Karsten's Volvo 360 GLE '84
- Mark Smeets
- Moderator
-
ginkelvanmichiel;116797 schreef : eigenlijk zouden deze strepen, het zijn er immers 2, gewoon 'op de rol' gemaakt moeten worden. zou wel mooi zijn!
oigineel komen ze ook gewoon van de rol! Kun je ze zelf op maat knippen.
De vorige eigenaar heeft bij mijn wagen 'Volvo' en '360GLE' van de achterklep gehaald, en de stripping loopt daar ook netjes door, alsof het origineel is :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Had nog ??n dagje vakantie en ben hem maar gelijk gaan ophalen uit Brussel! Was een ritje van 70 km terug (was naar daar gegaan met de trein!waar de eigenaars mij hebben opgepikt! Waarvoor dank als jullie dit lezen!) maar zoals jullie kunnen zien is alles vlot verlopen!
Ik moet eerlijk zeggen dat het best wel spannend was, ik kende de auto eigenlijk niet en moest volledig vertrouwen de kunde van de vorige eigenaars! En terecht ook zo blijkt! Want hij ging als een tierelier!
Enige minpuntjes die ik tot nu toe heb ontdekt zijn de volgende:
- trillende pook (heel erg trillen en tikken)
- remmen voor geen meter de eerste kilometers (echt eng) Beterde wel gestaag, maar volgens mij lopen ze ook wel wat aan, met hete remschijven tot gevolg! Maar eerlijk is eerlijk, dat had de eigenaar mij gezegd omdat hij al sinds mei stilstond!
- ergens een irritante tik in het dashbord! Werd er gewoon horendol van op een moment, zeker omdat de radio het niet deed!
- Lendensteun werkt niet meer en is afgebroken, dus kreeg na 10 min al last van mijn rug omdat die zo wegzakte!
- Verder deurrubbers zijn volledig versleten!
- Raamrubber links vooraan is ook kaduuk en moet worden aangepast of krijg nog een oorontsteking met het raam dicht!
- verder nog een heleboel dingen die allemaal klein zijn en aangepast zullen worden
- motortje is heerlijk, wat een vermogen! Vlot optrekken, doortrekken en brullen... Toch wel wat steviger dan een 1400-tje! (kreeg bij mijn vriendin al sympathieke blikken van de hangjeugd toen ik wat sportief de straat in kwam! Ze wouden hem ook direct wel kopen!)
- Versnellingen gaan echt heerlijk! Deed mij die ervaring met Kevin zijn auto helemaal vergeten! Want daar zat ik zo te worstelen met die pook dat ik de pookknop in mijn handen had...
- verder weerom bevestigd gezien dat het een mooie harde auto is en de deuken die er nu nog inzitten echt zonde zijn!
Verwacht wel geen detailfoto's, want daar is hij nog niet klaar voor! Het interieur is mij daar nog iets te vies voor (ligt onder stof en haar van vermoedelijk een hondje)... De schoonmaak komt dit weekend vermoedelijk!
Ohja, nog een vraagje! Ik las nu in de handleiding dat er minimaal ron 98 in moest om goed te lopen! Maar vroeg mij gelijk af of je er ook niet gewoon ron 95 in kon gooien en dan de ontsteking wat wijzigen zoals bij de B14-tjes gedaan kan worden?
Het is een B19 E blok voor de duidelijkheid! Dat is dus 117pk
- V300 register
- Verbannen
-
Die trillende pook kan te maken hebben met een kapotte bevestiging. Hij zit namelijk maar op 4 punten vast (koppelingshuis met een vork, de pook zelf, midden op de torque-tube met 2 m6 boutjes en achterop de versnellingsbak met een spie. Even deze 4 punten controleren. Als dit het niet is moet je verder kijken naar onderdelen daar omheen.
Remmen direct nakijken, dit klinkt gevaarlijk! Tik in het dashboard is gewoon zoeken. Lendensteun kun je makkelijk maken als het alleen de knop is, het mechanisme zelf is ook goed te doen maar iets meer werk. Ik heb eventueel nog wel zo'n knop liggen die nieuw is.
- Mark Smeets
- Moderator
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Je moet gewoon even de voorste remklauwen eraf halen, de zuigers eruit halen en die weer glad maken. Ook het gat voor de cilinder in de klauw zelf goed schoonmaken.
Vervolgens weer monteren met een blauwe tube Bremszylinder Montagepasta. Ik heb het ook gedaan en na 6000 hete kilometers doen de remmen het nog steeds perfect.
Vergeet niet om meteen de remvloeistof te verversen.
Mijn auto heeft ook een trillende en tikkende pook terwijl alles verder in orde is. Als je het idee hebt dat je pook in elastieken hangt, moet je even bovenop het koppelingshuis kijken; hier zit een soort van stabilisator van de schakelstang om een "vork" heen. Het kan zijn dat het borgclipje eraf is waardoor de pook geen stabilisatie meer heeft. Dit was bij mij het geval.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bij reviseren inspecteer je het voorwerp op slijtage; stelt vast of dit normale slijtage is of door een onbekende factor veroorzaakt word/is, controleer je alle onderdelen op functioneren (stofhoes die afdicht; zuiger die gangbaar is etc..) en zorg je er voor dat bij evt gebreken aan het voorwerp door toepassing van andere (bij voorkeur nieuwe) onderdelen dit weer correct werkend te maken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;118241 schreef : Joost, dat is niet reviseren maar zogenaamd "gangbaar maken"
bij reviseren inspecteer je het voorwerp op slijtage; stelt vast of dit normale slijtage is of door een onbekende factor veroorzaakt word/is, controleer je alle onderdelen op functioneren (stofhoes die afdicht; zuiger die gangbaar is etc..) en zorg je er voor dat bij evt gebreken aan het voorwerp door toepassing van andere (bij voorkeur nieuwe) onderdelen dit weer correct werkend te maken.
Eh... dat heb ik precies zo gedaan.....
Je dacht toch niet dat ik die zuigers er zo weer terug in heb gestopt?
Ik ben trouwens ongeveer een uur per remklauw bezig geweest.
- V300 register
- Verbannen
-
Nu ken ik toevallig iemand, vandaar dat ik het meteen zag die ook zo,n o nummerplaat had maar die reed er gewoon normaal mee. Tot dat die in antwerpen was terwijl die in turnhout woonde. Gevollig boete van 2700 euro... Het was overigens zijn 2e keer.
De autokeuring let bij een o nummerplaat alleen op een paar essensiele punten. Doen de remmen en de lichten het...
Ook niet normaal zo,n bedrag in nederland moet je echt raar doen volgens mij wil je zoiets krijgen...
Beter is een gewone plaat aan te vragen, alleen de apk is in belgie iets strenger. Succes! Maar hij is mooi, en het zeker waard!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Daar komt overigens verandering in, zo is mij verteld.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar hij was zo rot als een nispel. Toen die aangehouden werd hebben ze dat ding door de autokeuring gedaan, en voor elke constatering daar voor een boete gegeven. Dan zit je zo aan duizenden euro,s.