show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2011 19:55 #873658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Fijn dat je dat weet Wouter.................

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2011 23:02 #873672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

antiekeradio;174574 schreef : de maat van de 1.4 weet ik, maar 1.7 niet. maaar.. goed kans dat dit gewoon precies hetzelfde lager is :)


Wilt u zo vriendelijk zijn deze door te geven? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 23:29 #873679 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
ik dacht dat het vliegwiel van een B17 al met 8 bouten vastzat, ik zou zelf verwachten dat de buitenmaat van het toplager dan ook iets groter is als die van een B14

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2011 11:29 #873700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Dat is al een probleem minder, via volvo dealer hier hebben ze het onderdeelnummer gezocht, en volgens hun heeft volvo nederland er nog een op voorraad, die nu dus naar mij gaat. Dan zal ik gelijk maten opnemen+nummers die erop staan noteren :)
Wat een gedoe, de Brezan etc. hebben er totaal geen gegevens van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2011 22:12 #873737 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Kijk of je in het oude toplager of het nieuwe een onderdeelnummer kunt vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2011 23:14 #873742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

Vermilion;174591 schreef : Wilt u zo vriendelijk zijn deze door te geven? :)


het staat op mijn zwaar verouderde site onder de B14 bijbel :+
users.edpnet.nl/antiekeradio/project_b14.htm

SKF 6303 dus..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2011 16:13 #874044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

Vermilion;174619 schreef : Dan zal ik gelijk maten opnemen+nummers die erop staan noteren :)


FAG 565469
6203 RSR

40mm buitendiameter
17mm binnendiameter
12mm dik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2011 15:31 #874115 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
is een flinke maat kleiner dan van de B14 dan, die 6303 is:

47mm buiten
17mm binnen
14mm dik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2011 15:47 #875429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik zit even in een dipje..

Laatste tijd vol goede moed bezig geweest om de wielophanging voor weg te halen om alles te poedercoaten, alleen het subframe moet nog los. Vandaag waaide het iets te hard om die bouten te verwarmen, maar ik ging vast alle bouten schoonpoetsen, en toen kwam ik opeens dit tegen:

Achter de radius arm houder, roest onder de beschermlaag!


Ook op andere plekken..


De wielkast is van binnen ook hard gegaan opeens..


en een kriksteuntje..


Dat die hoek moest worden vervangen wist ik wel maar zo lijkt het erger dan ik dacht :cry2:

Nu blijkt ook dat de motor die ik wil inbouwen roestaanslag ?n de cilinders heeft, dat wordt dus opnieuw honen..

Maar ik vrees nu dus dat onder de hele beschermlaag roest zit, terwijl dit juist voorkomen had moeten worden door die laag? En dan vraag je je af, is dit nog te redden, hoe moet ik dit aanpakken? Het liefst zou ik hem helemaal strippen en restaureren en dus alle roest definitief aanpakken, maar ik heb geen garage of apparatuur daarvoor, en aangezien dit maanden zou duren is een goede werk/stal ruimte een must..
De moed is me dus een beetje in de schoenen gezakt :cry2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 17:46 #875445 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
nja, t was stiekem wel te verwachten. je had al gigantisch veel laswerk wat qua roestschade aanduidde dat het echt wel op meer plekken zat als de direct zichtbare.

je zult pas echt gaan schrikken als je overal de underbody coating afhaalt. t is allemaal te doen hoor, daar niet van. maar dan moet je de auto wel voor langere tijd binnen kunnen stallen en enkele vierkante meters staalplaat, lasapparaat en dergelijke toebehoren aanschaffen om ?lles goed aan te pakken en op de juiste manier af te werken.

ik zou persoonlijk on the hunt gaan naar een belastingvrij schuurvondstje ofzo, ik heb 2 van die dingen staan en je niet constant druk hoeven maken om roest is toch echt wel lekker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD