show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 17:30 #760777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Naar mijn weten (ik ben lang niet zo thuis in de FIA-homologatie als Fridge) mag er alleen een standaard motor worden gebruikt.
Dan nog is er wel een pk'tje of 150-160 uit zo'n blok te trekken. Lijkt me niet zo'n probleem :nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 18:13 #760786 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Maar blijft deze auto "street-legal" (net zoals de 340)? Dus niet dat je altijd een auto-ambulance nodig hebt om de 360 te vervoeren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 19:06 #760788 door V300 register
In principe moet een rally-wagen APK hebben. En moet dus enigzins legaal over de weg kunnen.

Wanneer je je uitlaat al vervangt door een zelfgemaakt exemplaar is je auto in principe al illegaal op de weg. Dan vervalt namelijk de typegoedkeuring.

In principe is de 340 al niet meer straat-legaal. Er ligt een ander blok in. Daarbij heeft dat blok 109pk in plaats van de standaard 64paardjes.

Tsja, in principe is de helft van de auto's onderhand niet legaal op de weg.........

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 19:19 #760789 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
zoo ook dit project komt van de grond:) tof, gaat ik ook zeker weten volgen;)

Ovlov 3.6L;92463 schreef : In principe moet een rally-wagen APK hebben. En moet dus enigzins legaal over de weg kunnen.

wil ik aan toevoegen dat dit enkel voor de klasse waar Frits in mee wil rijden geld, de NK en WRC series waar m'n ex-chef aan meedeed, en met 3 vingers minder weer mee gaat doen zijn auto's die totaal niet meer op de openbare weg mogen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 19:34 #760790 door V300 register

Ovlov 3.6L;92463 schreef : Tsja, in principe is de helft van de auto's onderhand niet legaal op de weg.........

Zolang meneer Spee het over al die sportuitlaten heeft wel. Ik zie zat auto's (lees: Civics en Golfjes) rijden met een loeier van een sportuitlaat eronder waar een behoorlijk "sportief" geluid uit komt.

@Erik: Hoe regel je dan jaarlijks een nieuwe APK? Maak je de 343 dan weer helemaal standaard? Lijkt mij enorm veel werk. Of ga je dan bijvoorbeeld bij Jet Cars langs?;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2009 16:58 #760937 door V300 register

AvdAkker;92464 schreef : zoo ook dit project komt van de grond:) tof, gaat ik ook zeker weten volgen;)

wil ik aan toevoegen dat dit enkel voor de klasse waar Frits in mee wil rijden geld, de NK en WRC series waar m'n ex-chef aan meedeed, en met 3 vingers minder weer mee gaat doen zijn auto's die totaal niet meer op de openbare weg mogen.

Moet nog steeds APK op zitten hoor:+.

(hoewel, vaak hebben WRC's ed. een of ander vreemd buitenlands kenteken...:+)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 17:34 #760944 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
apk, dat klopt ja. maar alle overige modificaties zijn dusdanig gigantisch dat er een rdw herkeuring vereist wordt, de open rvs uitlaat zal ook wel niet echt op prijs gesteld worden:+

Frits, al kom je die van eldik in je binnenspiegel nog eens tegen tijdens de rally's, doe hem de groeten van me:).

[ATTACH]1395[/ATTACH]

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2009 17:46 #760945 door V300 register

Stefan;92465 schreef : Zolang meneer Spee het over al die sportuitlaten heeft wel. Ik zie zat auto's (lees: Civics en Golfjes) rijden met een loeier van een sportuitlaat eronder waar een behoorlijk "sportief" geluid uit komt.

@Erik: Hoe regel je dan jaarlijks een nieuwe APK? Maak je de 343 dan weer helemaal standaard? Lijkt mij enorm veel werk. Of ga je dan bijvoorbeeld bij Jet Cars langs?;D

APK-legaal is helemaal niet zo'n punt. Mijn 343 is er moeiteloos doorheen gekomen. Voldoet aan alle regels. Ik zie de APK eigenlijk meer als een degelijkheids- en milieucontrole, meer niet.
Wat voor motorblok je er ook ingooit, zolang alles degelijk is gemaakt en hij komt door de CO-meting, dan is het geen probleem.

Nu weer effe ontopic ;)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 17:53 #760946 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Geweldig leuk om te lezen dat er een 300 mee gaat doen in de rally's. Wordt het dan de volvo original cup?

En trouwens de wrc's staan vaak op engels kenteken omdat daar de regelgeving veel soepeler is dan de nederlandse.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2009 18:25 #760949 door V300 register
Klopt: in Engeland krijg je vrijwel alles op kenteken, uiteenlopend van een tank tot een bankstel :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC