show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 10:06 #795213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Scherp Stefan!
Het moest dus zijn LPG-boer! Krijg je dan als je hier op het werk met Airco's voor treinen bezig bent...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 10:16 #795214 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Een belangrijk argument is ook dat ze bij van Orsouw kundig inbouwen, niet alleen goedkoop. Ze bouwen daar een beveiliging in die je luchtmassameter beschermd in geval van backfire. Ik heb o.a. bij de 360 van onze voorzitter gezien dat die klep ontbrak, met alle gevolgen van dien. Misschien kan Jeroen een foto maken van dit deel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 10:32 #795216 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
ik ga sowieso ook nog is bij de plaatselijke boer langs! Mijn pa heeft bij hem 30 jaar geleden zijn gas laten inbouwen en was heel tevreden! Het feit dat hij nu nog bestaat wil toch zeggen dat hij ook kundig is!

Verder weet ik dat hij de inbouw doet voor heel onze regio, vooral de Amerikaanse wagens komen langs hem!
Sowieso mag Jeroen altijd foto's neerzetten hier of lekker mailen... Ben benieuwd en zeker nu mijn 360 bij mij op de oprit staat, wil ik hem zo gauw mogelijk in orde hebben!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 19:43 #795277 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

Dendorssers;118152 schreef : Mijn pa heeft bij hem 30 jaar geleden zijn gas laten inbouwen en was heel tevreden!


Dan heb je 't over dertig jaar geleden toen iedereen met gas nog met een gasfles op 't dak rondreed die via een gewapende slag gas onder de motorkap verspreidde.

Vervolgens kon je met pi?zo-ontsteking een top van maar liefst 110 km/h halen, van de bult af en met de wind mee.

Ik zou naar van Orsouw gaan, daarvan weet je tenminste wat ze afleveren, hoe ze het afleveren, wat het kost en wat de motor dan nog kan.

De man die in grootmoeders tijd de gasfles op 't dak van je vaders auto heeft gelegd, moet zich nu nog maar bewijzen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 22:40 #795319 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

Lucluc;118150 schreef : Misschien kan Jeroen een foto maken van dit deel.

Tijdens de inbouw al gedaan:

[img


Het is een rubber "elastiek" wat in geval van een backfire openspringt en weer sluit. Tijdens het normale lopen van de motor wordt dit elastiek door de onderdruk in het inlaatsysteem dicht gehouden. Het zit tussen de kunststof bocht aan het spruitstuk en de luchtweger in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 22:47 #795320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Is ook wel een beetje kul hoor Joost, want de inbouw van LPG in een auto als deze is niet zoveel anders dan 'dertig jaar geleden', bij wijze van spreken dan. Enne pi?zo-ontsteking, dat hadden ze toen nog niet eens :+

Maar de aanbeveling voor Van Orsouw kun je in je zak steken Karsten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 08:13 #795352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Die aanbeveling zit zeker in mijn zak jongens, maar het is voor mij wel even eerst een eindje rijden... daarom wil ik gewoon de twee installaties naast elkaar gaan vergelijken en kijken waar de verschillen zitten!
Verder heb ik in het echt kunnen zien hoe mooi en netjes het niet is ingebouwd bij Jeroen, dus dat weegt ook mee in de uiteindelijke beslissing!

Ik weet niet of jij mss al wat meer info kan geven over de merken en onderdelen die gebruikt werden Jeroen, of dat je dat wil houden tot de Volvoice... Want dan moet ik nog even wachten (hoe lang?)

Joost, verder denk ik dat de installateur hier in de buurt ook wel kundig is hoor! Toen ik dat zei van die dertig jaar geleden, wou ik daarmee aantonen, dat hij niet voor niets nog bestond! Als iemand zijn werk niet naar behoren uitvoert, dan zal zijn zaak ook niet jaren blijven bestaan!
Ik zal trouwens bij hem wel op voorhand gaan kijken hoe de installatie nu precies gebeurd en wat zij doen als roestpreventie!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 08:33 #795354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Verdamper is van OMVL zonder een vacuumslang naar het inlaatspruitstuk. Dat interne vacuum is relatief nieuw. Dat anti-backfiremechanisme is vrij uniek, want maar weinigen bouwen dit in. Je krijgt ook standaard een gasmetertje mee geleverd. Laatste argument: er zijn de laatste tijd al enkele 360's onderhanden genomen, dus men weet hoe de routings moeten lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2009 08:44 #795356 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Het is belangrijk dat het goed wordt ingebouwd. Ik heb heel wat knullige plaatsingen gezien. Soms simpel omdat de gasboer op slang wilt besparen. Dat je daarna je kleppendeksel er heel moeilijk afkrijgt zal hem niet boeien. Je hebt volledig gelijk als je zegt dat er meer mensen in staat moeten zijn om een goed product af te leveren. Als je daar over twijfel hebt dan is van Orsauw ene goed adres. Ik zou gewoon foto's nemen van de gasinstallatie van Jeroen en een lijstje met eisen opstellen (gewenste materialen en manier van aanleg) en dan moet het toch goed komen. In Zuid-Brabant/Vlaanderen zal het door een toevallige grens door een taalgebied wellicht iets goedkoper zijn. Dat is ook een overweging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 21:20 #800938 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Ik zal de update van het audiotopic hier even lekker dubbelposten, dan zijn we hier ook weer up to date.

Ik heb de audioinstallatie wat geupdate. Eerst zat er een hele oude radio in die nog uit de 343 DLS van de eerste eigenaar kwam.
Nu zit het volgende er in:

El Cheapo Lenco mp3 radio
MacAudio 60W speakers voorin (waardeloos i.c.m die radio)
2 tweaters voor het evenwicht vanwege het geweld achterin:

Alpine 3544 (top of the range van Alpine in 1988, loodzwaar)
2 x 150W @ 4 ohm
4 x 200W @ 2 ohm
1 x 400W @ 4 ohm bridged

Tonsil GTC 20/60 (20 cm, 60W rms 120W max) speakers in een 2 x 12 mm MDF versterkte hoedenplank.

Klinkt best aardig voor allemaal (bijna) gratis spul.
Er zit nog maar 1 speaker in en het klinkt prima. Nette basweergave voor een niet-subwoofer.

Zaterdag worden mijn nieuwe banden gemonteerd, in 2 van de huidige banden zit een gemene trilling en van het profiel is naar mijn zin ook niet meer voldoende over. Dat zit een paar mm boven het minimum, maar met de hollandse regenbuien vind ik dat al te weinig.

Zaterdag zit er 4 x Toyo Proxes T1R onder in de maat 195/50 R15. Natuurlijk niet om de standaard velgen, maar om 4 mooie ATS Cup velgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD