Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Assteunen zet je onder de DeDion (kromme) achteras. Niet onder de assen van wiel naar diff maar de as van wiel naar wiel dus. Maar dat zie je wel als je er onder kijkt. Dat spreekt voor zich.
Ik ben nooit een fan van opkrikken aan de kriksteun omdat je daar mogelijk je bodem mee verneukt als er roest in zit. Op de achteras krikken moet prima gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;126144 schreef : Assteunen zet je onder de DeDion (kromme) achteras. Niet onder de assen van wiel naar diff maar de as van wiel naar wiel dus. Maar dat zie je wel als je er onder kijkt. Dat spreekt voor zich.
Ik ben nooit een fan van opkrikken aan de kriksteun omdat je daar mogelijk je bodem mee verneukt als er roest in zit. Op de achteras krikken moet prima gaan.
Wat is aan de voorkant een goede plek om te krikken, ook de DeDion as?
- V300 register
- Verbannen
-
De Dionas is een bepaald type achteras constructie.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Onder de voorbumper een gat gevonden naast de rechter koker, en bij de bevestiging van de linker een kleintje, zit in de bodem van de radiatorsteun, dus op zich geen lastige/belangrijke plek (ik zal donderdag ff foto'tje posten :+) En donderdag ook een keer de as en versnellingsbak/diff eronder uit halen, morgen heb ik helaas geen tijd om te klussen
- V300 register
- Verbannen
-
De aandrijfas ben ik ook een stukje verder, de achterste sluiting heb ik open gekregen, maar de voorste kan ik nog niet goed bij vanwege het hitteschild:

Die bouten zijn helaas roestbulten geworden ipv bouten, geen grip op en geen beweging in te krijgen. Dus ik dacht, dan maar de hele uitlaat weg, maar een van de bouten aan het spruitstuk is nu ook lamgedraaid.. de uitlaat wordt er dus ook onderuit geslepen :no:
Wat nog een tegenvaller was, toen ik de isolatie bij de paravanhoek wegtrok, trok ik ook de halve hoek mee weg.. daar zit een gat die volgens mij erger is dan die in mijn huidige paravan :cry2:
Morgen gaat als het een beetje meezit dus de deuren, de aandrijfas en de koppeling eruit van wat ik nog wil bewaren, en de voorbalk, paravan, wielkast(rand)en, en de 5bak met diff, en dan gaat ook deze volvo naar zijn laatste rustplaats wat mij betreft.
Hier nog wat foto'tjes van de voorbalk staat:

- V300 register
- Verbannen
-
Paravan, tja, dat is het risico van het vak helaas. Die dingen zijn vaak behoorlijk rot.
Uitlaten en dergelijke zijn altijd roesthopen. Slijptol erbij om klemmen en bouten los te maken is haast altijd noodzaak.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-

Zou het nog handig zijn om de bladveerophanging of kriksteunen eruit te halen, als reserve ofzo? die zijn nog in goede staat.
En nog een achterbumper vraagje, in een ander topic staat dat hij vastzit met zelfborgende moeren, maar ik voel aan de achterkant een boutje zitten.. /Het is daar nogal lastig schroeven als ik een boutje moet tegenhouden en ook nog de moer moet draaien, en dan heb ik het nog niet eens over de kant waar de uitlaat zit :crazy1: