De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
- V300 register
- Verbannen
-
En de rest is ook keurig inderdaad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een achterdemper kwam na veel weken in de WD 40 en veel bruut geweld (ik aan het ene eind met een dikke sleutel 17 en anjo met een waterpomptang aan het andere eind.)
Resultaat: Draadeind afgekloven... = onbruikbare Koni.

De demontage aan andere kant is eveneens minder succesvol verlopen. Wat zit dat kreng vast. Uiteindelijk is het Anjo gelukt om de demper inclusief bevestigingsplaat lost te krijgen door de 4 M10 bouten waarmee deze aan de achteras zit domweg af te breken... :worship: Nu die plaat nog los van de demper zien te krijgen zonder herhaling van het strippen van de draad...
De voordempers zitten muurvast verankerd in de veerpoten door middel van een grote ring. Hier zit niet zoals standaard het geval is een grote 6-kant op, maar 2 gaatjes. (volgens het principe van het vastzetten van een slijpschijf)
Heeft iemand die de Koni's nieuw heeft gekocht dit gereedschap er bij gekregen?
M?t Koni's, maar niet gemonteerd zoals gepland via Ede naar huis gereden met de andere helft van de H?R onderdelen in de kofferbak en op het dak.
In Ede heb ik rond middernacht de ATS velgen opgehaald door over het hek van het bedrijventerrein te klimmen en in mijn eigen auto (de '86-er) in te breken. :humor: Gelukkig had Pim de deuren open gelaten, maar maak dat de beveiliging maar eens wijs!

Zondag maar eens gekeken hoe deze velgen nu staan onder een witte sedan:
Zonder: (Opabak!)

Met: (oei, best wel vet, zelfs in het zwart en zonder te verlagen!)

195/50R15 oogt lekker breed op een 300:

Aangezien ik bij nadere inspectie toch nog wel wat stoeprandschade vond en er een paar kleine bulten (stoepje geraakt) in de velgrand zitten laat ik ze voorlopig maar zwart. Ze zijn al erg netjes gespoten, dus die kunnen wel even mee. Als er weer budget is laat ik ze herstellen door een velgendokter en spuit ik ze zwart-wit.
- Mark Smeets
- Moderator
-

wat ik verder altijd jammer vind van zwarte velgen, is dat je totaal niks meer ziet van het model van de velgen. Het is gewoon 1 grote zwarte massa...
Zijn de voorbanden niet een beetje kaal trouwens?
Jammer van je koni's aan de voorzijde zeg! Nu maar hopen dat je ooit nog andere vind. Karsten, schiet eens op met dat document

ow btw, rijdt dat nu ook veel strakker met 15 inch? Volgens mij heb ik dezelfde maat klaarliggen

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
eigenlijk hadden we dat aan de andere kant ook moeten doen... maare, je zou de koni ook incl bevestigingsplaat kunnen wisselen natuurlijk, hoeft alleen maar als extra het aandrijfasje aan de wielzijde voor los.Bodejodel;111374 schreef : Een achterdemper kwam na veel weken in de WD 40 en veel bruut geweld (ik aan het ene eind met een dikke sleutel 17 en anjo met een waterpomptang aan het andere eind.)
Resultaat: Draadeind afgekloven... = onbruikbare Koni.
De demontage aan andere kant is eveneens minder succesvol verlopen. Wat zit dat kreng vast. Uiteindelijk is het Anjo gelukt om de demper inclusief bevestigingsplaat lost te krijgen door de 4 M10 bouten waarmee deze aan de achteras zit domweg af te breken... :worship: Nu die plaat nog los van de demper zien te krijgen zonder herhaling van het strippen van de draad...
Bodejodel;111374 schreef : De voordempers zitten muurvast verankerd in de veerpoten door middel van een grote ring. Hier zit niet zoals standaard het geval is een grote 6-kant op, maar 2 gaatjes. (volgens het principe van het vastzetten van een slijpschijf)
in principe moet je dat ook vast kunnen krijgen door de ring in een bankschroef te klemmen en vervolgens de complete veerpoot te draaien (zo heb ik de mijne ook vastgemaakt:)) maar die ringen zijn bij jou toch al met het incorrecte gereedschap vastgekneid want de gaten waren al half uitgelubberd, denk dus eerlijk gezegd dat het originele gereedschap zowieso slecht past, en misschien wel die gaten volledig vernacheld:)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Voor de achterdempers neig ik ook vanwege de roest aan de dempers toch steeds meer naar nieuwe. Waarom moeilijk doen als ze toch nog nieuw te verkrijgen zijn (Alfa).
Open velgen vind ik pas mooi als er voor en achter fatsoenlijke remschijven met dikke klauwen te zien zijn door de gaten. Persoonlijk zou ik me met de standaard schijfjes, klauwtjes en trommeltjes doodschamen met open velgen.v0lv0freak;111377 schreef : Ze zijn idd lekker breed, goeie opvulling van de wielkast. Maar om nu te zeggen dat ik ze mooi vind, euh nee. Ik zou zelf liever velgen zien die wat meer 'open' zijn. De maat is verder wel goed
wat ik verder altijd jammer vind van zwarte velgen, is dat je totaal niks meer ziet van het model van de velgen. Het is gewoon 1 grote zwarte massa...
Zijn de voorbanden niet een beetje kaal trouwens?
ow btw, rijdt dat nu ook veel strakker met 15 inch? Volgens mij heb ik dezelfde maat klaarliggen
De velgen blijven ook niet zwart hoor (goed lezen, alles wat bij ATS cupvelgen gepolijst hoort te zijn wordt net zo wit als de auto) maar voorlopig gaat het prima zo.
Doordat ze nu nog zwart zijn zie je nu niet dat 2 velgen een deuk in de rand hebben. Als die rand wit is valt dat dubbel op.
De banden zijn alle 4 nogal op. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo te gaan rijden. Ik heb ze alleen links even geprobeerd om te kijken of de maat en de looks me aanstonden: :yesyes:. De stalen velgen liggen er alweer op.
Even nog wat kilometervergoeding opsparen voor 2 nieuwe achterdempers en 4 stuks Toyo Proxes T1R (195/50R15) en dan komen ze er onder.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De Volvo kartonnetjes klonken natuurlijjk voor geen meter, dus meteen de GLT deurpanelen van de H?R maar gekanibaliseerd. Daar zaten nog 100W MacAudio speakers in die al heel wat beter klinken.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Gisteren de tijgerballen van Autoballans gemonteerd vanwege de zware belading. Ik kon het niet laten om een overblijfsel van mijn homemade uitlaat op het eindstuk te beunen. Staat prima.
Vandaag heb ik de zwarte kunststof delen even lekker behandeld, de dakdragers (bedankt Ronald) en een dakkoffer geplaatst en voor de kinderen achterin rondom zonneschermen gemonteerd.
Vanavond inladen en morgenochtend voor de grootste hitte op weg naar het zuiden!

Tot over een dikke week! yeehaa!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Een hele fijne vakantie toegewenst!
Gr; Wouter
- Mark Smeets
- Moderator
-
Fijne vakantie!
sierstukje staat hem goed (en de box op het dak ook)!

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-