1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;93856 schreef : Er is in de verste verte geen stekkerblokje te zien.
Aan breuksporen te zien heeft er wel ooit iets ingezeten.
Dit heb ik w?l gevonden, heb er wel naar moeten zoeken. Deze draden zijn aan elkaar verbonden, maar zijn deze voor de radio? Een blauwgele draad en een bruine. Ze liggen wel op een verdachte plek: midden achter de radioconsole, met een ruime lus.
Yup, dat zijn ze. Ze horen er echter zo uit te zien:

Bij Licht en Electra, om precies te zijn hier staat hoe het een en ander hoort te zitten in de stekker. Voor streepje hebben we een hele dashboardboom uit een sloper gehaald om rustig te kunnen vlechten.
De 'oudjes' hebben overigens geen geschakelde plus, alleen permanent. De draden zitten overigens met z'n twee?n in de stekker, daar ze doorverbonden moeten blijven. (vandaar ook de crea-bea oplosisng bij jou)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een constante plus kun je best vanaf de accu een nieuwe trekken. Dat heb ik ook gedaan achter mijn dashboard. Gewoon door het rubber bij o.a. de motorkap-opening trekken.
Anders kun je het zoeken bij je binnenverlichting. Die zijn geschakeld met een constante plus, en hebben een geschakelde massa met de deur-openingssensor. Ook de contactslotverlichting werkt zo, die zit dichter bij je radio.
Een massa kun je overal naartoe trekken, het makkelijkst is de linkerschroef onder je stuurkolom bij de knipperlichtschakelaar, daar zitten al 2 massa-ogen meer aan geloof ik.
Dit alles is van een mk3 trouwens, maar een mk1 zal daarin niet veel verschillen denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;93876 schreef : Yup, dat zijn ze. Ze horen er echter zo uit te zien:
FOTO
Bij Licht en Electra, om precies te zijn hier staat hoe het een en ander hoort te zitten in de stekker. Voor streepje hebben we een hele dashboardboom uit een sloper gehaald om rustig te kunnen vlechten.
De 'oudjes' hebben overigens geen geschakelde plus, alleen permanent. De draden zitten overigens met z'n twee?n in de stekker, daar ze doorverbonden moeten blijven. (vandaar ook de crea-bea oplosisng bij jou)
Bij veel auto's is er een hoop gekloot met de radio. Vaak zitten er niet van die nette stekkerblokken aan. De radio is vaak het enige waar leken zich mee bemoeien, en dat gaat vaak fout.
Als tip geef ik dus mee het inderdaad eerst goed uit te zoeken, anders krijg je problemen.
Mijn 360 had ook kortsluiting achter de radio, geloof me, dat wil je niet! Ik ben erg lang bezig geweest om de oorzaak te zoeken. Er was een +kabel blootgesleten en tegen de massa aan gaan liggen. Alle elektronica van de auto werkte niet of vaag. Achterlichten gingen spontaan branden, als je het contact aanzet gaan de alarmlichten branden, startmotor doet niets meer etc.
Ga dan maar eens zoeken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Hoe groot moet de zekering zijn die ik er tussen moet zetten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de reden waarom ik bij de aanschaf van m'n blauwe het blinde paneel even losgooide om te kijken of daar geknoeid was:)Jos360;93878 schreef : Bij veel auto's is er een hoop gekloot met de radio. Vaak zitten er niet van die nette stekkerblokken aan. De radio is vaak het enige waar leken zich mee bemoeien, en dat gaat vaak fout.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;93888 schreef : 10 ampere.
de reden waarom ik bij de aanschaf van m'n blauwe het blinde paneel even losgooide om te kijken of daar geknoeid was:)
Had ik ook moeten doen... Had een hoop uitzoektijd en herstelwerk gescheeld. Dat was eigenlijk de hoofdreden dat ik de hella grille en de verstralers weggehaald heb... Ik dacht, ik zal vast een foutje in de bekabeling gemaakt hebben... Dat was dus niet zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.