show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2011 21:25 #875831
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Daarom koop ik dus nooit een auto die helemaal zwart vanonderen is van de tectyl, eronder rot het rustig verder. Die RX van Caprotech is super je moet het staal alleen wel aardig kaal maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2011 23:41 #875859
door V300 register
yep die zwarte teer gebaseerde unterbodenschutz is absoluut niet geschikt om op blank (geschuurd/ontroest/schoongekrabt etc) plaat te gebruiken. in feite is dat alleen een laag die de af-fabriek coating van het plaatwerk moet 'beschutten' tegen steenslag.
Als de plaat nog zijn originele primerlaag heeft en dus in principe niet aan vochtige lucht gaat roesten is dat teer spul een goedkope effectieve methode om het te beschermen.
maar meestal wil je juist beginnende roest stoppen en dan zijn er hele stukken zinkchromaat primer beschermlaag weggeschuurd/ geroest etc.
dus dan moet je iets anders.
Als de plaat nog zijn originele primerlaag heeft en dus in principe niet aan vochtige lucht gaat roesten is dat teer spul een goedkope effectieve methode om het te beschermen.
maar meestal wil je juist beginnende roest stoppen en dan zijn er hele stukken zinkchromaat primer beschermlaag weggeschuurd/ geroest etc.
dus dan moet je iets anders.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2011 10:54 #875883
door V300 register
Loodmenie er over? Haha.... Dat kun je als particulier officieel niet meer kopen... Met andere woorden daar kom je bij een verfwinkel nog wel aan.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2011 11:10 #875885
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Roestomvormer (zorg voor eentje die de volgende laag kan hechten), primer, afdeklaag, beschermlaag.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2011 11:40 #875891
door V300 register
ik heb bodyschutz wel gebruikt om de binnenschermen te beschermen. En de binnenkant van de voorschermen. Eerst schoon en vetvrij maken en dan een laagje ML en daaroverheen bodyschutz.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2011 11:45 #875893
door E. van Oostveen
idd. ml kan ook als onderlaag.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2011 11:48 #875894
door E. van Oostveen
Feitelijk gaat het om een rekbare afsluit- en hechtlaag. Er zijn ook overspuitbare mddel tegen steen te krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2011 17:29 #875915
door V300 register
Ik heb de rx5, rx7 en rx10 al binnen, dus dat wordt kaalmaken en dat erop smeren.
Subframe is er onderuit nu, de hele voortrein ligt klaar voor de poedercoater nu. Van de week nog de schroefgaten afschermen en wegbrengen
De bouten kwamen goed los met de brander, maar een is er afgebroken helaas, daar moet ik dus nog wat op vinden. Zondag ga ik beginnen met de anti-roest behandeling van de bodem.
Subframe is er onderuit nu, de hele voortrein ligt klaar voor de poedercoater nu. Van de week nog de schroefgaten afschermen en wegbrengen

De bouten kwamen goed los met de brander, maar een is er afgebroken helaas, daar moet ik dus nog wat op vinden. Zondag ga ik beginnen met de anti-roest behandeling van de bodem.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2011 15:20 #876383
door V300 register
Vol enthousiasme wou ik beginnen aan het kaalamken van de wielkasten, accuboor aangeschaft, staalborstel erop, en na een tijdje ontdekte ik dit:
De offset heeft zich verplaatst..
Note to self: haal geen gereedschap meer bij de karwei.
Voorwielophanging gaat morgen naar de poedercoater, dus er is gelukkig wel wat voortgang nog. Als dat gemonteerd is gaat de achterkant, ondertussen probeer ik dus de bodem opnieuw aan te pakken
De offset heeft zich verplaatst..
Note to self: haal geen gereedschap meer bij de karwei.
Voorwielophanging gaat morgen naar de poedercoater, dus er is gelukkig wel wat voortgang nog. Als dat gemonteerd is gaat de achterkant, ondertussen probeer ik dus de bodem opnieuw aan te pakken

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2011 15:30 #876385
door V300 register
pfff mooi is dat! wat een Kl*te zooi..
je bent wel goed bezig :up:
je bent wel goed bezig :up:
Moderators: Mark Smeets