show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2010 13:24 #843881
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik heb weer eens een probleem, dit keer met het slot van een van de nieuwe deuren. Als ik het knopje indruk, en met de buitenhandgreep de deur open (terwijl hij dus op slot zou moeten zitten) gaat hij open. Ik heb even naar het mechanisme gekeken, alle stangetjes zitten vast, maar het knopje-slot-schuiver kan niet ver genoeg omlaag doordat hij geblokkeerd wordt door een pin. Er zit ook een plaatje dat loshangt, ik denk dat die die pin moet meenemen ofzo, maar ik weet niet precies hoe dit hoort. Ziet iemand zo wat er hier fout zit?
Plaatje voor de duidelijkheid, klik voor groter.
Blauw is het schuifje van het knopje, rood is de pin die hem te vroeg blokkeert, groen is een schuifje dat nergens aan vast zit en die ik los heen en weer kan bewegen..
Plaatje voor de duidelijkheid, klik voor groter.
Blauw is het schuifje van het knopje, rood is de pin die hem te vroeg blokkeert, groen is een schuifje dat nergens aan vast zit en die ik los heen en weer kan bewegen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2010 13:56 #843885
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Je hebt niet alle stangetjes vast; onderaan de foto zie je een stangetje (aan het uiteinde gebogen). Deze moet je nog vastzetten aan het eveneens losse stangetje dat nog aan het mechanisme zit.
Waarschijnlijk gaat het dan al een stuk beter. De vergrendeling wordt in werking gesteld door het naar beneden drukken van de pin in de deur. Dit gaat met stangetjes. Waarschijnlijk ontbreekt een verbinding waardoor de pin bovenop het deurpaneel "in een loze ruimte" wordt gedrukt.
Waarschijnlijk gaat het dan al een stuk beter. De vergrendeling wordt in werking gesteld door het naar beneden drukken van de pin in de deur. Dit gaat met stangetjes. Waarschijnlijk ontbreekt een verbinding waardoor de pin bovenop het deurpaneel "in een loze ruimte" wordt gedrukt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2010 22:15 #843921
door V300 register
Die onderaan is van de CV, die zit in het klemmetje waar het knopje-stangetje ook in zit, had ik er even uitgehaald om het beter te zien. Ik zal zo nog even gaan prutsen en vergelijken met de andere deur
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2010 10:36 #843964
door 16673-dummy
Van de CV?
Ik heb dat stangetje ook in mijn auto (ik heb er een paar weken terug ook mee lopen prutsen), en die heeft toch echt geen CV...
Ik heb dat stangetje ook in mijn auto (ik heb er een paar weken terug ook mee lopen prutsen), en die heeft toch echt geen CV...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2010 11:19 #843976
door V300 register
De deur ligt op z'n zijkant he, links is onder, dus die cv-stang komt van de onderkant af, dat dingetje heb ik uit die blauwe overgezet

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2010 11:23 #843979
door V300 register
He wat raar, net nog even gekeken, en als ik de deur 'dicht' doe (schroefendraaier door het mechanisme aan de buitenkant) dan kan het knopje wel omlaag en op slot, en doet hij het gewoon. De andere deur kan wel gewoon op slot als hij 'open' is. Blijkbaar heb ik 2 verschillende types deuren en mechanismen

- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
26-08-2010 11:29 #843982
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Jaaa duh! De bestuurdersdeur kan niet op slot als hij open staat, dat moet je altijd met de deur dicht doen! Nooit in de praktijk opgevallen? 
Anders zijn er van die mensen die de sleutels laten liggen en dan de auto op slot doen, niet handig
Normaal kun je het knopje trouwens niet eens indrukken, zolang de deur niet dicht is...

Anders zijn er van die mensen die de sleutels laten liggen en dan de auto op slot doen, niet handig

Normaal kun je het knopje trouwens niet eens indrukken, zolang de deur niet dicht is...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2010 11:34 #843984
door V300 register
hahaha... we hebben het dus over een "feature" en niet over een "bug" :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2010 11:40 #843989
door V300 register
Nou je het zegt :+ Maar daar had ik totaal niet aan gedacht, aangezien ik soms bijna m'n sleutels binnen laat liggen als ik aan de passagierskant zit te klussen :+
Ghehe echt iets voor mij
Ghehe echt iets voor mij

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2010 14:16 #844020
door 16673-dummy
:lol:
Maandagmorgen momentje...
De Kadett van m'n broer had dat trouwens beter geregeld; als je de deurgreep aan de buitenkant "open" trok, kon je het pinnetje aan de binnenkant omlaag drukken.
Vervolgens met de handgreep "open" de deur dichtslaan, handgreep los en de deur zat op slot.
Dat vind ik nog altijd een betere optie dan bij de 340's, waar je altijd de sleutel nodig hebt om het bestuurdersportier op slot te doen.
Maandagmorgen momentje...
De Kadett van m'n broer had dat trouwens beter geregeld; als je de deurgreep aan de buitenkant "open" trok, kon je het pinnetje aan de binnenkant omlaag drukken.
Vervolgens met de handgreep "open" de deur dichtslaan, handgreep los en de deur zat op slot.
Dat vind ik nog altijd een betere optie dan bij de 340's, waar je altijd de sleutel nodig hebt om het bestuurdersportier op slot te doen.
Moderators: Mark Smeets