show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 L 1983 van Marcel
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2009 02:39 #808302
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Hand van vooruit in het achterscherm steken en dan de ringratelsleutel erop. Op de andere past ie ook, dan aan de andere kant een vast ring of steeksleutel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 18:13 #808342
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ze zijn mooi gebouwd die Volvo's, maar ze zijn zeker niet gebouwd om uit elkaar te halen.. Na een half uur ofzo had ik een kant van de bumper los, de andere kant hing de uitlaat in de weg.. die hing ook voor de aandrijfas dus moest er sowieso afgeslepen.. dat heeft helaas tot 5uur geduurd ofzo (slechte slijptol ofzo, of amateurs die het deden) Maargoed die is er af nu, maar de aandrijfas nog niet. De bouten zitten los, maar hoe kan ik hem het makkelijkst van de andere assen afhalen?
En nog meer tegenvallers, met de slijpert konden we niet bij de deurscharnieren, dus morgen alsnog met de nieuwe deurpennen eruit proberen te halen.. want morgen hebben we geen slijptol meer..
Oftewel nog een tegenvaller, want de voorbalk/binnenscherm gaat er dan ook niet af, en met de deur er nog op, de buitenschermen ook niet :cry2:
Morgen dus zo snel mogelijk de as eronder uit, versnellingsbak&diff, voorruit, en dan hopen dat de deuren mee willen geven, en anders laat ik die er op de sloop wel uit slijpen ofzo, want ik moet ze gewoon hebben
Maar ook nog een klein lichtpuntje, die jalouzie bij de advertenties kan ik donderdag ophalen
En nog meer tegenvallers, met de slijpert konden we niet bij de deurscharnieren, dus morgen alsnog met de nieuwe deurpennen eruit proberen te halen.. want morgen hebben we geen slijptol meer..
Oftewel nog een tegenvaller, want de voorbalk/binnenscherm gaat er dan ook niet af, en met de deur er nog op, de buitenschermen ook niet :cry2:
Morgen dus zo snel mogelijk de as eronder uit, versnellingsbak&diff, voorruit, en dan hopen dat de deuren mee willen geven, en anders laat ik die er op de sloop wel uit slijpen ofzo, want ik moet ze gewoon hebben

Maar ook nog een klein lichtpuntje, die jalouzie bij de advertenties kan ik donderdag ophalen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 18:19 #808343
door V300 register
Deurpennen: Gewoon met een pendrijver/bout van ongeveer dezelfde dikte er steeds een stukje uittikken en wat er uit gekomen is afslijpen met een klein dremeltje of iets dergelijks. Anders ga je echt speciaal gereedschap nodig hebben.
Voorbalk, die kun je gewoon bovenaan losslijpen (waar de radiateur opleunt, en dan een cm. hoger zeg maar). Dat is, als je alleen de balk wilt hebben. Het hele front loshalen zonder te slopen gaat je niet lukken of heeeeel veel tijd kosten.
Binnenschermen in zijn geheel er uit pakken gaat ook niet makkelijk lukken. Reparatiestukken er uit voor de plaats waar jouw auto roest moet wel goed gaan.
Voorbalk, die kun je gewoon bovenaan losslijpen (waar de radiateur opleunt, en dan een cm. hoger zeg maar). Dat is, als je alleen de balk wilt hebben. Het hele front loshalen zonder te slopen gaat je niet lukken of heeeeel veel tijd kosten.
Binnenschermen in zijn geheel er uit pakken gaat ook niet makkelijk lukken. Reparatiestukken er uit voor de plaats waar jouw auto roest moet wel goed gaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 18:49 #808347
door V300 register
De pendrijvers zijn uitverkocht in zevenaar.. ben al bij elke zaak geweest. Ik ga het wel met de nieuwe deurpinnen proberen. Waarom eigenlijk steeds eraf slijpen wat eruit komt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 18:55 #808348
door V300 register
Omdat je de onderste deurpen er naar boven uit moet tikken met een speciaal gereedschap. Als je die naar onder er uittikt komt hij tegen de deurplaat. Dan krijg je deuken zeg maar. Dit kun je voorkomen door er steeds een stukje af te slijpen. Dan kun je hem van boven naar onder er gewoon met normaal gereedschap uit halen.
Het zijn rotdingen, die deuren.
Het zijn rotdingen, die deuren.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2009 19:07 #808349
door V300 register
Maar je kunt ook niet zonder he 
Nog iemand een goede tip om de aandrijfas eruit te wippen? Morgen is de laatste dag, dus dan moet het eronder uit

Nog iemand een goede tip om de aandrijfas eruit te wippen? Morgen is de laatste dag, dus dan moet het eronder uit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-11-2009 16:31 #808395
door V300 register
ik heb hier nog een deur staan waar de scharnieren ook nog aan zitten, het stuk van de koets is dus van de auto afgeslepen.
krijg de pennen er ook met geen mogelijkheid uit!
wordt echt nog een zaagklusje vrees ik.
krijg de pennen er ook met geen mogelijkheid uit!
wordt echt nog een zaagklusje vrees ik.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2009 21:26 #808408
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
binnenscharniervrees gebruiken, maar kan de scharnier ook in de olie hangen. Deur ophangen met scharnier in een bakje met (olie, cola) laten staan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2009 03:02 #808421
door V300 register
denk dat ik eerst de 'koets zijde' maar doormidden zaag, en dan zie wat er los komt en vast blijft zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2009 03:31 #808422
door V300 register
Zo, dat was me het avontuurtje wel weer. Het begon al slecht met het weer, en nog slechter met dat de houtblokjes tussen krik en auto wegschoten, en de krik met het topje precies in het gat in de stuuras kwam, waar die dus even muurvast zat.
Na wat wrikken weer eruit gekregen, en met hulp van m'n pa de aandrijfas eronderuit gekregen, yay hoofddoel bereikt :groovy:
Ook de deuren zijn met veel moeite en geweld gelukt, de voorruit wouden we er voorzichtig met de voeten uitduwen, maar die barstte meteen bij de geringste kracht helaas.. tegen die tijd was het al weer half4, en moest hij weg.. De voorschermen er nog af weten te halen, en toen werd hij afgevoerd naar zijn laatste rustplaats.
Nu mis ik helaas dus nog een voorbalk, voorruit en 5bak, al heeft die laatste de minste prioriteit nog.
Mijn vader kwam ook met het idee, als de aandrijfas kapot is, is dat dan doordat de as van de koppeling of versnellingsbak ook kapot is? Oftewel moet deze ook vervangen worden? Of is de nieuwe as invetten voldoende.
Na wat wrikken weer eruit gekregen, en met hulp van m'n pa de aandrijfas eronderuit gekregen, yay hoofddoel bereikt :groovy:
Ook de deuren zijn met veel moeite en geweld gelukt, de voorruit wouden we er voorzichtig met de voeten uitduwen, maar die barstte meteen bij de geringste kracht helaas.. tegen die tijd was het al weer half4, en moest hij weg.. De voorschermen er nog af weten te halen, en toen werd hij afgevoerd naar zijn laatste rustplaats.
Nu mis ik helaas dus nog een voorbalk, voorruit en 5bak, al heeft die laatste de minste prioriteit nog.
Mijn vader kwam ook met het idee, als de aandrijfas kapot is, is dat dan doordat de as van de koppeling of versnellingsbak ook kapot is? Oftewel moet deze ook vervangen worden? Of is de nieuwe as invetten voldoende.
Moderators: Mark Smeets