Karsten's Volvo 360 GLE '84
- V300 register
- Verbannen
-
Het is gewoon een heel oude nummerplaat!
Verder is een O plaat idd heel erg aan banden gelegd en daarom ook niet interessant! Volgens mij moet je met een O plaat alsnog naar de keuring, weliswaar maar 1 keer in de 2 jaar!
Verder mag je met een O plaat per uitzondering wel langere afstanden doen, van en naar meetings mag dat en als je kan aantonen dat je op weg bent om stukken voor je wagen op te halen!
Het moeilijke is hierbij bewijzen dat je daadwerkelijk om stukken aan het gaan bent... Meestal is dat nogal zwart en als je dan net een klote agent hebt... tja dan ben je gewoon de klos, zeker als het je tweede keer is!
Wat je hiertegen kan doen, gewoon een doos stukken in je auto zetten en dan ben je net toevallig steeds onderweg met stukken! Moet je wel even oppassen dat je niet 2 maal dezelfde agent hebt op verschillende tijdstippen!
Over de andere zaken:
Er is in mijn hoofd al een lijstje dat ik ga afwerken om de auto in orde te brengen en dat begint ook heel duidelijk bij de remmen! Ik vond het niets om er mee naar huis te rijden en was blij dat het geen vario was, maar een handbak! Ik ben namelijk heel bedreven in afremmen op de motor en ik kon hem zo toch makkelijk remmen! Echter heb ik geluk gehad dat er geen noodstop nodig was, want dat zou niet goed zijn gekomen! Het is niet dat hij niet remt, maar je moet echt hard doortrappen op de rem voordat de remmen effectief pakken! Toen ik daarna in mijn eigen 340 stapte met gereviseerde voorremmen en nieuwe remcilinders achteraan, plakte ik gewoon bijna tegen mijn voorruit! Er is dus effectief een groot verschil!
Die remmen doe ik gewoon eerst en dat heb ik ook vaker gedaan, dus ik vermoed dat ik op 2 avondjes de remmen rondom heb vervangen (achteraan) of gereviseerd (vooraan) heb! De blokken zelf zijn zo goed als nieuw vooraan, dus daar blijf ik dan mooi af!
Verder is de motor de tweede prioriteit! Heb gisteren de verdelerkap even los getrokken en die is toch al goed versleten! De motor krijgt dus ook gewoon een goed onderhoud met nieuwe filters, bougies, bougiekabels, olie, verdeler en rotor... Vermoed ook dat hij daarom ook wat moeizaam start! Het is nog niet zoals ik het wil (dus sleutel draaien en starten!), moet de eerste keer altijd even goed doorstarten! De tweede keer, gaat het echter direct, ook al heb ik maar net achteruit een stukje op de oprit gereden!
Daarna is de aandrijving aan de beurt! Die wil ik nakijken en controleren en zo nodig aanpassen (al voelt die heel lekker buiten die trillende pook!)
Daarna ga ik ook eerst het interieur wat aanpakken! Dat wil zeggen reinigen (hoezen wss wassen in wasmachine), zetels herstellen (lendensteunen) want krijg last van mijn rug met kapotte lendensteun (zelfs na 10 min al, haat die gevoelige rug!), en daar gewoon alles weer in topconditie brengen!
Vermoedelijk haal ik het volledige interieur eruit om alles zo schoon mogelijk te kunnen maken, inclusief de binnenpanelen enz...
Als dat dan toch allemaal losligt, ook gelijk even de centrale deurvergrendeling nakijken, want die wil soms wel is haperen! Niet zoals het hoort dus...
Daarna ga ik de roest (welke ik nog niet echt gevonden heb) aanpakken! Andere dorpels inlassen en andere carrosserie-schade herstellen! Daar is wat meer werk aan! maar binnenkort de foto's!
Als dat dan allemaal klaar is! Dan gaat hij naar de schilder!
Dat is alvast een mooi lijstje en met de laatste fases zal ik wel even zoet zijn! Wil gewoon eerst aan de veiligheid en bedrijfszekerheid gaan werken (+bestuurdersstoel, want wil geen last in mijn rug). Als ik weet dat dat in orde is, komt er vermoedelijk het gas al in, want voor de rest kan ik er dan al meer rijden! (of toch maar eerst laten lassen zonder het gas erin, want anders willen de lassers niet meer zo graag!)
Pff, heel wat werk en zo weinig tijd!:wtf2::wtf:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Een Volvo doekt zijn voorraden op en raad eens wie daar het eerste recht op heeft! Maar snel is gaan kijken dus!
Tevens liggen er ook onderdelen van de 200-reeks, 700-reeks... De onderdelen van de 300 zijn besproken en tot die tijd geef ik nog geen gegevens vrij! Wat echter wel zo is! Wat ik niet nodig heb, wordt beschikbaar voor clubleden!
Vanavond update hoe het gaat met 'Goldie'
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Erg vriendelijk trouwens, dat die garage nog liefhebbers voor de onderdelen "zoekt" i.p.v. ze meteen weg te gooien.
- V300 register
- Verbannen
-
A weggegooid te worden
B verkocht te worden
Ik had gewoon 'n mailtje gestuurd, puur op goed geluk en kreeg direct een mooi antwoord terug! Heb ook al gebeld en voorlopig liggen ze er nog! Vermoedelijk leen ik woensdag mijn pa zijn Avensis Verso, haal ik de stoelen eruit en rijd ik na mijn werk langs om hen te plunderen!
De prijs is trouwens ook fantastisch! In het mailtje werd er gesproken:
"Voor wat extra pr? (geld) voor de magazijniers die het magazijn hebben opgeruimd, mag je het meenemen!"
Dat kan je toch niet laten staan he! Ik zou wel gek zijn! Jammer dat onze aanhanger nog steeds in revisie is, anders had ik die ook meegenomen en volgeladen!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;118630 schreef : Vanavond update hoe het gaat met 'Goldie'
"She smells like angels ought to smell, the perfect woman... the Goddess. Goldie. She says her name is Goldie."
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;118647 schreef : Goed bezig Karsten, nu maar hopen dat er heeeel veel leuks bij zit. Dadelijk kun je in 1 klap je 360 in showroomstaat maken :humor:
Ja Jos, dat is de bedoeling en morgen ga ik mijn auto volladen met alle spullen die ik daar bij hen kan vinden!
Maar daar gaat het nu even niet om! Hier komt een reeks foto's die wat meer duidelijkheid moeten brengen! Ik post ze niet allemaal hier op het forum, want het er zijn er gewoon te veel! echter wil ik graag wel dat jullie ze eventueel alle 30 kunnen zien en jullie eventueel alle adviezen zo kunnen geven!
Nu eerst wat gewone foto's met hier en daar een woordje uitleg!
Foto'tje van de lelijke kant!
Het neusje ongeveer een halve meter van de grond op assteuntjes
Mooie kant!
Wat nou, versleten rubbers! Niets mis mee toch!:crazy1:
Vreemde eend in de bijt!
Kontje met deukjes...
Zoals jullie hebben kunnen zien, zitten er daar wel meer van doorheen de hele auto!
Hier het hart van de auto! Eindelijk een echte redblock!
Ondertussen is het motorruim al grondig gereinigd! Eerst maar duchtig een ontvetter erover en dan 2 keer met hogedruk met opnieuw tussentijdse ontvetting! Resultaat is al beter!
Ook veel van de Dinitrol is er nu wel weer af, maar dan zie ik tenminste wat en zitten mijn handen niet onder de zooi!
Een paar meevallertjes:
Bijna nagelnieuw:groovy:
Bijna nagelnieuwe remblokken rondom, plus nieuwe remslangen rondom!!!:groovy:
Interieur vooraan!
Back seat!
En dit was het interieur toen ik er een paar uurtjes op los was gelaten! Ondertussen een heleboel gevonden en ontdekt. Zoals de tik in het dashbord... Injectiecomputer mist een schroef!
Lag een AMP onder de stoel, origineel Volvo, maar de bekabeling was geprutst! Dus rommel verwijderd!
- V300 register
- Verbannen
-
Daar begint het voorscherm! Verdikke nog aan toe!
Vind het gat bij de veerpoot!
Iemand een gokje wagen!
Jahoor! Het is ...
De kriksteun
Oh nee, de andere kant van de veerpoot!
Reeds hersteld, maar waar ik bij sommige mijn twijfels bij heb!
Dit klopt volgens mij niet helemaal... Betrouw het niet!
Hier de ene achterdorpel! Ook twijfelachtig, lijjkt mij geplamuurd... Heb er nog niet naar gekeken, maar dat moet gewoon opnieuw!
Hier hetzelfde verhaal
Dit lijkt mij wel in orde, maar dat laat ik wel over aan de experts...
Heb al een lasser op het oog! Een van de bazen van de lasserswerf... Morgen maar is informeren en hem de foto's laten zien!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Argh!
Dat achterportier is wel gaaf trouwens. Mocht je die ooit weg willen doen, houd ik me aanbevolen!
Komt uit een 345

Edit: probeer die dorpel maar eens open te maken trouwens. Kun je zien wat erachter zit. Als je het toch opnieuw wilt doen...
Het rechtervoorscherm kun je er misschien ook eens afhalen, die is ook niet meer helemaal florisant zo te zien.