show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's Volvo 360 GLE '84

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 11:04 #793449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Oude stripingsetjes vergaan trouwens wel (plakken niet meer). Als je een setje vindt, moet je ze waarschijnlijk alsnog namaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 11:54 #793456 door V300 register
Wat een droomauto! Sjiek hoor! Dat loopt vast super.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 12:35 #793459 door V300 register
En weer ??n. :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 12:43 #793462 door V300 register
Het is idd echt een leuk en uniek kleurtje en ook het interieur vind ik echt leuk! Denk dat het een beetje dezelfde kleur is als die van Jean-Luc heeft in zijn 'groene baksteen' (als ik mij niet vergis!) qua interieur en blijkbaar is het wat eigen aan dat interieur dat het wat makkelijker zwart wordt! Maar ach, dat is niets dat niet opgelost kan worden natuurlijk!

verder zit er in bijlage nog een plaatje dat ik wat bewerkt heb om wat dingen in de verf te zetten! Niet echt heel duidelijk, maar het is toch iets!

De rode plekken op de foto zijn eigenlijk de plekken die op korte tijd aandacht gaan krijgen nadat ik de motor onder handen heb genomen! Daar moeten gewoon alle vloeistoffen vervangen worden, luchtfilter, oliefilter, bougies, bougie-kabels, verdelerkap en rotor... Ook de D-riem ga ik preventief vervangen, want die is ook alweer 60.000km geleden vervangen! Alles voor het onzekere nemen motorisch en gewoon alles goed nakijken!

Ook moeten de achterremmen nog even gecontroleerd worden volgens de eigenaar! Want het zou kunnen dat deze cilindertjes wat lekken (deden ze 2000 km geleden niet maarja, hij raadde zelf aan om even te kijken!) De banden zullen ook wel toe zijn aan vernieuwing zij de eigenaar, maar versleten zijn ze niet! Ze zijn gewoon wat uitgedroogd door het weinige gebruik en het stilstaan!

Wat dan weer heel positief is, is dat de remblokken voor bijna nagelnieuw zijn en ze nog meer dan 1cm voering hebben zitten! Ook zijn alle remslangen X-aantal km geleden allemaal vernieuwd! Verder is de hele auto volgens de eigenaar, door hem zelf (monteur bij garage) behandeld met Dinitrol! Dat heb ik zelf ook kunnen vaststellen, want op vele plekken kon je het zien en voelen (vettigheid). Hij heeft onder andere alle balken gedaan, het kofferdeksel, de motorkap, deuren enz... das dus al iets waar ik de eerste maanden gerust in mag zijn en ik dus op het gemak alle andere problemen kan gaan wegwerken!

Nu weer over de foto!

Nummer 1: nummer 1 is zoals al eerder gezegd de parkeergarage-schade! Volgens de eigenaar was de oorspronkelijke door een paaltje volledig vernield en daarom heeft hij er een nieuwe 2de handse in gezet! Deze heeft hij terug naar kleur gespoten, maar hij is er niet toe gekomen om het interieurpaneel te vervangen (krijg ik er overigens wel mooi bij!). 1 week later reed zijn schoonma jammer genoeg tegen een paal en die schade heeft hem zo gefrustreerd (zeker nadat hij alles mooi had hersteld) dat hij deze gewoon heeft opgelapt! Dat wil dus zeggen, deuken laten zitten, schuren en plaatselijk bijlakken! Het is dus duidelijk zichtbaar, maar de deuren zijn niet hopeloos verloren als zal er toch plamuur en schuurwerk bij komen kijken om ze strak te maken!
Verder geen roest op de deuren (nergens overigens), dit door de Dinitrol behandelingen wss.

Nummer 2: Is de bijgewerkte dorpel! Vermoedelijk ook gewoon een stuk plaat gepakt en er tegen gelast! Deze is dan wel bijgeplamuurd, maar je ziet er duidelijk wat breuksporen in terug (in plamuur en lak dan)! Deze wordt dus op korte tijd uitgeslepen en vervangen door een namaak dorpeltje.

Nummer 3: Ook hier op de achterklep wat vervelende deukjes, 1 van de twee redelijk dik met kleine oppervlakte-roest aanwezig! Deze zijn wss terug uit te deuken en na plamuren en schuren weer helemaal weg te werken!

Dan nog de groene accenten!

In het 'interessante advertentie' topic is deze auto ook voorbij gekomen! Toen waren er twijfels over de velgen! Wel deze kan ik volledig wegnemen door te zeggen dat deze in uitmuntende staat zijn! Ze hangen gewoon vol met remstof!

Ook de voorschermen zijn keihard, dus ook weer een echte meevaller! Eigenlijk geld het voor de hele auto, want alle gekende plekken waren echt mooi hard!

Ik ga alsnog proberen van de eigenaar de onderhoudshistorie mee te krijgen, hij heeft altijd alles mooi bijgehouden in een lijstje en dat zou ik er gewoon graag bijhebben! Makkelijk om te zien wat er vervangen is!

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 12:43 #793463 door V300 register
Mooie kleur en een mooi project!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 13:25 #793468 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84

punkazz;116297 schreef : Een gouden koop!

Scherp... :D

Prachtige auto met een prachtige jaren 80 kleur en een al even prachtig interieur. Echt geweldig!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 13:31 #793470 door V300 register
eerste klus; velgen cleanen???

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-08-2009 13:48 #793474 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84

antiekeradio;116349 schreef : eerste klus; velgen cleanen???

nope, banden oppompen (zie rechtsvoor) ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 14:06 #793478 door V300 register

v0lv0freak;116353 schreef : nope, banden oppompen (zie rechtsvoor) ;)

Banden oppompen bij het eerste tankstation is een eerste zaak, dan tank vullen en naar huis!
Daar ga ik gewoon met een hogedrukreiniger door heel de auto (interieur niet!)!
Het motorruim is ook verschrikkelijk vies en vuil, dus dat moet sowieso ontvet worden!

Cleanen van de auto, dat is voor later! Eerst maar gewoon wat in orde brengen!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 19:35 #793498 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Waarschijnlijk heb je wel een erg goede velgencleaner nodig om die weer goed te krijgen. ?ls je ze al mooi krijgt.

Maar wat een prachtige auto! Daar ga je nog es plezier van hebben :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC