show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2009 12:07 #776940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Lijkt me inderdaad raar. Nokkenas, nokkenaslagers, distributieriem, zuiger (gebroken klepveer, klep valt verder uit de kop, raakt zuiger?) etc. lijkt me een logisch gevolg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2009 22:48 #777012 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Buis, eerst maar even afstuderen? :]

@ Jeroen. Ik heb de bituum matten met een hamer en een bijtel eraf getimmerd. Daarna met een slijptol en een staalborstel de lijm en isolatieresten weggehaald. Wil niet zeggen dat het desondanks veel werk blijft. :D

Ik heb verder geen idee wat er met het Horr blok aan de hand is. Bij Erik in de werkplaats heb ik geprobeerd de krukas rond te krijgen, zonder resultaat. Voorlopig blijft hij compleet in elkaar staan, anders heb ik straks weer een stapel onderdelen liggen. Eerst het huidige blok maar eens in orde maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2009 22:55 #777015 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Ik gok dat er een losse klep in cilinder 1 ligt, dan draait hij niet zo best meer rond... :D

Volgens de verkoper verloren ze op de snelweg wat vermogen waarop ze gestopt zijn. Het blok liep nog wel, ook stationair.
Toen ze hem uitgezet hadden en weer wilden starten draaide de motor niet meer rond. Waarschijnlijk vanwege die klep die na het stilzetten van de motor naar beneden gevallen is. Tijdens het lopen van de motor is de klep waarschijnlijk elke keer net op tijd teruggetikt door de zuiger...
Plausible?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 09:43 #777024 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
die klep gaat keihard stuiteren en verbuigt vrijwel direct zodra hij los komt;
a dat hoor je
b als je dat gehoord hebt ga je als je een beetje gezond verstand hebt niet zomaar de motor weer starten..

die klep zal zich wel half verrot verbogen hebben in de verbrandingsruimte, en hij liep toen waarschijnlijk al op 3 cylinders, op 3 loopt hij opzich ook nog wel stationair.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2009 10:02 #777025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
die kleppen staan toch recht in de motor, en de zuiger is toch vlak aan de bovenkant?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2009 10:16 #777026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
ja, maar dan valt hij, kantelt in de cilinder en dan komt de zuiger omhoog! Dat moet ergens fout lopen dan! Ofwel boor je in je hem door je kop ofwel breek je hem en boor je hem zo in de kop! Niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 13:24 #777037 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Als hij in die 1/50e seconde dat een omwenteling duurt @ 3000rpm zover naar beneden kan vallen voordat hij weer rechtop omhoog getikt wordt door de zuiger vind ik dat knap... :D
Dan zou hij, even snel "uitgehoofdrekend", gemiddeld met een snelheid van ca. 8 meter per seconde moeten vallen, inclusief het "dode punt".

Dat die klep nu niet meer bruikbaar is dat geloof ik wel, maar ik blijf benieuwd naar de rest van de motor. Met het kleppendeksel er af was er in ieder geval geen schade zichtbaar aan de nokkenas, en de beugels/bouten van de nokkenas.

We zullen wel zien...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2009 14:17 #777044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Jeroen, dat het tijdens het rijden niet gevallen is, daar ben ik het mee eens, maar er was aangegeven dat ze zijn gestopt vanwege een raar geluid en de motor hebben stilgelegd! Maar herstarten lukte niet meer! Als je er dan even vanuit gaat dat op dat moment de klep is kunnen zakken tot in de cilinder...
Als hij dan al gevallen is, dan kan het bij herstarten toch alleen maar brokken gemaakt hebben!

Ben wel benieuwd wat er nu eindelijk aan de hand is, dus als Frits (of iemand anders) het ding open heeft liggen, moet hij maar voldoende foto's maken zodat we het allemaal kunnen zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2009 17:45 #777067 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Ik denk dat we nog lang mogen gissen.
De prioriteit bij dit project ligt naar mijn mening niet bij het opentrekken van een reserveblok maar meer bij het opbouwen van de rallywagen.
Waarschijnlijk zal het raadsel over een jaartje wel opgelost worden :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 19:39 #777074 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Inderdaad, het opbouwen heeft absolute prioriteit! Zit niet zo slap achter je pc, aan de slag! :D

Dendorssers;104322 schreef : Als hij dan al gevallen is, dan kan het bij herstarten toch alleen maar brokken gemaakt hebben!

Daar ben ik niet zo bang voor, die ene pk en die halve slag van de startmotor kunnen een klep niet door de kop heen rammen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD