Volvo 340 L 1983 van Marcel
- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;124205 schreef : het is mogelijk om bij een bestaande voorbalk (ook die zonder nummerplaatbult) de gaten te maken voor de lampen, de bevestigingspunten en de gaten in de achterste plaat zijn bij alle types aanwezig.
Dit bericht niet gelezen? Je kunt gewoon zelf gaten maken in je bestaande voorbalk of in een 340 voorbalk als je eigen balk rot is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Bij de audiobekabeling leggen merkte ik ook al dat het daaronder vochtig was. Nu moet ik alleen nog uitzoeken of het komt doordat de deur lek is of dat de bodem een gat heeft. Op de hoedenplank liggen vaak ook een paar druppeltjes als het regent. Zou dit kunnen door nieuwe deurrubbers die op sommige plaatsen te dik zijn zodat andere plaatsen niet helemaal afsluiten?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Ik heb vluchtig onder de auto gekeken en ik zag geen gaten. Daaruit valt te concluderen dat ?f de bodembescherming nog intact is maar de bodem zelf niet, ?f er zit een "gleuf" strak naast de dorpel die je alleen kun zien als je vanaf de onderkant van de auto naar de dorpel kijkt.
Ik vermoed het laatste, en dan helemaal linksvoorin, bij de aansluiting met de wielkast. Dat is een scherpe hoek die vaak roest en dat kun je niet zo 1, 2, 3 zien als je op je knietjes naast de auto ligt

Over de druppels op de hoedenplank; ?f je achterklep zelf is lek, ?f je rubber dicht niet meer goed af (achterruitrubber). Je had al een nieuw kofferbakrubber toch? Daar kan het dan niet aan liggen (tenzij je ergens een rotte plek hebt).
- V300 register
- Verbannen
-
Edit: Om een nieuw raam erin te zetten heb ik natuurlijk ook rubbers nodig, waar kun je dergelijke nog halen? Zelfde vraag voor deurgreeprubbers. Ik meende iets gelezen te hebben over NOS rubbers, maar de zoekfunctie vind daar niks op
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal mijn rampscenario maar even hier posten ipv in een nieuw topic.
Ik ben zojuist een stukje gaan rijden, iemand naar het station brengen. het starten ging al niet erg lekker, waarschijnlijk door de kou, en met choke helemaal open reed hij alsof hij te weinig brandstof kreeg, vol gas maar toch langzaam optrekken. (Dit had ie wel vaker dus vond ik niet vreemd)
Maar nu het probleem. Na een tijdje rijden een rotonde over, en toen ik optrok en naar de 3 wou schakelen, hoorde ik alleen de motor oplopen in toeren, maar de auto ging niet vooruit. Dus ik schakel opnieuw in de 3 want ik dacht hij zit er niet goed op, maar weer niet.. Uiteindelijk langs de weg gezet (tegen die tijd wou hij ook al niet meer starten, mss verzopen) en maar naar het station gelopen. Ik had nog wel even onder de kap gekeken(natuurlijk niets te zien, te donker) maar het rook er wel vreemd, een soort vislucht :wtf2:
Op de terugwandeling nog een poging gewaagd, starten ging wel redelijk, choke helemaal open en flink wat gas bijgeven nadat hij net was aangeslagen. Ik zet hem in de 1, koppeling opkomen en KRAAAAAAk, oftewel de koppeling, waar ik al bang voor was.. Maar dat is dan het enige wat ik weet, iets met de koppeling. Is dit iets dat ik zelf nog op kan lossen? Of moet hij op de sleep naar een garage toe

Het grappige is, ik meen dat de vorige eigenaar zei dat er een nieuwe koppeling onder zat