show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 18:17 #853864 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je zult het niet geloven, maar ik was daar vandaag ook nog ff :P
Hoelaat was je daar op de "steppe"?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2010 18:37 #853868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
er steekt een wasserschutzgebiet-bord uit je dak ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-11-2010 20:10 #853883 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mooie foto's zeg Joost, nu ben ik haast wel verplicht de Holterberg nog een keer aan toe doen ;)

Zeker die doorkijk met tegenlicht waardoor je als het ware alleen nog de contouren van de bomen op de voorgrond ziet.

Dat watergebied bord, zoiets zat ik ook nog te bedenken met de achtergrond vol bomen die ik heb gekozen, dat ze als je een bepaalde hoek kiest wel erg uit je dak lijken te komen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 22:30 #853924 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Eerlijk gezegd was ik totaal niet bezig met het fotograferen van de auto, maar bedankt voor de complimenten :)

Ik ben vanmorgen tussen 11 en 12 naar het bos geweest (verschillende plekken) om een reeks foto's te maken van de prachtige rijp en 'witte wieven' (soort van mistdampen).
En passant heb ik de 345 ook even gefotografeerd. Ik ben niet bezig met fotografie, maar vond het wel leuk om e.e.a. vast te leggen.

Chris, hij heeft daar een uur geparkeerd gestaan, midden op de heuvel, tussen de velden :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 18:27 #853988 door 16673-dummy
Vanmiddag als de wiedeweerga de winterset eronder gelegd + de wieldoppen erop gedaan; het werd toch echt de hoogste tijd nu :)

Daarna een proefrondje gemaakt. Mijn allereerste kilometers in de sneeuw en voor de 345 is het waarschijnlijk een jaar of 9 geleden dat hij voor het laatst in de sneeuw heeft gereden.
Vorig jaar heeft er wel een sneeuwdekje op gelegen, maar hij reed toen helaas niet vanwege een defecte benzinepomp.

Het moet er even uit: wat een geweldige winterbanden liggen er onder! Zelfs bij flink remmen blijft hij grip houden. Hetzelfde geldt voor optrekken. Als je echt wilt, kun je 'm in een slip krijgen, maar "per ongeluk" gaat nog best moeilijk.

Tenzij je een heuveltje op wilt; ik moest een aanloopje nemen om de drempel over te komen :lol:

Verder... perfect zo :)

Edit: voor de volledigheid; er liggen 4x 175/70/R13 Kleber Krisalp 3 bandjes onder op stalen VW-velgen met V300-wieldoppen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 21:57 #854213 door 16673-dummy

Kevin;161512 schreef : Hi-res mag je sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. svp :)

Wanneer komt de Volvoice uit/wanneer is de deadline?

13 t/m 17 december staat 'ie bij de spuiter, dus evt. kan ik nog v??r Kerstmis foto's maken op dezelfde plek, maar dan van een veel mooiere 345 :)

Werd ook hoog tijd; ik begon me onderhand al te schamen op parkeerplaatsen e.d. (terwijl de wagen echt kogelhard is).

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 22:22 #854215 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee dat gaat niet lukken, dan moet hij inmiddels op de mat liggen.
Word dus niet eerder dan maart in dat geval.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 18:24 #856716 door 16673-dummy
De winterpret is bij mij abrupt ge?indigd: ik ben vanmiddag van achteren aangereden (ja, met de 345) helaas... :snif:

Ik stond voor het verkeerslicht en voor ik het doorhad BAM een BMW achterop... toen ik uitstapte en de schade aan die auto zag, zonk de moed me totaal in de schoenen en vreesde ik een totaal ontwrichte 345-achterkant aan te treffen, maar het bleek dat dat meeviel.
... met dank aan de trekhaak!!! De tegenpartij heeft me vol op de bumper geraakt, en daar zit die dikke buis van de trekhaak doorheen.

Mijn schade:

- gaatje in achterlicht
- deukje boven achterlicht
- paneel onder de bumper iets verbogen
- eindstukje uitlaat verbogen c.q. gescheurd
- bumper lijkt iets opgeschoven te zijn.
- krassen/scheurtje in bumper

Thuis uiteraard gelijk van alles ge?nspecteerd; alle naden zijn nog heel, kofferbak van binnen zoals het was, bevestigingspunten van de bumper onbeschadigd.

Maar uiteraard is er maar ??n die uitsluitsel kan geven en dat is de schade-expert. Al heb ik een zeer groot vermoeden dat de wagen niet total/loss is. Maar ik wacht af.

Voor die BMW was het iig zeer duidelijk: einde verhaal. Was er eentje uit 2000, ter illustratie.

In het belang van een voorspoedige afhandeling plaats ik geen foto?s van de schade en-of situatie (heb gelijk foto?s gemaakt van de situatie) voordat alles afgehandeld is. Ik kon iig nog probleemloos naar huis rijden.

Edit: portier sluit normaal, kofferbak sluit normaal, er staat niets onder spanning, achterlicht werkt nog, balken zijn onbeschadigd, zijpaneel onbeschadigd, niets fundamenteels geraakt dus :) Zelfs het sleepoog is nog intact.
Ik zal er vannacht niet minder om slapen: ik heb alle vertrouwen in een herstelde 345.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2010 18:41 #856720 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ooiii dat is echt naar! En zo'n BMW heeft (neem ik aan) ABS en de hele reutemeteut..duidelijk roekeloos gereden dus!

Je krijgt de schade gewoon vergoed toch? valt dan gelukkig wel mee..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 19:01 #856723 door 16673-dummy
en zomerbanden... en er lag sneeuw.

Maar ik maak me idd niet zoveel zorgen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC