show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 injectie van driftigekees

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2009 21:25 #629481 door V300 register
Volvo 360 injectie van driftigekees is gemaakt door V300 register
Zo... Ik zal me eerst even voorstellen.

Ik ben Michel Lubberts woonachtig in het hoge noorden. Ben 29 jaar, zit voor mijn werk in de multimedia installatie op "kleine bootjes" ;D. (sinds kort)

Ik heb als hobby's autosport/auto's en fotograferen. Hierdoor ben ik ook actief in de autosport als fotograaf voor autosportzone .nl. Door deze bezigheden ben ik in aanraking gekomen met driften en dat is dus ook waar dit project uiteindelijk naar toe zal gaan. Heeft nog APK tot Februari dus tot dan blijft het zowiezo een daily driver.

Heb hem gekocht voor 200 euries, heeft 210.000 op de klok, bouwjaar 88.
Is absoluut niet de mooiste meer en heeft hier en daar een aantal deukjes.
Rechterdorpel heeft een roestig gaatje en wordt als het goed is deze winter gefixt. Linkervoorspatbord is ook niet fijn meer, toen ik met de slijptol wat roest weg wilde halen onstond er meteen een gaatje, deze heb ik voor nu vol gesmeert met filler en zal uiteindelijk ook vervangen worden.
Onder de motorkap ook wat roest gevonden, wederom in de winter gefixt.

Eerste ding wat ik gedaan heb (lees al een tijdje mee op het forum, omdat eerst wat info over de auto wou hebben) is de EGR er af gesloopt.
Slang afgedopt, stukje papieren-pakking tussen het buisje vanaf het uitlaatspruitstuk en het inlaat gedeelte. kast en buis verwijderd, open luchtfilter geplaatst.

Tweede ding, vorige eigenaar had er "prachtige" viper strepen opgespoten.... Door mijn voorliefde voor "old school" auto's kom ik elke keer weer op matzwart uit als een kleur die op elke auto eigenlijk goed staat. (en goedkoop, bussen voor 2,50 bij de Action winkel)

Eerste volgende: De uitlaat, is nu lek en maakt behoorlijk wat herrie. Daarna verlagen (40 mm rondom)

Zo was ie
[img

Zo is ie
[img

[img

[img

Ik hoop hier een leuke tijd te hebben en heb volgens mijn al wat meer drifters gesignaleerd hier op het forum:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2009 21:43 #796796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 injectie van driftigekees
Die voorspoiler is vet! Ik zou hem niet op mijn auto zetten maar het is wel een mooi aanzich. Dat matzwart lijkt op de laatste foto niet echt lekker op de motorkap te zitten maar het ziet er wel leuk uit.
Je zou er voor het mooie nog side-skirts op moeten zetten, achterspoiler is niet hard nodig bij dit model.
En de EGR, hoe heb je de kant van de uitlaat afgedopt? Een bout er in gelast oid?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2009 21:49 #796797 door V300 register
Ik heb de hele handel eigelijk laten zitten, heb alleen op het inlaat spruitstuk een pakking er tussen gezet, op deze manier kunnen er geen uilaatgassen meer in komen.

Of heb ik nu te makelijk gedacht?

Dat de matzwart er niet helemaal goed uitziet kan kloppen, maar een goede poetsbeurt met een droge doek doet al wonderen op matzwart, en daarbij het hoeft ook nog niet perfect te zijn, dat komt later wel. Ik wou gewoon absoluut niet met die strepen erop rond rijden.

Voorspoiler zat er al op toen ik hem kocht, als ik hem verlaag moet ik hem denk ik iets inkorten, anders kan ik helemaal geen drempel meer over.

Ohja, een goede maat van me (waar hij ook is gespoten) doet heel veel pinstriping, en die mag ook nog los met zijn kwastjes op de kofferdeksel en motorkap met de kleuren wit en rood. Velgen worden ook zwart maar met een rode rand van ongeveer 5 mm. (eerst stalen velgen, en dan eens op zoek naar wat mooi's)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2009 22:01 #796798 door V300 register
Dat is wel mooi zo'n pinstripe! Er is iemand hier op het forum met A-team kleuren, kijk daar eens naar, misschien krijg je inspiratie.
Over die EGR: Opzich heb je gelijk, maar uitlaatgassen kunnen heet zijn dus kun je niet beter een stalen plaatje er tussen zetten? Zo'n pakking brand je misschien uiteindelijk een gaatje in.
Voor het beste resultaat zaag je dat pijpje op de inlaatkant af, knijp je die dicht en soldeer je het uiteinde dicht. Dan volg je dat pijpje naar beneden dan zie je de EGR-klep. Die schroef je er af en gooi je in de kliko, dan loopt er een stalen pijp achter het blok langs naar het uitlaatspruitstuk. Die zit in het spruitstuk geschroefd. Die draai je er uit, het hele pijpje gooi je weg en de koppeling met het schroefdraad maak je dicht door er een korte bout in te slaan en rondom dicht te lassen.

Dan ben je van het hele EGR-systeem af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2009 22:16 #796799 door V300 register
EGR zal deze winter ook volledig verdwijnen, dit is een "tijdelijk" oplossing. Het is uiteindelijk de bedoeling om het gat af te dekken met een metalen plaatje en de buizen rommel te verwijderen. ook het uitlaat spruitstuk zal dan worden gedicht.

Inspiratie ben ik niet nodig, ik geef hem de vrije hand. Ik ken zijn werk........

filmpje dat ik ooit snel in elkaar heb gezet voor hem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2009 22:26 #796800 door V300 register
Cool filmpje, ik ben benieuwd hoe een mooie pinstripe er uit ziet op een 360!

Trouwens, een 3drs 360 is behoorlijk zeldzaam. Ze beginnen uit te sterven, ben er maar zuinig op ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2009 22:40 #796802 door V300 register
Ik weet zeker dat ie bij mij een goed leven gaat krijgen! Misschien zelfs wel een nieuw hart. Een bekende van mij heeft nog een 2 liter turbo liggen dus ik ga uit van de B204GT?? heeft helaas al wel bijna 4 ton gelopen en er zit geen kabelboom/ecu bij. Maar dat zoek ik nog wel uit

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2009 23:52 #796804 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 injectie van driftigekees
Welkom!
Dit wordt ook weer een leuk projectje om te volgen!

Een B204GT inbouwen is nog niet zo eenvoudig, maar wel te doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2009 00:05 #796805 door V300 register
B204GT is een 16 klepper he. Een gewone 2 liter turbo is een 8v.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2009 00:49 #796807 door V300 register
kan ook, heb de motor nog niet gezien. vandaar ook de vraagtekens
maar dat duurt zowiezo nog wel ff voordat dat gebeurt

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC