show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2010 18:02 #848768 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Nummer 7 zit in het rechthoekige huis, deze hoor je soms bij wat auto's maar over het algemeen gaan deze haast niet kapot

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2010 18:29 #848771 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
7 = staartstuklager

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2010 23:08 #848793 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
yep en die zou ik ook standaard mee vervangen als je ook het toplager doet.

Zowel toplager als staartstuk zijn DIN standaardmaten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2010 23:12 #848795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Weet je die maten toevallig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2010 23:17 #848798 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
omdat het een handbak betreft durf ik niet uit het hoofd lagernummers te gaan roepen.

Je zou het beste eerst contact kunnen zoeken met een technische handelsfirma / revisiebedrijf / lagerhandel oid om te kijken of zij voorraad hebben van standaardlagers zoals een SKF 6205 en dan de juiste nummers opschrijven en gaan halen als de zaak uit elkaar ligt.

Of iemand anders moet het kunnen zeggen adhv open liggende onderdelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2010 19:05 #848918 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
:pics:

En zodoende, de huidige stand van zaken (klik voor groter)
(foto's exclusief poetsbeurt nog)
[img
[img


[img
[img


Vanmiddag ook 34euro neergelegd voor een maat 55torx dop van Hazet :no:
Maar de kop is er nu af, net als bijna alle randapparatuur:
[img
[img


Die hebben de kleppen geraakt lijkt het:
[img
[img


En de kleppen zelf zijn ook aardig aangekoekt:
[img


Het gaat de goede kant op :groovy:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2010 19:10 #848919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Als de zuigers de kleppen hadden geraakt, waren die kleppen gewoon krom. Dit zijn waarschijnlijk gewoon af-fabriek inkepingen.

(Of hap ik nu ;))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2010 19:12 #848920 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
hoort zo, de zuigers van de F7P en F7R hebben inderdaad kleine holtes erin zitten ter hoogte van de kleppen.
staat ook nog een pijl onderop de zuiger voor montagerichting ivm andere grootte van in- en uitlaatkleppen.

dat blok had al een tijdje niet gedraaid zeker?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2010 19:20 #848921 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik meen dat hij rond de 180k zat, aardig wat in ieder geval ja

Niels;156407 schreef : (Of hap ik nu ;))

Nee dus, maar zo vaak haal ik ook weer niet een motorblok uit elkaar :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2010 20:09 #848925 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Die blokken gaan vaak olie zuipen. Ik vermoed dat deze dat ook doet (in huidige situatie)

Kop en onderblok rebuild is geen verkeerd idee en valt qua kosten ook mee als je het zelf doet. Materiaal ben je ongeveer ?350 kwijt als het mee zit. (Cilinders licht honen (geen overmaat!) nieuwe zuigerveren, lagers, pakkingset en klepseals. Maar dan mag er ook helemaal niks tegen zitten met de huidige staat. (klepgeleiders, kleppen, cilindrischiteit cilinders etc..)

Maar daar ga je al h? :+ je raakt verslaafd en komt er nooit meer van af!

Ik zou een koppakking halen en het blok zo in elkaar schroeven, kan je tenminste voorruit met de ombouw en wordt je niet genadeloos afgestaft als je een fout maakt met inbouwen.... Kan je straks een brand spanky nieuw blok opbouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD