show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2010 18:17 #843479 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Die past natuurlijk niet zomaar in een 300... :nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 22:25 #843508 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Met een hamer is alles passend te maken :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2010 18:32 #843648 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Hier iets moois gevonden om voor te sparen :) Na lang rondzoeken naar remote rembekrachtigers heb ik ontdekt dat die er alleen zijn voor 1weg systemen, aangezien ze vooral voor (hele) oude auto's zijn bedoeld. De ene 2weg die ik wel tegenkwam was ontiegelijk duur :no_comment: Ik denk dat ik ook achter de trommels laat zitten, misschien grotere van een 360, en voor een schijf+blokken upgrade. Als er ooit 15" lichtmetaal onderkomt wil ik wel schijven, offcourse voor de betere looks :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-08-2010 18:40 #843649 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
dat ooit zou ik toch maar veranderen in 'in korte tijd'. Een makkelijke en redelijk goedkope upgrade voor je wegligging. ;)

Ik vind de remschijven opzicht geen probleem. Als je bij een ander model auto bijvoorbeeld 17 inch eronder gooit, vullen de schijven ook niet de gehele velgen. Het laat de velgen daardoor ook weer iets groter lijken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2010 18:45 #843650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik heb ergens een voorkeur voor spaakvelgen die aardig open zijn, en als daar dan trommels onder zitten, vind ik dat er neit uitzien:nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2010 19:28 #843657 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Je kunt kijken naar een volvo 440 remsysteem, die heeft schijven rondom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2010 19:44 #843658 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
De eerste 400'en hebben trommel achter. Ik geloof dat het vanaf '92 leverbaar werd als optie. En pas vanaf '95 standaard? Er zijn ook nog zat 400'en met trommels dus!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-08-2010 19:49 #843659 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
De GLT's hebben volgens mij wel altijd schijven achter!
Maar er is nu een 400 forum, dus daar kunnen ze het je vast vertellen...
De GLT's hadden ook geventileerde schijven voren, iets wat ook niet standaard was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2010 20:45 #843666 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
hangt er maar net vanaf wat voor remmerij-setup je wilt.

de klauwen van een 440 achter worden wel eens gebruikt bij massieve schijven achter; dan kun je ook de handremkabels van de 300 behouden.

de schijven en niet te vergeten de remklauwen zelf achter monteren is echter een vak apart en daar moet je zeker niet te licht over denken.

is eigenlijk bekend hoeveel ruimte je tekort komt bij het F7* injectiespruitstuk met de 300 HRC/rembekrachtiger? jij hebt nog de 8" bekrachtiger ook; dus in principe ter hoogte van de bekrachtiger al 12,7mm meer ruimte als in een mk3. er zijn evt ook nog truucjes om de bekrachtiger/hrc te verplaatsen zonder balance bar setup maar dat hangt er maar net even vanaf hoe krap het wordt..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2010 21:39 #843680 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

AvdAkker;153434 schreef : de klauwen van een 440 achter worden wel eens gebruikt bij massieve schijven achter; dan kun je ook de handremkabels van de 300 behouden.


Dat is de reden dat ik liever grotere trommels heb, maar ergens hoop ik stiekem dat Adam binnenkort de brake conversion kits waarmee hij bezig is aanbiedt:woops:

Hoeveel ruimte er precies te kort komt weet ik niet, wil ik nog ff uitmeten met het spruitstuk los, en ff meten tov de motorsteunen waar hij dan komt. 'even' motorswappen om dat te checken zit er bij mij niet in :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD