360 GL van Sid
- V300 register
- Verbannen
-
Leuk dat je nog plezier hebt aan mijn oude autootje! Ziet er goed uit toch.
Gewoon met beleid schakelen en ze straft je inderdaad af als je te langzaam rijdt in een te hoge versnelling... gewoon 20 km/u naar 2, 40 naar 3, 60 naar 4 en 80 naar 5. Ideaal.
Groeten,
Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
HERA360;118129 schreef : Haa die Sid,
Leuk dat je nog plezier hebt aan mijn oude autootje! Ziet er goed uit toch.
Gewoon met beleid schakelen en ze straft je inderdaad af als je te langzaam rijdt in een te hoge versnelling... gewoon 20 km/u naar 2, 40 naar 3, 60 naar 4 en 80 naar 5. Ideaal.
Groeten,
Tim
Hoi Tim,
Ja dat klopt helemaal. Ik denk dat ik inmiddels wel kan zeggen dat ik de auto ken en weet hoe ik 'm moet berijden.
Ik heb er nog steeds heel veel plezier van!
- V300 register
- Verbannen
-
's ochtends naar Erik gegaan om de uitlaat te laten lassen want die had een lek bij de (ik denk) middendemper. Verder heb ik die middag Erik geholpen in zijn werkplaats (erg leerzaam).
Eenmaal terug in Nijmegen eerst gegeten. Daarna de auto ingepakt terwijl mijn vader een plaatje aan het fabriceren was om de EGR dicht te maken.
Na veel passen en meten konden we (mijn zus, een vriend en ik) donderdag ochtend vertrekken. Het verschil met de EGR dicht was meteen te merken. Helemaal GEEN gebok/geschok/gestotter bij koude motor! Onderweg heeft de auto zich keurig gedragen. Ook heb ik het idee dat de auto lekker zuinig heeft gereden (kan niet zeggen hoe zuinig omdat de teller het nog steeds niet doet) maar we kwamen in ieder geval aan met een halfvolle tank.
We hebben pas de dag voor dat we gingen (we zijn van donderdag tot gister weg geweest) weer moeten tanken. Wat even gek was dat toen ik de auto had volgegooid hij een beetje haperde toen ik in de 2 door trok. De dag daarna op de terugweg niets meer van gemerkt.
Hierbij ook nog drie foto's om een indruk te geven.
Tijdens de eerste stop ergens in Limburg. (koffer, hoedenplank en de linkerhelft van de achterbank lagen helemaal vol)
Onze stek in Virton (drielandenpunt Belgi?-Luxemburg-Frankrijk)
In Montmedy, Frankrijk.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wat er moet gebeuren:
Motorkap; rot plekje en doffe plek: Eventueel nieuwe kap of lassen en laten spuiten.
Voorschermen; beiden rot: Compleet vervangen, liefst gewoon in de juiste kleur. Anders goede zoeken en laten spuiten...
Wielkastranden achter: beiden kleine plekjes die aandacht nodig hebben.
Paravan; rechts rot plekje (hersteld geweest maar roest komt weer) Links niet mooi hersteld.: Inzetstukken kopen, lassen en laten spuiten.
Dorpels en kriksteunen; bepaalde stukken rot.: Plaatdelen kopen, lassen en laten spuiten.
Wat ik dan zou moeten kopen (bijv. bij Artaparts) zijn de linker en rechterdorpel (4drs) en de linker en rechter paravanhoek. Passen deze delen gemakkelijk en is dit alles wat ik hiervoor nodig heb? Of heb ik ook de 'aansluitplaat voor achterwiel' nodig? Zouden jullie even mee willen kijken?
www.artaparts.nl
Alvast bedankt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar de aansluitplaat heb ik dus niet nodig? Die zit zeg maar al aan de dorpel?
En kriksteunen zullen gewoon hersteld/ opnieuw gelast moeten worden.
- V300 register
- Verbannen
-