show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's Volvo 360 GLE '84

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2009 23:32 #795834 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Dan mag jij mij even zeggen waar jij popnagel ziet aan die foto Joost! Want daar zitten er geen volgens mij hoor! Aan de andere kant heb ik er jammer genoeg een 3 tal ontdekt! Die gaan er sowieso uit!

Ik zal het onthouden voor die deur Joost, maar heel gaaf is hij niet! Er zit een deuk in!
Ruilen tegen een goeie deur?!?

En wat bedoel je met de dorpel openmaken Joost! Gat in slijpen dan?
Daar wacht ik nog even mee, toch zeker tot hij bij de lasser staat! Ik ken die man van mijn werk en als het bij hem kan, dan kom ik hem sowieso helpen! Dan slijp ik terwijl hij de andere kant aflast ofzo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 07:51 #795848 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Nou, ik zag gebarsten lak aand e dorpel, dus met een schroevendraaier kom je misschien ook wel een eindje.

Met die popnagels bedoelde ik het rechter voorscherm ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2009 08:07 #795850 door V300 register
Joost,ik zit hier naar de foto's te kijken en volgens mij ben je gewoon KNETTER!
Dat kan je toch helemaal niet zien van de foto's?

Het is niet dat je geen gelijk hebt, dat wil ik wel opmerken, maar snap echt niet waar je het ziet!

Dat wat onder de dorpel zit, is volgens mij wel hard, ben er bijna zeker van, alleen is het gewoon lelijk gedaan en moet dat gewoon opnieuw!
Maar dat laat ik wel zitten tot er aan de rest begonnen kan worden! Tis zinloos om nu alles er al af te meppen, want dan gaat het toch alleen maar roesten!

ik sta er trouwens een beetje van te kijken, dat Joost tot zover de enige is die gereageerd heeft...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2009 10:25 #795854 door V300 register
tis wel een mooie auto toch.... iig de kleur is al heel bijzonder !

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2009 12:37 #795863 door V300 register
Bij mijn Blue Special zat er rondom het gat in de dorpel (die er nu niet meer zit) ook plamuur, dat zag er ongeveer hetzelfde uit als bij die plekjes waar jij je zorgen om maakt. Dit kan natuurlijk gewoon 'netjes' oppervlakkige roestbehandeling zijn geweest (bijv na een lasklus), maar 't kan ook iets erger zijn. Er komt nog geen roest door, dus je kunt er nog ff mee door.
Ik weet wel dat ik op mijn dorpeltje geen plamuur meer smeer. Gewoon lekker zo laten en goed afsluiten met antiroest en een aantal laklagen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2009 12:39 #795865 door V300 register
Voorlopig blijft het idd zitten, maar als eraan gelast wordt, dan wil ik ook echt wel weten wat eronder zit! Heb geen zin om als hij straks bij de spuiter staat er ineens een rotte dorpel onder zit! Dan moet ik weer terug naar de lasser en weer naar de spuiter! Het moet gewoon in 1 keer helemaal goed of ik begin er niet eens aan!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 12:51 #795867 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84

Dendorssers;118829 schreef : Het moet gewoon in 1 keer helemaal goed of ik begin er niet eens aan!

dat is ook mijn filosofie; alle andere maatregelen zijn enkel lapwerk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2009 14:10 #795874 door V300 register
En wat denken jullie trouwens van de roest? goed te herstellen? of nog tips waar ik op andere plekken naar de roestduivel moet gaan zoeken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2009 15:09 #795878 door V300 register
Het is een beetje zoals bij mijn groene GLS. Ik zou zonder twijfel gaan voor een totale aanpak. Voorschermen, dorpels, portieren en overspuiten. Dan heb je een van de mooiste auto's van de club! Kosten 2 a 3000 euro.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 16:36 #795887 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84

Dendorssers;118814 schreef : Joost,ik zit hier naar de foto's te kijken en volgens mij ben je gewoon KNETTER!
Dat kan je toch helemaal niet zien van de foto's?

Het is niet dat je geen gelijk hebt, dat wil ik wel opmerken, maar snap echt niet waar je het ziet!

Ik zie alleen dingen die ik ook bij de DLS (in grotere mate) heb gezien. Dat is natuurlijk helemaal geen garantie voor een goed "oordeel" van de roest van deze GLE, maar toch.

Aan de buitenkant kan het er nog zo simpel uitzien, maar ik ben behoorlijk geschrokken van de werkelijke staat van de dorpel van de DLS.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC