show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-03-2009 16:14 #761520 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Kun je me even op weg helpen Joost?, ik begrijp dat je inmiddels twee "oldtimers" op je naam hebt staan.

Gaaf hoor, nog even en dan kun je een museum gaan openen joh ;)

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 17:25 #761540 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Wouter76;93228 schreef : Kun je me even op weg helpen Joost?, ik begrijp dat je inmiddels twee "oldtimers" op je naam hebt staan.

Gaaf hoor, nog even en dan kun je een museum gaan openen joh ;)

Gr; Wouter.


Wouter, ik ben een jaar geleden begonnen met een groene 343 uit 1980 (1.4 4-bak). Die was compleet rot, dus toen heb ik een identieke gekocht uit 1982 (1.4 4-bak) en met hulp van Anjo van den Akker hebben we die rijdend gemaakt.

Daarna kocht ik een rode 343 DLS (2.0 4-bak), voor "erbij". Gered van de cross!

Vervolgens kwam deze unieke 2-liter op mijn pad. Daar heb ik de groene 343 1.4 voor verkocht.

Toen had ik twee 2-liters. Gezien mijn broer weer gaat studeren en een goedkope auto nodig had, heb ik de DLS aan hem verkocht. Met name vanwege het onderhoud ging de gedachte namelijk al snel naar een 300. Immers, met alle kennis hier kan het haast niet goedkoper!
Die DLS is sinds vrijdag weer legaal op de weg.

Mijn GLS moet nog gemaakt worden. Daarna wordt 'ie ingevoerd, gekeurd en van de zomer weer helemaal origineel gemaakt. De dorpels zijn nu tijdelijk zwart gezien die pas gelast (en van kaal plaatwerk) zijn.
Ik ben nog veel meer pas gelaste delen tegengekomen, ik moet een voorraad Hammerite inslaan denk ik!

Ik hoop hem ten tijde van de ALV rijdend te hebben, maar haastige spoed is zelden goed dus ik zal wel zien.
Je ziet hem vast nog wel eens!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 14:54 #762116 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo, nu de radio binnen is ga ik op zoek naar een radiostekker o.i.d.

(Even tussendoor om 15.25 uur: waar is in hemelsnaam de bedrading van de radio gebleven???!!)

Ik ben al tevreden met een plus en een min.

Gelukkig had ik nog een luidspreker liggen (ori Volvo voor in de voetenruimte) dus kan de radio ook nog aan :)

Nu nog een originele antenne zien te vinden. Ik heb nog een aftermarket plakgeval liggen, maar die is voor tijdelijk.

Edit: de plas onder de versnellingsbak is aanzienlijk groter ngeworden. In het weekend trek ik hem eens uit de schuur om hem goed te bekijken op lekkages. Ik wil straks geen lekke versnellingsbak/diff onder de auto hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 16:33 #762125 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Oppassen maar, een lekke bak/diff onder de wagen is niet handig, maar als ie droog komt te staan heb je, voor je het weet, geen bak en diff meer, maar een rebuild actie.

De bedrading van de radio bij Streepje ligt netjes in het vakje, is dat hier niet het geval? Misschien achter de middenconsole gevallen bij acties aldaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 17:15 #762132 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Er is in de verste verte geen stekkerblokje te zien.

Aan breuksporen te zien heeft er wel ooit iets ingezeten.

Dit heb ik w?l gevonden, heb er wel naar moeten zoeken. Deze draden zijn aan elkaar verbonden, maar zijn deze voor de radio? Een blauwgele draad en een bruine. Ze liggen wel op een verdachte plek: midden achter de radioconsole, met een ruime lus.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 17:21 #762138 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De claxon doet het in ieder geval w?l weer. Het was even zoeken naar de bedrading ervoor, maar het is gelukt!

Ik weet niet wie me ooit vroeg naar de voorbalk van een DLS/GLS met oude neus, maar die is dus compleet anders dan die van een "gewone" 343/345 1.4.
Mocht je een 343/345 1.4 hebben en een DLS/GLS voorspoiler vinden; past niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 17:21 #762139 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik zou zeggen, niet al temoeilijk doen, en ergens een geschakelde/continu plus zien te vinden. Deze draden zijn denk ik niet voor niks doorgelust.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 17:23 #762141 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Maar waar kan ik die constante plus vandaan halen dan?

En de massa kan ik gewoon 'zelf maken' door een draad van de radio naar de carrosserie te trekken?

Edit: oja, mocht dat van belang zijn; het is natuurlijk een BELGISCHE auto h?. Ik weet niet of die dezelfde voorbereidingen hebben als Nederlandse.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 17:25 #762142 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Gewoon kijken of er ergens een loze draad zweeft, en dan maar kijken of er stroom op staat? Althans, zo zou ik het doen. Maar gelukkig zit de din stekker er bij mij nog op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 17:26 #762144 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nou, ik wil het wel veilig/goed voor mekaar hebben.
Ik wil geen brandende dashboards/vage problemen o.i.d.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD