1982 Volvo 343 2.0 DLS
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
Het lijkt me dat de eigenlijke dorpel stopt bij je rode lijn, erachter is het eigenlijk de achtervleugel die alles bij elkaar houdt.
Ik denk dat het wijs is van je om te sparen voor de restauratie van deze DLS, zeldzaam zijn ze zowiezo en zeker in deze relatief goede staat.
Ik vermoed dat je een restauratie te wachten staat zoals die van mijn Cybille, alles bloot en vanaf 0 herbeginnen. Krijg je wel een zeer mooie wagen achteraf.
Maak van de gelegenheid gebruik om ondertussen plaatwerk te sparen; met geduld en enig zoekwerk moet je volgens mij nog aan nieuwe originele dorpels spatborden en ander spul kunnen komen voor weinig.
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het mooiste voor deze auto zou al een zuurbad zijn, en van daaruit verder beginnen en de huidige auto-conserveringstechnieken gebruiken (duurzamere lakken, roestpreventie onderstel etc etc) dan de wegligging restaureren (overal nieuwe rubbers/dempers/kogels) en het blok restaureren. op die manier heb je een auto beter dan in nieuwstaat, en in de handen van joost een die nog heeeeel veel jaren meekan.
enige nadeel is het prijskaartje wat aan een dergelijke opgave hangt, en je moet er de tijd voor kunnen nemen..
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb er voor gekeken voor mn DL special, maar ik ben nog lang niet overtuigd in ieder geval.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat betreft de olie in de carburateur, doe niet zo stom als ik en gooi er motorolie in maar rooie versnellingbak olie, die je gebruikt voor automatische transmissies. Je kan daarna de alles schoonmaken, wat ook weer boeiend is want je moet goed opletten hoe je hem uit elkaar haalt en bij het in elkaar zetten moet je letten op de markeringen op de randen van de onderdelen zodat alles weer goed in elkaar zit. Doe je dit niet heb een probleem met starten. Er is maar 1 manier hou de carburateur in elkaar moet worden gezet!!
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Pistonpen paultje;75289 schreef : Vergis je niet in zo'n zuurbad. Ook die hebben behoorlijke nadelen!
Ik heb er voor gekeken voor mn DL special, maar ik ben nog lang niet overtuigd in ieder geval.
ik vind het juist prachtig, alles wat geen goed staal is smelt gewoon weg, dit maakt reconstrueren vaak wat lastiger, maar is in mijn ogen de enige optie om echt al het roest en rotte staal te verwijderen, het enige echte nadeel is dat de auto compleet gestript moet worden, wat er aan blijft zitten rot gewoon weg in het zuur..
zand/walnoot/glaskorrel stralen kan ook, maar als ik moet kiezen tussen een zuurbad en stralen, kieper ik hem liever in een zuurbad dan weet je iig zeker dat er geenenkel stukje staal overgeslagen word;)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;75305 schreef : Veel reparateurs kunnen niet met deze carb. overweg. Afstellen behoeft speciaal gereedschap.
En dat heb ik eventueel voor je te leen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Erik;75308 schreef : Wat is het proced? er na? Wat kost een zuurbad etc.?
- Tijdelijke coating (want hij begint meteen weer met roesten)
- Lassen (las dan meteen de hele koets door (van ophanging tot ophanging) i.p.v. puntlassen, dan is hij een stuk steviger.)
- (Ontcoaten?)
- Zinkbad (woei! Duur maar effectief!)
- Alle kitnaden weer aanbrengen, anders is hij zo lek als een zeef.
- 14-voudig laksysteem
- Opbouwen
- Pronken!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-