De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hij rijdt geweldig! De rotondes bij IJsselstein zijn nu een groot feest! Jammer dat het net begon te regenen, want het is nu echt spekglad op de weg. Gelukkig is de auto nu zo controleerbaar dat ik met gemak een onverwachte glijer kon bedwingen. Ik heb zoveel mogelijk binnendoorweggetjes genomen als ik kon! Ik heb de hele weg zitten grijnzen: omdat ie zo lekker rijdt en omdat ik weet hoe mooi het er uit ziet onder de auto...

Hoe mooi het is gaan jullie zo pas zien, eerst ff douchen en eten! :+
Anjo: :worship::worship::worship: :w00t:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Binnen lag al het moois al op me te wachten en na een goeie kop koffie gingen we (vooral Anjo, want die hou ik echt niet bij
) aan de slag.Ook mijn auto maakte een vreugdesprongetje toen hij doorkreeg wat voor mooie spullen hij onder zijn buik gemonteerd kreeg.
Volgende project: Hydrolics... :+
Afgelopen weekend had ik alvast de stabilisatorstang gemonteerd want ik kon niet langer wachten.
Alleen dat gaf al een veel betere wegligging.
Deze "ouwe troep" kwam er onder vandaan.
Het resultaat van 22 jaar zand en stof in de onderste veerschotel.
(het laatste jaar heb ik het zo goed mogelijk schoon proberen te maken, maar om het echt schoon te houden moet je hem dus even demonteren.
Anjo -Mr. Edward Toolhands- v/d A aan het werk nadat we een paar broodjes kroket naar binnen gewerkt hadden:
Alles klaargelegd voor montage:
Gelukkig hadden we heel de dag heerlijk weer
Dat ziet er smakelijk uit!
De achterschokbrekers vervangen is zo'n eenvoudig klusje dat ik er eigenlijk geen foto's van heb gemaakt...
Hij is heel mooi omlaag gekomen en het is een hele andere auto om te zien en om mee te rijden!
... en? Is het waar?Niels;145431 schreef : en onthoud, PICS or it didn't happen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ziet er gelikt uit, en dat het strak rijdt neem ik zo van je aan.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ben super nieuwsgierig wat dit allemaal kost, wil namelijk mijn variotje van voren wat naar beneden hebben en de wegligging verbeteren en achter ook een keer de boel aanpakken als er een gastank in ligt!!:yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-

Maarem 1 puntje van kritiek: ik mis de poedercoating van het subframe waar het stuurhuis op zit
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Er moet ook nog een mooi kleurtje op:
die ronde frontbalk waar de stabilisatorstang op zit,
de beugeltjes van de stabilisatorstang,
de complete achterwielophanging
alle beugels die ik maar kan vinden op de motor en de auto,
etc... Eerst sparen...

Uiteindelijk kostte het meer dan verwacht omdat er meer aangepast moest worden dan we eerst dachten. Ik wil dit lijstje dus eigenlijk helemaal niet maken, want dan weet ik het totaalplaatje ook...Gekke Gerritje;145601 schreef : Mooi zeg!!!!!!!!!!!
Maar ben super nieuwsgierig wat dit allemaal kost

- 4 x Schokdempers Koni Geel: ca ? 400,-
- Verlagingsveren: ? 80,-? (die had ik al liggen)
- Aanpassingen om ze passend te laten maken in de V300 schokdempers (daar is zwaar gereedschap zoals een draaibank etc. voor nodig), nieuwe topmounts, lagers, nieuwe boutjes en moertjes, etc... : min. ? 100,- + uurloon (Anjo is nog op zoek naar een goedkopere manier geloof ik)
- Poedercoaten: afhankelijk van wat je allemaal in kleur wilt. (ik was ca. ? 100,- kwijt)
Dit is een flinke berg geld, zeker omdat ik tussendoor ook nog eens werkloos ben geweest, n?dat ik alles in gang had gezet dus... Dat was wel even spannend dus.
Als je gewoon nieuwe standaard schokdempers en veren gebruikt is het al een flink stuk goedkoper te doen als je het alleen voor het "uiterlijk vertoon" doet. Tussen aanhalingstekens, want je ziet er helemaal niks van als de auto op zijn pootjes staat.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Met die prijzen vind ik best meevallen. Als ik dat zo voor mezelf bekijk, is het best te doen om e.e.a. te laten coaten. Ik heb nl. nieuwe schokbrekers, hoef geen andere veren etc.
Voornamelijk vanwege het feit dat die veerschotels nogal eens doorroesten wil ik ze nog eens laten coaten. En als ik die prijzen zo zie, gaat dat nog gebeuren ook :humor: