show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1982 Volvo 343 2.0 DLS

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 20:26 #737072 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS

volvofiel;75364 schreef : ...hij heeft er 28 jaar goed mee gelopen. Dan z?l en m??t hij dat n? ook doen.


Yeah! That's the spirit! Zo denk ik ook altijd!:worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 20:27 #737073 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS

volvofiel;75344 schreef : Het roest al. Vlugroest welteverstaan. Schuur je zo weg.


Wat je wil. We zien het wel over een paar jaar of het dan nog leesbaar is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 20:51 #737075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS

volvofiel;75364 schreef : Frans, die carburateurrevisie is voor mijn 1400.


Sorry, ik dacht dat jullie het hadden over een 2.0 blok van de oude DLS

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 21:12 #737078 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Klopt, maar ik haal in dit topic nu twee dingen door mekaar:woei:

Afijn, de restauratie is voor de DLS, de motorrevisie voor m'n eigen Dee-Elletje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 21:15 #737079 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS

Pistonpen paultje;75316 schreef : Kaal maken is een klenie moeite, dat zou mij niet tegen houden in ieder geval. Want idd: Je bent ?lle roest kwijt.

Nadeel is wel, dat ??k op plaatsen waar je niet kunt spuiten, de lak weg is (in kokerbalken bijvoorbeeld), de kitnaden ook allemaal weg zijn (daardoor roestgevoeliger, kit tussen 2 plaatdelen krijg je niet zomaar terug erin).

En ik heb verhalen gehoord dat er restanten van het zuur over kunnen blijven op moeilijk bereikbare plekken, wat het weer roestgevoeliger maakt. Dat laatste zou niet mogelijk moeten zijn omdat het daarna in een neutraal (makend?) bad gaat. Maar toch....

Ook heb ik wel eens gehoord dat je carosserie krom kan trekken, maar ik weet neit of dat om het zuurbad ging, of om het zinkbad...

Ik zou wel eens bij zo'n bedrijf een kijkje willen nemen om alle twijfels en geruchten onder de loep te nemen.


nog ff hierop offtopicen

na het zuurbad heb je een stuk of 3 spoelbaden, om alle zuurresten te verwijderen, en het laatste bad is een prille beschermlaag (anders kan de luchtvochtigheid al voor directe roest zorgen), van elektrolytisch verzinken kan de boel kromtrekken, en goed ook... van een zuurbad niet. volgens mij is het enige wat je aan kit overhoud de naden bij de voorbalk, en dat lijkt me geen probleem om na het baden aan te pakken. het spuiten in kokerbalken lijkt me geen probleem, een geluidsdempende roestwerende bende spuiten via een lang slangetje en een 360 graden spuitkopje, evt kokerbalk afzuiging en een cameratje erop, weet je zeker dat je alles gehad heb. (en zoals ze altijd zegge, als de verf maar goed stinkt roest ie neuit meer)

heb al diverse blazers die er aardig uit zagen een zuurbad in zien gaan, en ze kwamen er toch wel ff iets anders uit zeg maar..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 22:00 #737094 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Wat kost zoiets?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 22:11 #737097 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
das veul geld..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 22:15 #737100 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
niet direct vergelijkbaar, een blazer is qua plaatwerk bijna 3x zo groot als een 340/360...

ik geloof dat de hele ontroestbehandeling dan tegen de 2000 gaat kosten (ff uit m'n blote hoofd, +/- 2 jaar geleden), de auto word dan gelijk in een sealer gespoten. en dan ben je er nog lang niet, hoe mooi je auto er ook uit lijkt te zien voordat hij t bad in gaat, is het staal niet goed, dan hou je een gat over. het is dus een pre dat je een goede plaatwerker in de arm kan nemen voor een dergelijk project (of je moet zelf zo'n vakman met flink wat ervaring zijn) ben je helemaal klaar met de auto dan is een binnenwands kokerbalk behandeling en vloerplaat sealing ook rond de 1500, het staal is dan tweezijdig luchtdicht verpakt zeg maar, gebeurd nooit meer wat mee.


aan jeroens schatting van klaar voor zuurbad tot 14 lagen lak mag je dromen wat betreft de kosten, je gaat daar geheid 3x overheen (en je auto is dan wel in perfecte staat)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 16:03 #737511 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Zondag halen we hem op. Zetten we hem in de tuin neer voor een half jaar. We moeten nog een constructie bedenken om hem te beschermen tegen weer en wind. Een tent van waterdichtzeil lijkt me een goede optie. Moet er wel een "doorwaaifunctie" inzitten.

Zondagmorgen: agoediegoediegoediegoediegoedieWOOOOOOSSSHHH ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 16:21 #737515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
1 ding wat je zeker niet moet doen, is een zeiltje er direct overheen spannen. Dan stikt de lak (voor zover dat al niet is dan, maar toch...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD