1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Mark Smeets
- Moderator
-
flyhart;161998 schreef : ooiii dat is echt naar! En zo'n BMW heeft (neem ik aan) ABS en de hele reutemeteut..duidelijk roekeloos gereden dus!
Jij hebt duidelijk nog nooit een moderne auto gereden als er sneeuw ligt.. ABS helpt geen flikker, want als er geen grip is, dan is er geen grip, en dat veranderd ABS ook niet. Ik vind het in de sneeuw in elk geval geen toegevoegde waarde hebben, behalve dat je een trillend pedaal krijgt.
Dat is wel erg zonde Joost! En hij zou nog wel binnenkort naar de spuiter gaan.. Misschien nu toch maar in ??n keer helemaal spuiten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nog even afwachten wat de schade expert ervan vindt, wel jammer van je auto.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;162003 schreef : Jij hebt duidelijk nog nooit een moderne auto gereden als er sneeuw ligt.. ABS helpt geen flikker, want als er geen grip is, dan is er geen grip, en dat veranderd ABS ook niet. Ik vind het in de sneeuw in elk geval geen toegevoegde waarde hebben, behalve dat je een trillend pedaal krijgt.
Dat is wel erg zonde Joost! En hij zou nog wel binnenkort naar de spuiter gaan.. Misschien nu toch maar in ??n keer helemaal spuiten?
Nou, toevallig wel:P
Tuurlijk helpt het wel kerel, het zit er A niet voor niks op maar B het hele idee van pompend remmen wordt automatisch voor je gedaan. Nou goed iig, we zijn het erover eens dat het kut voor Joost is

- Mark Smeets
- Moderator
-
flyhart;162007 schreef : Nou, toevallig wel:P
Tuurlijk helpt het wel kerel, het zit er A niet voor niks op maar B het hele idee van pompend remmen wordt automatisch voor je gedaan.
Natuurlijk zit het er niet voor niks op, want het zit erop zodat de auto bestuurbaar blijft. In sommige gevallen sta je echter zonder ABS zelfs sneller stil. Heb vandaag nog 350 kilometer met een iveco daily met ABS gereden, en op gladde plaatsen gleedt die net zo hard door als als een auto zonder ABS... Op droog wegdek overtuigd ABS mij, maar in de sneeuw zeker niet. :nono:
- V300 register
- Verbannen
-
Doet financieel effe pijn maar er moet toch iets te regelen zijn met het
schadebedrijf, zeker als je zegt dat hij er niet meteen aan hoeft te beginnen.
Intussen voor een paar honderd euro een ander 340/360 kopen totdat de
345 GLS helemaal klaar is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Ik heb een auto en dat is de 345, iets anders hoef en wil ik niet. Het geld groeit me niet op de rug...
Wat hier aan lakschade aan zit, is echt minimaal!
Het oorspronkelijke plan gaat gewoon door, en dit komt er even tussendoor. Maar ik hoef daar niks voor te regelen, dat doet de verzekering wel.
Wat misschien w?l zou kunnen, is dat k het paneel la gelijk laat meespuiten. Maar ik wacht eerst het oordeel van de expert af.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Erik;162012 schreef : Kijk toch maar eens heel erg goed onder de auto naar de balken en check op haarschuurtjes met een heel goed lamp. Deze auto had natuurlijk al getaxeerd en volledig verzekerd moeten zijn.
En waarom had ik dat nog uitgesteld? Juist, omdat de plannen voor de spuitbeurt al klaar lagen en alleen nog een datum gezocht moest worden! Daarna had ik 'm laten taxeren. Ik durf te wedden dat jouw goudkleurige 343 noch getaxeerd, nog volledig verzekerd is. En waarom? Omdat 'ie alleen allrisk kan als 'ie getaxeerd is.
En uiteraard heb ik al goed gekeken....
deze schade is erger dan de mijne:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5928&highlight=schade
Bij mij is de achterplaat nog volledig recht, zitten de achterlichten recht, is de achterbumper nog recht. Alleen het plaatwerk linksonder de achterbumper (vanaf de uitlaatpot, zeg maar) is vergelijkbaar met deze witte Winner. Vanaf het midden is het zoals het altijd al is geweest: onbeschadigd. Met dank aan de reservewielbak. En de trekhaak.
Edit: och, wat zou het ook. E?n fotootje kan wel, deze heb ik toch thuis gemaakt.
Je ziet dat het meevalt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Zulke dingen gebeuren ook alleen maar op het verkeerde moment. Hopelijk gaat de schade afhandeling lekker vlot en dat de 345 snel getrakteerd wordt op een nieuwe jas