show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1982 Volvo 343 2.0 DLS

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 14:05 #737023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Kaal maken is een klenie moeite, dat zou mij niet tegen houden in ieder geval. Want idd: Je bent ?lle roest kwijt.

Nadeel is wel, dat ??k op plaatsen waar je niet kunt spuiten, de lak weg is (in kokerbalken bijvoorbeeld), de kitnaden ook allemaal weg zijn (daardoor roestgevoeliger, kit tussen 2 plaatdelen krijg je niet zomaar terug erin).

En ik heb verhalen gehoord dat er restanten van het zuur over kunnen blijven op moeilijk bereikbare plekken, wat het weer roestgevoeliger maakt. Dat laatste zou niet mogelijk moeten zijn omdat het daarna in een neutraal (makend?) bad gaat. Maar toch....

Ook heb ik wel eens gehoord dat je carosserie krom kan trekken, maar ik weet neit of dat om het zuurbad ging, of om het zinkbad...

Ik zou wel eens bij zo'n bedrijf een kijkje willen nemen om alle twijfels en geruchten onder de loep te nemen.

Edit: Wat jeroen noemt is niet bepaald het standaard pakket...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 14:24 #737026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Bij een zuurbad trekt er als het goed is niks krom.
Tenzij er veel spanning in het materiaal zat en er materiaal asymmetrisch weg wordt gehaald.

Wat jij (Polleke) bedoeld is een zinkbad. Om het zink namelijk vloeibaar te houden is er namelijk een hoge temperatuur nodig. Frikandellen gooi je ook niet op keihard vet ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 15:10 #737038 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Dank voor de vele reacties. Zuurbad doen we niet aan, dat heeft de auto niet nodig. De voorbalk is perfect. De rechterdorpel ook.

Restauratie vind ik daarom ook een groot woord. Laswerk:

Linkerwielboog
Dorpel linksachter
Gat van 4x3 cm onder reservewiel
Rot bij kriksteun rechtsv??r (dat plaatje van 10x10 cm)
Portier links, raamrand
Paravan rechtsonder, niet gaan rommelen, uitslijpen en nieuw inlassen

We gaan nog op zoek naar een rechtervoorscherm, een rechterdeur heb ik waarschijnlijk gevonden.

Een hemel heb ik nog, B-panelen ook, dash ook, interieur is gesponsord, klapramen achter heb ik nog evenals nieuwe rubbers voor die klapkrengen (ik heb m'n vinger er een keer tussen gehad, auw!).

Dan geheel spuiten. Ik zal vast nog wat vergeten.
Wat ik aan mijn eigen DL nog sowieso wil laten doen is het lassen van de dorpel links en een carburateurrevisie. En een stripje in de deur lassen. Dan heb ik de roest gehad (een linkerscherm en neus heb ik liggen, moeten nog gespoten worden). Dat kost me niet zoveel denk ik. Is 'ie in ieder geval rijklaar.

Afhankelijk van mijn vervolgstudie (welke waarschijnlijk de Politieacademie zal zijn) volgt er een motorrevisie (ik hoop binnen een jaar na de "heringebruikname"). Een restauratie is niet nodig, de auto is keihard op de dorpel na. Lekker goedkoop dagelijks bakkie dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 15:19 #737041 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS

volvofiel;75331 schreef : Laswerk:

Linkerwielboog


Binnenscherm is aardig wat werk. En ik meen ook een gat te herkennen bij de veerpoot. Dat is zeker afkeur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 15:39 #737046 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Ik weet niet of er een gat zit bij de veerpoot. Ik weet niet wat er onder zit. Ik weet w?l dat er een 'krasdeuk' zit welke misschien is gaan roesten.

Overigens hebben ze het chassisnummer op het schutbord geschuurd. Nog leesbaar, maar de lak is eraf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 15:57 #737049 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Chasisnummer: ff met blanke lak er over heen, tegen roest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 16:04 #737051 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Het roest al. Vlugroest welteverstaan. Schuur je zo weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 17:48 #737056 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Hehe, had ik al gezegd dat ik geprobeerd heb 'm te starten?

Met startkabels aan het infuus gelegd (aan een Starlet). Meteen ging het gordelverklikkerlampje branden en het chokelampje. Ik startte... njac....njac... v?????l te weinig stroom. De Starslet ging gelijk slecht lopen, dus ik heb binnen de seconde de sleutel weer teruggedraaid.

Maarja... die DLS braucht 45Ah, de Starslet 20...

Eens zien of we hem a.s.a.p. aan de 850 kunnen maken. Want lopen wil 'ie wel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 19:15 #737066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS

volvofiel;75331 schreef :
en een carburateurrevisie.


Als je er niet uitkomt met een revisie setje of andere carburateur, deze is ook te vinden in de oude 100 of 200 serie.
Ik vond hem in de jaren '90 bij een Volvo dealer die was gespecialiseerd in de oudere grote Volvo series.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 20:16 #737070 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Frans, die carburateurrevisie is voor mijn 1400. Daar weten Anjo en Wouter alles van. Dat bokken is namelijk heel vervelend. Al is de combinatie van B14.2E motor en Weber 93/101 (of wat was 't?) carburateur rommel, hij heeft er 28 jaar goed mee gelopen. Dan z?l en m??t hij dat n? ook doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD