoon in de zomer een keer uithalen voor een maand of 3, maar dan moet ie natuurlijk wel een verse APK...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2010 11:12 #841700 door V300 register
Apk ?n verzekering... en voor 3 maandjes per jaar, staat ie dus 9 maanden stil. Ik vraag me af of ie het dan elke keer zonder pardon doet... Het is trouwens ook niet om de hoek dus ik heb hem dan wel bij huis staan en daar is de ruimte niet echt voor... Maar dat valt altijd nog te bekijken natuurlijk!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 15:51 #841705 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rode 343 '77
Zeer strak plan. Dat is echt een heel mooie oplossing. Als je hem langer laat staan doe dan veel olie in het blok. Natuurlijk eerst aflaten als je hem gebruikt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 17:38 #841712 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rode 343 '77
Gewoon regelmatig olie op de zuigers doen.

Als je hem wilt gaan starten, dan eerst starten met bijv. de bobinekabel eraf tot het oliedruklampje uit gaat, dan doorstarten tot 'ie aanslaat. Staat best veel over op het forum.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2010 12:50 #842036 door V300 register
tja om nou ij elke ritje in de zomer de olie af te tappen.... dan kan ik beter de auto helemaal laten staan. Ik heb er nog wel ff de chromen spiegeltjes op gezet. Stuk beter voor dit bouwjaar!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2010 18:31 #842135 door V300 register
Nou... weer wat nieuws! Volgens mij is er iets goed mis met het motorblok. Had vanmiddag de 343 ff gebruikt (ritje van 15 minuten totaal) Maakt de motor ineens een vaag bijgeluid... Hij loopt wel gewoon rustig stationair maar het is net of hij stroef loopt ofzo... geluid lijkt ook wel wat op koelvloeistof die heel hard kookt (alsof hij blaast ofzo) maar dat was niet het geval... Iemand een vermoeden?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 18:33 #842136 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rode 343 '77
stationair toerental hetzelfde?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2010 21:33 #842148 door V300 register
Ja dat is gewoon hetzelfde... Het is ook niet zo dat ie e neiging heeft af te slaan ofzo maar het is net of er iets schuurt... Heb zelf een beetje het vermoeden dat het iets met de aandrijfas te maken heeft. Maar wat weet ik dan weer niet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2010 19:58 #842964 door V300 register
Ik vind het jammer en jullie zullen me wel een enorme zeur vinden maar de 343 gaat weg... Ik heb er heel goed en lang over nagedacht en ik wil het niet... Ookal heb ik er over zoveel jaar wel tijd voor, mijn andere klassieker gaat sowieso nooit weg en ik wil niet met 3 auto's zitten... Nu niet en dan niet. Ookal kost het weinig, is ie zeldzaam en krijg ik er nooit weer een. Als een ander er maar goed voor is. Dus hij wordt niet weggestopt maar verkocht. Ik hoop alsnog op een positieve reactie vanuit de club en anders zet ik hem op marktplaats... Ik ga er vanuit dat er alleen liefhebbers op af zullen komen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC