De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
toch zag het er in 't echie zonder de wielen erop echt chique uit:)
valt het jullie ook op dat er in bijna alle foto's een hamer voorkomt :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ik zou die carterpan gewoon lekker gaan polijsten of iets dergelijks, dan heb je ook nog een beetje *bling* onder de auto.....
Nee, doe maar poederen :+
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een poedercoating is wel hard, maar niet zo hard dat het breekt als je het op een veer aanbrengt. De complete veer veert ca. 10 cm in, maar als je dan uitrekent dat die beweging gemaakt wordt over de hele lengte van de veer (afgerold misschien bijna een meter lang?) zie je dat die beweging erg minimaal is.Dutchie;145609 schreef : Is poedercoaten eigenlijk wel geschikt voor zo'n veer? Ik bedoel, zo'n veer veert behoorlijk in en uit, maar breekt de poedercoatlaag dan niet?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;145604 schreef : Aanpassingen om ze passend te laten maken in de V300 schokdempers (daar is zwaar gereedschap zoals een draaibank etc. voor nodig), nieuwe topmounts, lagers, nieuwe boutjes en moertjes, etc... :
Dit geldt alleen als je VW dempers gebruikt neem ik aan?
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;145612 schreef : Een poedercoating is wel hard, maar niet zo hard dat het breekt als je het op een veer aanbrengt. De complete veer veert ca. 10 cm in, maar als je dan uitrekent dat die beweging gemaakt wordt over de hele lengte van de veer (afgerold misschien bijna een meter lang?) zie je dat die beweging erg minimaal is.
Aye, zo had ik het nog niet bekeken. Klinkt inderdaad logisch. Als ik van ??n ding blij word, is het van n?t gepoedercoate dingen, dus misschien ga ik binnenkort weer een vrachtje wegbrengen. M'n vader heeft net een set GLS- en een set GLT-velgen + wat ander klein spul laten poedercoaten, en dat ziet er toch wel z? gelikt uit! Die GLS-velgen zijn in twee kleuren gecoat (zwart en metaalkleur zoals origineel), echt de BOMB! :worship:
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;145612 schreef : Een poedercoating is wel hard, maar niet zo hard dat het breekt als je het op een veer aanbrengt. De complete veer veert ca. 10 cm in, maar als je dan uitrekent dat die beweging gemaakt wordt over de hele lengte van de veer (afgerold misschien bijna een meter lang?) zie je dat die beweging erg minimaal is.
Even je berekening wat aansterken. Als ik op de gok van de foto de diameter van je veer bekijk is die 20cm. Ik tel 6,25 windingen op de foto.
20*pi = 62.83cm omtrek per volledige winding
62.83*6.25 = 392.70cm volledige lengte afgerold.
Zo'n veer is dus bijna 4 meter lang afgerold
En die veer wordt volledig op torsie belast natuurlijk. Hij tordeert om zijn eigen as, als je het opwindt wordt dat vertaald in een veerbeweging.
Over die 4 meter lang is de torsie inderdaad zeer minimaal, poedercoating houdt dat makkelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik durf het bijna niet te vragen hoor maarre, als je weer eens in de buurt bent....mag ik even? :+
Als ik dit zo zit te bekijken kan ik enige mate van hebzucht niet onderdrukken, toch maar eens een poedercoat en PU 'rubbers' spaarpot aanleggen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je mag hem dan best even poetsen hoor... :+Wouter76;145746 schreef : Ik durf het bijna niet te vragen hoor maarre, als je weer eens in de buurt bent....mag ik even? :+