Volvo 360 injectie van driftigekees
- V300 register
- Verbannen
-
Tussen kerst en oud en nieuw wordt mijn dorpel gelast, even kijken hoe erg het is en anders compleet vervangen.
Heb nieuwe velgen gekocht, Mazda Mx5 wielen.
15 inch 7j et38
Het zijn opkappers maar daar heb ik mijn plannen voor. De "dish" rand wordt gepolijst en het hart glans zwart.
Voor het verwijderen van de lak heb ik de tip gekregen van een jachten schilder (werk zelf op een Jachtwerf die behoorlijke "bootjes" bouwt).
Ik vroeg hem eerst of hij ze kon stralen maar hij was bang dat als ik de rand weer wou laten blinken een pleuris werk zou hebben. Hij raade me verfverwijderaar aan, heel dun aanbrengen en daarna meerdere keren heeeeel goed wassen/ontvetten/ect.
Voor het polijsten heb wat onderzoek gedaan op het internet (lange leve google) en heb de volgende spullen aangeschaft.
1- P1200 waterproof schuurpapier. Voor de grove aanslag
2- P2000 om het weer mooi strak te krijgen
3- Autosol metalpolish ICM Autosol superfijn staalwol #0000. Poetsen tot het zwart wordt. Dan uitpoetsen met een micro-vezel doekje
4- Autosol Metal polish inpoetsen met een micro-vezel doekje tot het zwart wordt, ect. ect. ect.
Hopelijk wordt het dan *bling*

Ik heb ook 40mm verlagingsveren besteld en heb twee blokken 45mmx45mm 10cm lang aluminium blokken liggen maar ik weet niet of het aluminium wel "sterk" genoeg is?
Velgen orgineel.
Oh wat is Photosoep toch handig. Het is natuurlijk niet helemaal zoals ik het bedoeldemaar goed het geeft een idee. De "dish" rand zal dus ook naar binnen glimmend worden, de spaken worden zwart.
en als je verveeld moet je toch wat doen, dan wordt dit:
Dat.....
Deze is heeeeeel slordig gedaan, speel wel vaker met photosoep en zal wel een keer een betere makenyeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
mits het massief is; jaMichel 360;128198 schreef : maar ik weet niet of het aluminium wel "sterk" genoeg is?
die velgjes zien er leuk uit met zo'n kleurstelling, heb ik nog niet eerder gezien onder een 300; hebben heel erg in de verte wel wat weg van de utralights/minilights familie
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;128201 schreef : mits het massief is; ja
die velgjes zien er leuk uit met zo'n kleurstelling, heb ik nog niet eerder gezien onder een 300; hebben heel erg in de verte wel wat weg van de utralights/minilights familie
Het zijn massieve blokken dus dat komt wel goed.
Velgen lijken indd wel een beetje op de "worst" wielen van een mini
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;128200 schreef : oe, die sideskirts doen 't em ook hoor!
Gevonden als plaatje op de website van NLpower. wil natuurlijk niet zeggen dat het in het "echt" ook werkt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Uitvoeren zoals op de fotosoep (maar dan wat scherper) en we hebben er weer een mooie 300 bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Dorpel is een nieuw stuk in gelast, helaas vergeten foto's te maken tijdens het proces. Alleen van het moment dat we net begonnen aan het kijken van de schade. (ik weet dat er goor uit ziet, maar daar kan ik ook niks aan doen................ klote zout....... gelukkig is het bijna op :halo:)
verder heb ik vandaag mn intrax veren ontvangen, 40mm.
Nieuwe distributie riem is binnen (ebay... voor weinig:p)
Nieuwe waterpomp is onderweg (zelfde als hierboven)
Zo langzaam aan verzamel ik de spullen om de auto een goede update te geven, met een beetje geduld kun je veel krijgen op ebay voor weinig.
Goed volgende punt, de velgen. gekocht via internet voor 50 euries, niet krom alleen de lak op de velg was kapot gegaan waardoor er water onder kwam en begon te corroderen. De lak ging redelijk eraf met gewone "milieuvriendelijk" afbijt wat ik bij een echte verfzaak heb gehaald (eigen merk). laagje voor laagje kwam het eraf, je kon het er goed dik opsmeren en taste het aluminium niet aan. even in laten trekken tot de lak begint te bubbelen en daarna kwam ik er uit eindelijk achter dat het het makkelijkste was om met een oude handdoek laagje voor laagje eraf te wrijven. Toen de lak er af was (alleen de buitenste ring, het "hart" is nog prima) even afnemen met een doek met thinner of wasbenzine, en klaar.
Ik deed over 1 velg ongeveer een uur (deed er wel twee tegelijk)
Daarna begon het polijsten waarvan ik er nu 2 af heb (het was/is gewoon te koud in de schuur!!!!) ik ben begonnen met P600 en heb daarna alleen nog P1200 gebruikt en nog geen P200 en metalpolish. dit is het resultaat
Voor (zonder lak)
Na een zere "schuur" arm en ijkoude voeten was dit het resultaat
(nog 2 stappen te gaan, dus ik denk dat het met de "bling"wel goed komt yeehaa!)
Cheers:w00t:
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kicke man, ze staan zeker weten errugg dik onder een 300!!! heb je ze in 4x100 of 4x98 kunnen bemachtigen?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;130427 schreef : lees ik nou 7Jx15:yummie::yummie::yummie:???
kicke man, ze staan zeker weten errugg dik onder een 300!!! heb je ze in 4x100 of 4x98 kunnen bemachtigen?
Jep 7jx15 4x100 ET38, had hier op het forum een keer gelezen dat dat de grootste/breedste waren die onder een 300 passen (normaal).
En op een ander forum had ik gelezen dat je moest zoeken naar oude Mazda mx5 velgen...... en dat heb ik dus een half jaartje gedaan, en plots stonden ze voor mn neusyeehaa!
Als het hart straks zwart is zijn ze nog mooier!! op de voorwielen komen Dunlop sp9000 195-50-15. achterop............. ach alles wat ik voor een goede prijs kan krijgen....... ik slijt nogal achterbandjes:f