show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL van Sid

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2009 23:01 #808413 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL van Sid
Gisteren hebben Erik en ik de remcilinders vervangen. Links was hij aan beide kanten lek en rechts aan een kant. Ze waren hoognodig en vervangingen toe. Volgens mij zaten ze er al sinds '87 in...
Alles ging tot zover goed. Toen gingen we het systeem ontluchten... wat niet zo lekker ging (Erik, verbeter me als ik het verkeerd vertel) we bouwden niet zo veel druk op en niet alle remmen gingen mee. De voorste remklauwen gingen ook niet goed mee en zitten redelijk vast. Aan een kant iets meer dan aan de andere. De oorzaak?
Maar de auto remt. Het pedaal zit wel verder onderin dat dat ik gewend ben maar hij remt gewoon goed. Hoe het met de voorste remklauwen zit weet ik niet, tijdens het rijden heb ik niet gemerkt dat ze aanlopen o.i.d.
Misschien kan Erik het nog even toelichten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2009 23:50 #808417 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 360 GL van Sid
we zijn benieuwd hoe erik het vertelt..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 10:16 #808427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL van Sid
Dat komt me enigszins bekend voor.
Bij de linker wielremcilinder heb je waarschijnlijk
de aanvoerleiding en de ontluchtingsnippel verwisseld.
Kun je de handrem nu ook bijna verticaal trekken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 10:54 #808431 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 GL van Sid
Links zit de onluchtingsnippel boven, zoals ie daarvoor zat.

Ik krijg het remsysteem maar niet op de gewenste druk. Bij de hoofdremcylinder bouwt ie wel vacuumdruk op. Het doorlopen van remvloeistof in het systeem ging niet van harte.. Rechtsvoor hebben we via de slag ontlucht, wgs. afgebroken onluchtingsnippel.

Ik vermoed, dat er nog ergens lucht zit en/of dat de voorste remklauwen niet helemaal gangbaar zijn. Ik heb ze wel teruggeduwd en dat een paar keer herhaald, maar ze gaan nog vrij moeilijk uit zichzelf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 12:00 #808434 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL van Sid
dan zit die lucht rechtsvoor. via de slang krijg je er bij deze remklauwen nooit alles uit. ff uitboren en een nieuwe ontluchtnippel in zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 12:01 #808435 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL van Sid
de klauwen mag je enkel bij het ontluchtingsnippel ontluchten omdat dit het hoogste punt van de klauw is (intern) als je die bij het slangetje probeert te ontluchten blijft er dus lucht "hangen" achter de ruimte van het ontluchtingsnippel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 12:01 #808436 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL van Sid
zeiden zei in koor:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 19:44 #808466 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL van Sid
Bedankt voor de reacties. Er zit dus nog wat lucht in het systeem. Zouden na het opnieuw ontluchten de remklauwen e.d. weer normaal functioneren? En zou het rempedaal ook weer op normale hoogte komen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 20:02 #808472 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL van Sid
Remklauwen gaan niet los door ontluchten.

Goed in de gaten houden die dingen!

Mijn 345 had ze ook vastzitten. Na 5 km stond 'ie bijna in de fik en hij trok 't niet eens in z'n 5.

Rondje rijden, niet remmen (of anders alleen met de handrem) en dan even voelen aan de voorvelg (of klauw).
Zijn ze warm, moet je ze reviseren of vervangen.

Ik heb ze zelf "gereviseerd" (gangbaar gemaakt) en nu, na ruim 7000 km, lopen ze nog steeds goed vrij en remt 'ie perfect.
Let wel dat je de goede materialen gebruikt (o.a. blauwe tube Bremszylinder Pasta).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 20:11 #808473 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL van Sid
lucht in het systeem = niet goed werkende remmen.

dit heeft alles met het feit te maken dat lucht samendrukbaar is, en de remvloeistof niet. hierdoor kost de hoofdremcylinder een heel stuk van z'n slag om de lucht ook op de gewenste druk te krijgen waardoor het pedaal dieper lijkt, je kunt daardoor nu ook minder pedaaldruk opbouwen.

ik denk dat als je dat onluchtingsnippel vernieuwd en nog een keer rondom ontlucht hij weer remt als een mongol

sorry, new kids on the block momentje:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD