Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;92450 schreef : Moet het een N/A 8v motor zijn voor de homologatie voor die NL rally's?
Wat voor vermogen / koppel en bij welke toerentallen ga je met het tunen krijgen denk je?
Inderdaad homologatie verhaal.
De VOC wagens rijden rond met 160-170PK. De eerste motor in de 360 zal daar hopelijk in de buurt komen. (VOC recept voor 145 whp= B230+verhoogde cr+betere uitlaat+VX3 nokkenas en betere tune)
Wat betreft het blok van Frits ten opzichte van het bovengenoemde recept is in principe alles hopelijk net wat beter.
Het goede blok als basis gekozen, betere uitlaat, hogere CR, betere nokkenas, betere tune, efan etc. Met minder dan 150 pk aan de wielen zou ik erg teleugersteld zijn ( aan de krukas dus +-15% meer)
Als alles eenmaal werkt (naar tevredenheid) is er binnen de regels nog zo'n 30-50PK extra te halen.
Wat ik begrepen heb zijn throttle bodies verboden. De standaard gasklep is bij een redblock (met efi) erg klein en zal waarschijnlijk de grootste belemmering worden.
Ik weet niet of ik nu voor mijn beurt praat..
Wellicht dat er in 2010 een leuker blokje in de auto kan of als er nu nog genoeg tijd is er nog iets spannenders van de grond kan komen.
Denk wel dat een lichte 360 met 160-170 pk niet langzaam zal zijn, of het snel genoeg is zal de toekomst uitwijzen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Is een B304 gasklephuis legaal te plaatsen? Groot zat lijkt me... Of overtreed je dan de regels?Volvo 740TIC;92649 schreef : De standaard gasklep is bij een redblock (met efi) erg klein en zal waarschijnlijk de grootste belemmering worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in real life ziet het er ook al erg goed uit, gezien de grondige en goede manier van aanpak wordt dit een toppertje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet zeker dat hij door veel glimlachende mensen zal worden aangestaard

Ik heb eigenlijk zin om 't ding door te lassen, Frits...........wanneer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Laat me ook nog ff weten wat er nu echt met het blok uit de H?R aan de hand was? Ik ben wel benieuwd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de rest (zuiger,drijfstang, krukas, cyl.kop) is mogelijke gevolgschade.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
en d??r ben ik nu benieuwd naar.antiekeradio;104156 schreef : de rest (zuiger,drijfstang, krukas, cyl.kop) is mogelijke gevolgschade.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zou wel apart zijn als het met 1 klepveer vervangen van een blokkerend wrak weer een lopende motor is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.