show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2009 09:41 #777429 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
behalve de fram dingen boeit het helemaal niet wat voor oliefilter je er tegenaan knetterd als je toch elke 5000km olie + filter ververst!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2009 10:41 #777433 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;104722 schreef : nou, het is zeker niet zo dat ik me eige haast. het is meer zo dat ik doordat ik zowat alles heb liggen, ervan baal dat ik er op dit moment niet in kan:D

Al eens via het dakraam en dan abseilen geprobeerd. Ik heb in verschillende films gezien dat dat meestal een effectieve methode is.........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2009 11:18 #777438 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Erik;104779 schreef : Al eens via het dakraam en dan abseilen geprobeerd. Ik heb in verschillende films gezien dat dat meestal een effectieve methode is.........

Mij zou het nog lukken en ik beschouw het als een uitdaging! :y:
Krijg je na al die jaren klimschool volgen en nu zelf lesgeven! Ik ken geen angst meer als het daarop aankomt!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2009 16:57 #777477 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
oh vet, vroeger op de middelbare school was ik altijd de klauter-aap:D we hadden een mini-klimwand (8m hoog) in de sporthal en ik heb op elke baankleur de tijd-records verbroken toendertijd. kreeg toen een special event aangeboden om in de klimhal van nieuwegein te klimmen, heb daar zo ongeveer 8x aan de wand gehangen, heerlijke sport! ohja, toen klom ik ook nog de zekeraar eruit (slap touw) tot ik misgreep en even 5 meter omlaag denderde en naar het midden van de hal zwaaide en toen met m'n face terug op de klimwand terecht kwam:D was een bijzonder pijnlijke ervaring, maar ik kon er uiteindelijk het hardste om lachen:+

ik heb er geen zin in om er m'n sport van te maken, maar ik vind het nog steeds erg wijs en leuk om te doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2009 18:39 #777486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik ruik een ardennen, klim-weekend!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2009 22:49 #777511 door Anjo van den Akker
behoorlijke "oops" meegemaakt vanavond:yummie:

ik heb eerst nog even de spruitstukken gemonteerd

mezelf gecomplimenteerd met het verlengde olieaanvoer nippel op de turbo, die nu al precies zit zoals ik hem hebben wil (wordt nog een stalen leiding aan gemaakt via een haakse koppeling, is nog niet af dus)

en toen ik naar de olieretour keek begon het drama. ik had namelijk totaal geen rekening gehouden met de chassisbalk toen ik het olie-retour nippel aan de turbo ging verlengen... als ik nu de foto's bekijk ligt de wastegate actuator zowat tegen de chassisbalk (hooguit 0,5cm speling) en dat betekend in de huidige situatie dat het olieretour nippel in de chassisbalk geboord zit.

met de setup die frits erop had ging het al net goed volgens mij

ik heb er gelijk al een oplossing op bedacht, wat nog idealer is als wat ik eerst in gedachten had en waarbij ik er met de huidige situatie nog mee uit de voeten kan. morgen spullen halen + uitvoeren.

komt er ongeveer zo uit te zien:

het huidige pijpje iets inkorten, haaks nippel erop en vervolgens nog een stukje 22mm pijp, ik hoop dan binnen de baan van de retourleiding van Frits te blijven, en dan ligt hij altijd vrij:)

het stukje slang dat ik daar ga gebruiken is ook niet kinderachtig trouwens:

incl speciale rvs slangklemmen, gemaakt specifiek voor deze slang!

het is een 4 voudig gewapende + gewoven olieslang. 250% hufterproof. de slang zelf moet op maat geslepen worden, een andere vorm van bewerken is er niet:)

en er is ook nog een behoorlijke plus aan de verrichte arbeid van vanavond want in tegenstelling tot de standaard koelslangetjes voor de weber carburateur, kan ik het gehele "dunne" koelwatercircuit voorzien van rechte blauwe 10mm slangen! (solex carb, inlaatspruitstuk, turbo) ik heb ook al even globaal gekeken voor de kachelslangen, en die zijn ook te maken van 19mm slangen. ik houd dus enkel de 2 radiateurslangen over van/voor 340 en de rest gewoon netjes zelf op maat knippen en aanleggen!

morgen de grote nippeljacht dus, zit al met m'n neus in de boeken om onderdeelnummers op te scharrelen. ik hoop zaterdag de olieretour van de turbo af te maken en de olie aanvoer van de turbo een heel eind klaar te hebben.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2009 17:10 #777632 door Anjo van den Akker
gloedje-nieuwe bdp sensor:

assortimentje nippels dat ik vrijdag opgescharreld heb, inkoopprijzen vielen reuze mee:)

banjo t-stuk voor de drukzender en aanvoerleiding turbo.

voorzien van het nippel voor de synflex leiding (nog niet vastgedraaid:D)

ik kwam er vandaag niet echt uit met die olieretourleiding en wil wachten tot het blok erin ligt om te kijken hoe het nu echt uitkomt. een tijdelijke slang gemonteerd.

haakse voor de oliedrukaanvoer, directe haaks-10+10 was niet meer geleverd sinds 1987, dus uit eigen gemakzucht heb ik maar een schotnippel haaks 10+10 genomen.

shotje van de voorkant:

ik denk niet dat er al te veel meer mee gaat gebeuren tot begin juni, vanmorgen ook de wielen van de velgen af getrokken en nog wat steuntjes voor de carb, plaatje achter in de cylinder kop met en zonder gat voor temperatuurzender en ook nog een peilstokhouder. dat gaat dan van de week naar de poedercoater.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2009 18:19 #777635 door V300 register
Potverdorie hee, dat ziet er echt prachtig uit Anjo!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2009 18:58 #777639 door Anjo van den Akker
thx Jos:)

die laatste foto ga ik denk ik nog een keer maken als hij buiten staat oid, leuke foto voor op m'n bureaublad:D

op dit moment zijn er nog maar 2 doornen in het oog over, die gevlekte peilstokhouder en de half glimmende dynamo. er gaat gelukkig aan beiden wat gebeuren:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2009 21:21 #777660 door V300 register
het ziet er super uit anjo!!

kan niet wachten om hem te horen brullen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC