Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
AvdAkker;104722 schreef : nou, het is zeker niet zo dat ik me eige haast. het is meer zo dat ik doordat ik zowat alles heb liggen, ervan baal dat ik er op dit moment niet in kan:D
Al eens via het dakraam en dan abseilen geprobeerd. Ik heb in verschillende films gezien dat dat meestal een effectieve methode is.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;104779 schreef : Al eens via het dakraam en dan abseilen geprobeerd. Ik heb in verschillende films gezien dat dat meestal een effectieve methode is.........
Mij zou het nog lukken en ik beschouw het als een uitdaging! :y:
Krijg je na al die jaren klimschool volgen en nu zelf lesgeven! Ik ken geen angst meer als het daarop aankomt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb er geen zin in om er m'n sport van te maken, maar ik vind het nog steeds erg wijs en leuk om te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb eerst nog even de spruitstukken gemonteerd
mezelf gecomplimenteerd met het verlengde olieaanvoer nippel op de turbo, die nu al precies zit zoals ik hem hebben wil (wordt nog een stalen leiding aan gemaakt via een haakse koppeling, is nog niet af dus)
en toen ik naar de olieretour keek begon het drama. ik had namelijk totaal geen rekening gehouden met de chassisbalk toen ik het olie-retour nippel aan de turbo ging verlengen... als ik nu de foto's bekijk ligt de wastegate actuator zowat tegen de chassisbalk (hooguit 0,5cm speling) en dat betekend in de huidige situatie dat het olieretour nippel in de chassisbalk geboord zit.
met de setup die frits erop had ging het al net goed volgens mij
ik heb er gelijk al een oplossing op bedacht, wat nog idealer is als wat ik eerst in gedachten had en waarbij ik er met de huidige situatie nog mee uit de voeten kan. morgen spullen halen + uitvoeren.
komt er ongeveer zo uit te zien:
het huidige pijpje iets inkorten, haaks nippel erop en vervolgens nog een stukje 22mm pijp, ik hoop dan binnen de baan van de retourleiding van Frits te blijven, en dan ligt hij altijd vrij:)
het stukje slang dat ik daar ga gebruiken is ook niet kinderachtig trouwens:
incl speciale rvs slangklemmen, gemaakt specifiek voor deze slang!
het is een 4 voudig gewapende + gewoven olieslang. 250% hufterproof. de slang zelf moet op maat geslepen worden, een andere vorm van bewerken is er niet:)
en er is ook nog een behoorlijke plus aan de verrichte arbeid van vanavond want in tegenstelling tot de standaard koelslangetjes voor de weber carburateur, kan ik het gehele "dunne" koelwatercircuit voorzien van rechte blauwe 10mm slangen! (solex carb, inlaatspruitstuk, turbo) ik heb ook al even globaal gekeken voor de kachelslangen, en die zijn ook te maken van 19mm slangen. ik houd dus enkel de 2 radiateurslangen over van/voor 340 en de rest gewoon netjes zelf op maat knippen en aanleggen!
morgen de grote nippeljacht dus, zit al met m'n neus in de boeken om onderdeelnummers op te scharrelen. ik hoop zaterdag de olieretour van de turbo af te maken en de olie aanvoer van de turbo een heel eind klaar te hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
assortimentje nippels dat ik vrijdag opgescharreld heb, inkoopprijzen vielen reuze mee:)
banjo t-stuk voor de drukzender en aanvoerleiding turbo.
voorzien van het nippel voor de synflex leiding (nog niet vastgedraaid:D)
ik kwam er vandaag niet echt uit met die olieretourleiding en wil wachten tot het blok erin ligt om te kijken hoe het nu echt uitkomt. een tijdelijke slang gemonteerd.
haakse voor de oliedrukaanvoer, directe haaks-10+10 was niet meer geleverd sinds 1987, dus uit eigen gemakzucht heb ik maar een schotnippel haaks 10+10 genomen.
shotje van de voorkant:
ik denk niet dat er al te veel meer mee gaat gebeuren tot begin juni, vanmorgen ook de wielen van de velgen af getrokken en nog wat steuntjes voor de carb, plaatje achter in de cylinder kop met en zonder gat voor temperatuurzender en ook nog een peilstokhouder. dat gaat dan van de week naar de poedercoater.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
die laatste foto ga ik denk ik nog een keer maken als hij buiten staat oid, leuke foto voor op m'n bureaublad:D
op dit moment zijn er nog maar 2 doornen in het oog over, die gevlekte peilstokhouder en de half glimmende dynamo. er gaat gelukkig aan beiden wat gebeuren:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
kan niet wachten om hem te horen brullen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.