Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
@ Jeroen. Ik heb de bituum matten met een hamer en een bijtel eraf getimmerd. Daarna met een slijptol en een staalborstel de lijm en isolatieresten weggehaald. Wil niet zeggen dat het desondanks veel werk blijft.

Ik heb verder geen idee wat er met het Horr blok aan de hand is. Bij Erik in de werkplaats heb ik geprobeerd de krukas rond te krijgen, zonder resultaat. Voorlopig blijft hij compleet in elkaar staan, anders heb ik straks weer een stapel onderdelen liggen. Eerst het huidige blok maar eens in orde maken.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Volgens de verkoper verloren ze op de snelweg wat vermogen waarop ze gestopt zijn. Het blok liep nog wel, ook stationair.
Toen ze hem uitgezet hadden en weer wilden starten draaide de motor niet meer rond. Waarschijnlijk vanwege die klep die na het stilzetten van de motor naar beneden gevallen is. Tijdens het lopen van de motor is de klep waarschijnlijk elke keer net op tijd teruggetikt door de zuiger...
Plausible?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
a dat hoor je
b als je dat gehoord hebt ga je als je een beetje gezond verstand hebt niet zomaar de motor weer starten..
die klep zal zich wel half verrot verbogen hebben in de verbrandingsruimte, en hij liep toen waarschijnlijk al op 3 cylinders, op 3 loopt hij opzich ook nog wel stationair.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Dan zou hij, even snel "uitgehoofdrekend", gemiddeld met een snelheid van ca. 8 meter per seconde moeten vallen, inclusief het "dode punt".
Dat die klep nu niet meer bruikbaar is dat geloof ik wel, maar ik blijf benieuwd naar de rest van de motor. Met het kleppendeksel er af was er in ieder geval geen schade zichtbaar aan de nokkenas, en de beugels/bouten van de nokkenas.
We zullen wel zien...
- V300 register
- Verbannen
-
Als hij dan al gevallen is, dan kan het bij herstarten toch alleen maar brokken gemaakt hebben!
Ben wel benieuwd wat er nu eindelijk aan de hand is, dus als Frits (of iemand anders) het ding open heeft liggen, moet hij maar voldoende foto's maken zodat we het allemaal kunnen zien.
- V300 register
- Verbannen
-
De prioriteit bij dit project ligt naar mijn mening niet bij het opentrekken van een reserveblok maar meer bij het opbouwen van de rallywagen.
Waarschijnlijk zal het raadsel over een jaartje wel opgelost worden :yesyes:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Daar ben ik niet zo bang voor, die ene pk en die halve slag van de startmotor kunnen een klep niet door de kop heen rammen...Dendorssers;104322 schreef : Als hij dan al gevallen is, dan kan het bij herstarten toch alleen maar brokken gemaakt hebben!