show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1982 Volvo 343 2.0 DLS
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:01 #628173
door 16673-dummy
1982 Volvo 343 2.0 DLS is gemaakt door 16673-dummy
Na veel moeite en vooral h??l veel tijd (in totaal zo'n 13 uur, incl. ophalen) is het dan eindelijk zo ver, een droom is in vervulling gegaan, we hebben een 343 DLS...
Deze auto is het absoluut in geen enkel opzicht waard om naar de cross te gaan. Bij lange na niet. Hij heeft plekken, dat wel. Het portier heeft bij de raamrand laswerk. Dan de dorpel links en de kriksteun rechtsvoor. Maar volgens mij is het zo dat 'ie door de APK komt met deze roest.
Zie dit topic, hierin staat hoe alles begon afgelopen maandag 3 november.
Maargoed, ze is er nu, een B19A van augustus 1982. Al 249798 kilometer op de klok, maar starten = lopen. En hoe! Wat een geblaas! Wat een gedreun uit de uitlaat! Alle 95 paarden staan nog steeds te trappelen om op hedendaagse Golfjes en Astraatjes te jagen!
Een trekhaak zit erop, erg handig. Bruin interieur. Oude tellerset (alles werkt!!). Black-Beauty velgen. Verchroomde, originele wielmoeren. Nieuwe koplampen (ja, ?cht nieuw!). Net groot onderhoud gehad (= 4 banden, remblokken voor, distributieriem e.d.).
Morgen ga ik eens inventariseren wat er moet gebeuren. Ik heb geen echte rot ontdekt. Maar goed, genoeg verteld, foto's van het hele avontuur:
De 360 GLT die we bij Jack hebben gekocht en vervolgens geruild tegen de DLS:
Opladen:
De mede-eigenaar links in beeld (mijn broer, de trekkende 850 is van hem). Rechts mijn oom die alle rijbewijzen heeft en zodoende mocht rijden. Zijn zoontje (= mijn neefje) staat op de eerste foto bovenaan de pagina.
Ik heb de indruk dat hij v??r verlaagd is. Kan dat kloppen of komt het vanwege de zware motor?
Achterop:
Voor zeer korte duur in de schuur bij een goede vriend van me:
Volgende week ofzo gaat 'ie naar de stalling. Maar hopelijk eerst APK, kunnen we lekker blazen!
En? Is volgens jullie de reddingsactie geslaagd?
Deze auto is het absoluut in geen enkel opzicht waard om naar de cross te gaan. Bij lange na niet. Hij heeft plekken, dat wel. Het portier heeft bij de raamrand laswerk. Dan de dorpel links en de kriksteun rechtsvoor. Maar volgens mij is het zo dat 'ie door de APK komt met deze roest.
Zie dit topic, hierin staat hoe alles begon afgelopen maandag 3 november.
Maargoed, ze is er nu, een B19A van augustus 1982. Al 249798 kilometer op de klok, maar starten = lopen. En hoe! Wat een geblaas! Wat een gedreun uit de uitlaat! Alle 95 paarden staan nog steeds te trappelen om op hedendaagse Golfjes en Astraatjes te jagen!
Een trekhaak zit erop, erg handig. Bruin interieur. Oude tellerset (alles werkt!!). Black-Beauty velgen. Verchroomde, originele wielmoeren. Nieuwe koplampen (ja, ?cht nieuw!). Net groot onderhoud gehad (= 4 banden, remblokken voor, distributieriem e.d.).
Morgen ga ik eens inventariseren wat er moet gebeuren. Ik heb geen echte rot ontdekt. Maar goed, genoeg verteld, foto's van het hele avontuur:
De 360 GLT die we bij Jack hebben gekocht en vervolgens geruild tegen de DLS:
Opladen:
De mede-eigenaar links in beeld (mijn broer, de trekkende 850 is van hem). Rechts mijn oom die alle rijbewijzen heeft en zodoende mocht rijden. Zijn zoontje (= mijn neefje) staat op de eerste foto bovenaan de pagina.
Ik heb de indruk dat hij v??r verlaagd is. Kan dat kloppen of komt het vanwege de zware motor?
Achterop:
Voor zeer korte duur in de schuur bij een goede vriend van me:
Volgende week ofzo gaat 'ie naar de stalling. Maar hopelijk eerst APK, kunnen we lekker blazen!
En? Is volgens jullie de reddingsactie geslaagd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:04 #736767
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Trek je de klep nog even open voor foto van het blok?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:07 #736768
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
zeker geslaagd!
puike actie! ik had bijna een kleine bijdrage geleverd
puike actie! ik had bijna een kleine bijdrage geleverd

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:17 #736769
door V300 register
Gaaf man, hartelijk gefeliciteerd met de 343dls. Het enige wat ik van mijn dls nog heb, is het type plaatje voor op de kofferbak.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:17 #736770
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:27 #736771
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
overigens wil ik nog even zeggen dat ik deze kleur rood een super kleur vind!
Laatste stond in Engeland een 360GLE sedan tekoop, van het laatste type, ook in deze kleur, echt schitterend!
het maakt de auto extra chique naar mijn gevoel
Laatste stond in Engeland een 360GLE sedan tekoop, van het laatste type, ook in deze kleur, echt schitterend!
het maakt de auto extra chique naar mijn gevoel
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:27 #736772
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Wauw, dat ziet er super uit. Daar worden we vrolijk van.
Zoiets voor de cross gebruiken is gewoon absurt. Degene die dat wilde acht ik [mod] knip [/mod]
Chappeau Joost en broers.
Zoiets voor de cross gebruiken is gewoon absurt. Degene die dat wilde acht ik [mod] knip [/mod]
Chappeau Joost en broers.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:34 #736773
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Eventjes een vriendelijke oproep om de euh... "benamingen" van de verkoper te matigen. De man was erg aardig maar heeft geen verstand van deze auto's.
Hij heeft ook moeite gedaan voor mij. En ik heb 'm gezegd dat hij bij problemen altijd raad kan vragen op het forum van de V3C.
De man heeft een tijdje terug zelf een witte 340 CVT gehad welke uitstekend beviel.
Hij heeft ook moeite gedaan voor mij. En ik heb 'm gezegd dat hij bij problemen altijd raad kan vragen op het forum van de V3C.
De man heeft een tijdje terug zelf een witte 340 CVT gehad welke uitstekend beviel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:35 #736774
door V300 register
Goeie actie inderdaad! Wordt de GLT door de nieuwe eigenaar nog rustig gestript? Net als ie van plan was met de 343 waarschijnlijk?
(ik heb zelf overigens geen belangstelling meer voor onderdelen hoor, ben voorlopig wel voorzien)
(ik heb zelf overigens geen belangstelling meer voor onderdelen hoor, ben voorlopig wel voorzien)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-11-2008 15:37 #736775
door V300 register
Wees blij dat Joost hem tegen is gekomen, en de auto heeft gered. En niet iedereen heeft "verstand" van de zeldzaamheidswaarde van bepaalde types volvo. Heb zelf een 360 glt uit 1984 "gered". Hoogstwaarschijnlijk had die er anders over een jaar wat nog beroerder bijgestaan.
Moderators: Mark Smeets