show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL van Sid

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2009 23:40 #795193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL van Sid
Haa die Sid,

Leuk dat je nog plezier hebt aan mijn oude autootje! Ziet er goed uit toch.
Gewoon met beleid schakelen en ze straft je inderdaad af als je te langzaam rijdt in een te hoge versnelling... gewoon 20 km/u naar 2, 40 naar 3, 60 naar 4 en 80 naar 5. Ideaal.

Groeten,
Tim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 13:12 #795233 door V300 register

HERA360;118129 schreef : Haa die Sid,

Leuk dat je nog plezier hebt aan mijn oude autootje! Ziet er goed uit toch.
Gewoon met beleid schakelen en ze straft je inderdaad af als je te langzaam rijdt in een te hoge versnelling... gewoon 20 km/u naar 2, 40 naar 3, 60 naar 4 en 80 naar 5. Ideaal.

Groeten,
Tim

Hoi Tim,

Ja dat klopt helemaal. Ik denk dat ik inmiddels wel kan zeggen dat ik de auto ken en weet hoe ik 'm moet berijden.
Ik heb er nog steeds heel veel plezier van!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 13:25 #795239 door V300 register
Vorige week woensdag de laatste dingetjes gedaan aan de auto ter voorbereiding op onze korte vakantie naar Belgi?.
's ochtends naar Erik gegaan om de uitlaat te laten lassen want die had een lek bij de (ik denk) middendemper. Verder heb ik die middag Erik geholpen in zijn werkplaats (erg leerzaam).

Eenmaal terug in Nijmegen eerst gegeten. Daarna de auto ingepakt terwijl mijn vader een plaatje aan het fabriceren was om de EGR dicht te maken.

Na veel passen en meten konden we (mijn zus, een vriend en ik) donderdag ochtend vertrekken. Het verschil met de EGR dicht was meteen te merken. Helemaal GEEN gebok/geschok/gestotter bij koude motor! Onderweg heeft de auto zich keurig gedragen. Ook heb ik het idee dat de auto lekker zuinig heeft gereden (kan niet zeggen hoe zuinig omdat de teller het nog steeds niet doet) maar we kwamen in ieder geval aan met een halfvolle tank.
We hebben pas de dag voor dat we gingen (we zijn van donderdag tot gister weg geweest) weer moeten tanken. Wat even gek was dat toen ik de auto had volgegooid hij een beetje haperde toen ik in de 2 door trok. De dag daarna op de terugweg niets meer van gemerkt.

Hierbij ook nog drie foto's om een indruk te geven.

Tijdens de eerste stop ergens in Limburg. (koffer, hoedenplank en de linkerhelft van de achterbank lagen helemaal vol)

Onze stek in Virton (drielandenpunt Belgi?-Luxemburg-Frankrijk)

In Montmedy, Frankrijk.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 14:35 #795242 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 GL van Sid
Mooie foto's. Echt authentieke plaatjes. Dat straatbeeld met die toevallige Volvo 360, die er helemaal inpast, staat er mooi op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 22:53 #795327 door V300 register
Laatste plaatje opsturen naar Wouter, kan mooi op de frontpage :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2009 14:43 #799729 door V300 register
De vakantie met de 360 is zo goed bevallen dat toen ik de advertentie met dakdragers op de homepage zag ik meteen heb gemaild. Voor de volgende vakantie kunnen we dus op weg met de dakkoffer op een mooie set originele dakdragers!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 15:12 #808163 door V300 register
Na een recent bezoek bij Erik voor wat werkzaamheden. Heeft Erik me aan het denken gezet. Ik denk nu aan een deelrestauratie van mijn 360.
Wat er moet gebeuren:
Motorkap; rot plekje en doffe plek: Eventueel nieuwe kap of lassen en laten spuiten.
Voorschermen; beiden rot: Compleet vervangen, liefst gewoon in de juiste kleur. Anders goede zoeken en laten spuiten...
Wielkastranden achter: beiden kleine plekjes die aandacht nodig hebben.
Paravan; rechts rot plekje (hersteld geweest maar roest komt weer) Links niet mooi hersteld.: Inzetstukken kopen, lassen en laten spuiten.
Dorpels en kriksteunen; bepaalde stukken rot.: Plaatdelen kopen, lassen en laten spuiten.

Wat ik dan zou moeten kopen (bijv. bij Artaparts) zijn de linker en rechterdorpel (4drs) en de linker en rechter paravanhoek. Passen deze delen gemakkelijk en is dit alles wat ik hiervoor nodig heb? Of heb ik ook de 'aansluitplaat voor achterwiel' nodig? Zouden jullie even mee willen kijken?
www.artaparts.nl

Alvast bedankt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 15:15 #808164 door V300 register
Je moet mijn topic daar eens over lezen. De Artaparts dorpels passen verrassend goed. Zeker niet duur ook. Let wel op dat waarschijnlijk het laswerk duurder is dan de onderdelen. Voorschermen kun je beter in kleur zoeken, jouw kleur is niet zo zeldzaam dus dat is best te vinden. Motorkap zou ik ook in kleur zoeken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 15:41 #808167 door V300 register
Ja jou topic heb ik zeker gevolgd, alleen dacht ik dat het bij mijn auto niet nodig zou zijn. Mijn oom zou al wat voor me gaan lassen. Hopelijk vind hij 't niet erg als er wat meer bij komt....
Maar de aansluitplaat heb ik dus niet nodig? Die zit zeg maar al aan de dorpel?
En kriksteunen zullen gewoon hersteld/ opnieuw gelast moeten worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 15:46 #808168 door V300 register
Ligt er aan wat je moet lassen. Aan de dorpel zit de wielkastrand tot zo'n beetje 25cm hoogte. Ik geloof dat ik ook een foto geupload heb van de dorpel los over de auto gelegd. Dan zie je hoe ver die komt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC