show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-01-2012 13:22 #895025
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ok bedankt! Dan ga ik dat ook maar doen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2012 15:22 #895136
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2012 10:43 #901595
door V300 register
Ha, dit was ooit mijn eerste autootje! In mei 2007, ik was toen 20, nam ik hem (voor 400 euro) over van iemand die er al tien jaar in reed. Dat was de tweede eigenaar, de eerste was zijn vader als ik me wel herinner. Ik was er helemaal weg van, dat jaren-'80-beige apparaat met achterwielaandrijving. Die zomer ben ik er mee naar Bourgondi? en terug gereden, zonder enkel probleem. In maart 2008 heb ik hem verkocht aan iemand uit Swifterbant volgens mij, blijkbaar heeft er nog iemand anders in gereden voordat hij bij jou terecht is gekomen.
Ik heb zelf niets aan de auto veranderd destijds. Ik was wel van plan om de originele achterlichtunits er op te zetten, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen. Die beunhazenklus met dat purschuim is in ieder geval niet mijn werk geweest! Wat ik me nog het best herinner, is dat het raam aan de bestuurderszijde in ??n klap naar beneden viel bij het opendraaien. Dat heb ik destijds opgelost door een paar postelastieken aan elkaar te binden en tussen het zwengeltje en het slotpinnetje te spannen. Waarschijnlijk godslastering op dit forum, maar het werkte...
Destijds heb ik de auto verkocht met een verse APK, daarvoor moest het uitlaatspruitstuk gerepareerd worden met cement - schijnbaar een zwak punt aan de 340L. Nadien heb ik nog wel eens gecontroleerd via de RDW-site of het kenteken nog actief was, en ik was al blij dat hij er nog was. Fantastisch om te zien dat-ie uiteindelijk bij een echte liefhebber terecht gekomen is, en veel succes met je verdere klussen aan het beige gevaar!
Ik heb nog wel een paar foto's liggen van toen ik hem had. Als je interesse hebt, kan ik die wel opsturen.
Ik heb zelf niets aan de auto veranderd destijds. Ik was wel van plan om de originele achterlichtunits er op te zetten, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen. Die beunhazenklus met dat purschuim is in ieder geval niet mijn werk geweest! Wat ik me nog het best herinner, is dat het raam aan de bestuurderszijde in ??n klap naar beneden viel bij het opendraaien. Dat heb ik destijds opgelost door een paar postelastieken aan elkaar te binden en tussen het zwengeltje en het slotpinnetje te spannen. Waarschijnlijk godslastering op dit forum, maar het werkte...
Destijds heb ik de auto verkocht met een verse APK, daarvoor moest het uitlaatspruitstuk gerepareerd worden met cement - schijnbaar een zwak punt aan de 340L. Nadien heb ik nog wel eens gecontroleerd via de RDW-site of het kenteken nog actief was, en ik was al blij dat hij er nog was. Fantastisch om te zien dat-ie uiteindelijk bij een echte liefhebber terecht gekomen is, en veel succes met je verdere klussen aan het beige gevaar!
Ik heb nog wel een paar foto's liggen van toen ik hem had. Als je interesse hebt, kan ik die wel opsturen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2012 10:58 #901596
door V300 register
Hey Joris, leuk om wat geschiedenis te horen! Ondertussen zitten de goede achterlichten erop en werken de ramen weer goed, het was inderdaad een beetje een lachertje toen ik hem kocht.
Het is ook mijn eerste dus wordt er goed voor gezorgd
Ik ben zeker ge?nteresseerd in de foto's, ik zal even een pb sturen.
Het is ook mijn eerste dus wordt er goed voor gezorgd

Ik ben zeker ge?nteresseerd in de foto's, ik zal even een pb sturen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-03-2012 10:35 #902387
door V300 register
Je moet eens in den bosch, spuitbussen op kleur laten maken bij de verfdump aangezien die de goedkoopste is, en dan toch wat overspuiten.
Want, man o man, wat ziet die onderkant er netjes uit zeg! Wat een werk! Niet normaal. Het is alleen jammer van die vlekken, dat is dan niet niet helemaal....
Dat is hetzelfde als mijn kokerbalk die lekker gelast is.... Dat haalt heel mijn auto naar beneden, daar moet ik ook nog een keer gewoon een andere in laten zetten....
Ik heb de motorkap die net een andere kleur was al gespoten, dus mijn auto is met spuitwerk tiptop, zonder vlekken! Ja dat kan!
Als ik dat kan, moet jij dat zeker kunnen, want die onderkant zo verbouwen zie ik me nog niet 1 2 3 doen...
Wat is deze auto mooi geworden, zeg! Alleen die vlekken dat is jammer....
Wat je ook nog kunt doen, is wat ik ook gedaan heb. Is nieuwe deurstrippen zoeken op marktplaats. Die zul je wel vinden, ze plakken echter voor geen meter meer! Die moet je dan vast zetten met bizon kit, werkt voortreffelijk. Al het andere is vragen om problemen....
Want, man o man, wat ziet die onderkant er netjes uit zeg! Wat een werk! Niet normaal. Het is alleen jammer van die vlekken, dat is dan niet niet helemaal....
Dat is hetzelfde als mijn kokerbalk die lekker gelast is.... Dat haalt heel mijn auto naar beneden, daar moet ik ook nog een keer gewoon een andere in laten zetten....
Ik heb de motorkap die net een andere kleur was al gespoten, dus mijn auto is met spuitwerk tiptop, zonder vlekken! Ja dat kan!
Als ik dat kan, moet jij dat zeker kunnen, want die onderkant zo verbouwen zie ik me nog niet 1 2 3 doen...
Wat is deze auto mooi geworden, zeg! Alleen die vlekken dat is jammer....
Wat je ook nog kunt doen, is wat ik ook gedaan heb. Is nieuwe deurstrippen zoeken op marktplaats. Die zul je wel vinden, ze plakken echter voor geen meter meer! Die moet je dan vast zetten met bizon kit, werkt voortreffelijk. Al het andere is vragen om problemen....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-03-2012 12:15 #902392
door V300 register
Bedankt voor de complimenten, ik doe m'n best 
Ik heb de spuitbussen inderdaad bij verfdump laten mengen, maar dit keer heb ik geen spuitbussen maar gewoon bakken verf, om eroverheen te rollen. Het is de blanke lak volgens mij die is gaan barsten overal. Dit ga ik wat opschuren en eroverheen rollen, en kijken of de blanke lak nog nodig is.
Inderdaad die vlekken kan niet maar dat is een kwestie van een keer grondig wassen.
De deurstrips komen niet terug, ik vind zonder eigenlijk mooier, ik heb de originele nog liggen dus nieuwe zou ik niet eens nodig hebben

Ik heb de spuitbussen inderdaad bij verfdump laten mengen, maar dit keer heb ik geen spuitbussen maar gewoon bakken verf, om eroverheen te rollen. Het is de blanke lak volgens mij die is gaan barsten overal. Dit ga ik wat opschuren en eroverheen rollen, en kijken of de blanke lak nog nodig is.
Inderdaad die vlekken kan niet maar dat is een kwestie van een keer grondig wassen.
De deurstrips komen niet terug, ik vind zonder eigenlijk mooier, ik heb de originele nog liggen dus nieuwe zou ik niet eens nodig hebben

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-03-2012 13:34 #902407
door V300 register
Het is wel duur hoor dat spuiten. Ik denk dat ik 350 a 400 euro kwijt ben geweest, aan op maat gemaakte verf en lak en andere zooi. Hiervoor heb ik over kunnen spuiten in orginele kleur:
1 motorkap
2 voorschermen
1 achterklep
4 deuren
en de zijkant.
Alles behalve het dak dus.
Maar ja wat zou je kwijt zijn geweest als je dit had laten doen? En je ziet het bijna niet dus wat dat betreft.....
Ik ben benieuwd naar het resultaat als het af is!
1 motorkap
2 voorschermen
1 achterklep
4 deuren
en de zijkant.
Alles behalve het dak dus.
Maar ja wat zou je kwijt zijn geweest als je dit had laten doen? En je ziet het bijna niet dus wat dat betreft.....
Ik ben benieuwd naar het resultaat als het af is!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 12:33 #902875
door V300 register
Sinds de diagnosedag heeft de beige een geknapte gaskabel gehad, waardoor hij weer een tijdje stilstond, ook na de winter. Via de volvo dealert een geschikt alternatieve kabel met busje gevonden, en in de originele kabelbehuizing geleid. Eind goed al goed, hij kan weer gassen 
Probleem is nu wel, dat het acceleratiemechanisme niet compleet terugvalt naar stationair: bij het pedaal zelf gaat de kabel zo ver als maar kan terug, maar het vlindermechanisme zelf niet. Met de hand kan ik hem wel gewoon terug bewegen, de laatste mm'ers. Het lijkt wel of het veertje te zwak is met deze kabel. Heeft iemand hier tips voor, bepaalde delen smeren, sterker veertje ertussen?
Kleinere updates, de veerpootbrug is gemonteerd en vandaag heeft hij weer een wasbeurt gehad, maar sommige zwarte vlekken lijken wel te hardnekkig om er met gewoon boenwerk af te komen, zoals die op het dak

Probleem is nu wel, dat het acceleratiemechanisme niet compleet terugvalt naar stationair: bij het pedaal zelf gaat de kabel zo ver als maar kan terug, maar het vlindermechanisme zelf niet. Met de hand kan ik hem wel gewoon terug bewegen, de laatste mm'ers. Het lijkt wel of het veertje te zwak is met deze kabel. Heeft iemand hier tips voor, bepaalde delen smeren, sterker veertje ertussen?
Kleinere updates, de veerpootbrug is gemonteerd en vandaag heeft hij weer een wasbeurt gehad, maar sommige zwarte vlekken lijken wel te hardnekkig om er met gewoon boenwerk af te komen, zoals die op het dak

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-04-2012 16:22 #903140
door V300 register
Klein vraagje: Bij het vervangen van een carterpan, kan dan het beste vloeibare, papieren, of een combinatie van de pakkingen gebruikt worden?
Het betreft een 1.7 carterpan.
Haynes gebruikt vloeibaar, vraagbaak gebruikt papier, ik lees ook wel eens over beiden.
Het betreft een 1.7 carterpan.
Haynes gebruikt vloeibaar, vraagbaak gebruikt papier, ik lees ook wel eens over beiden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2012 08:30 #903180
door V300 register
Volgens mij heeft een papieren pakking meestal de voorkeur. Vloeibare pakking kan op bepaalde plekken goed mis gaan (carb) maar lijkt me hier geen probleem.
Moderators: Mark Smeets