Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gisteren was het weer een prima dag om lekker met de auto bezig te zijn en heb de mogelijkheid aangepakt om een begin te maken met het vervangen van de brandstofslangen.
Het gedeelte van de brandstofpomp naar de carburateur heb ik nu gedaan en het in-line brandstoffilter er tussen gezet.
Kijkende naar de brandstofpomp kwam ik er achter dat de stukjes slang tot aan de synflex leiding makkelijk te bereiken zijn, nu had ik het stuk 5 mm slang niet meegenomen dus dat bewaar ik even tot de volgende keer dat ik met de auto bezig ga.
De brandstofpomp heb ik even open geschroefd en het filtertje schoongemaakt, ook zag het er van binnen nog redelijk schoon uit op wat 'bezinksel' na, even met de spuitbus carburateur reiniger over het inwendige van de pomp heen en toen was dit ook weer verdwenen (er staat nog een beste druk op de inhoud van die spuitbus!)
Daarna nog eens wat meer aandacht geschonken aan het stukje vacu?m slang van oa de rembekrachiger, bij het iets opzij drukken hiervan scheurde slang vrijwel direct nog verder....:no_comment:
Ik heb hierop de slang er verder afgescheurd en het gedeelte wat op het inlaatspruitstuk bleef zitten ingesneden om het er zodoende af te halen.
Hier was haast geen doorkomen aan omdat het stukje slang echt keihard geworden is door de jaren heen.
Daarna de aansluiting schoongemaakt, stukje slang afgesneden en met behulp van wat Vaseline terug geplaatst.
Ook heb ik de buitenkant van de carburateur nog verder schoongemaakt met een tandenborstel en motorreinger, daarna zachtjes afgespoeld met water en alle draaiende/bewegende delen gesmeerd.
Na dit alles viel me met een warme motor bij het thuiskomen op dat de motor nu juist weer terug valt in toeren bij het gebruiken van terugschakel vacu?m of de rem(bekrachtiger)
Dit terwijl de motor na het op het gehoor afstellen met de CO schroef een half jaar geleden juist heel iets steeg in toeren om vrijwel direct weer terug te zakken naar het voorafgaande toerental.....:wtf2:
Het lijkt er dus op dat hij nu juist weer vrij 'zuinig' staat te draaien, binnenkort maar weer eens even proberen zo af te stellen dat het stationair toerental/motorgeluid bij gebruik van vacu?m nauwelijks wijzigd.
Word vervolgd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Vanmiddag moest ik weg, dus inpakken, instappen en gordel om, contact om en choke uittrekken, sleutel verder draaien.....op het woest rondraaien van de startmotor na helemaal niets.....
Motorkap open, hmmm nee niets vergeten vorige 'sleuteldag' want ik ben ook zonder problemen thuis gekomen daarna.
Luchtfilter er af, even het 'gasklep stangetje' bedienen...nee geen straaltje te zien...hmmm zou het dan toch echt.....?????
Ja dus, met een hele hoop mazzel heb ik met de laatste rit de parkeerplaats nog net gered want de carburateur staat kurkie droog.
Dat krijg je er nu van als je denkt: "ow die paar kilometers naar mijn ouders red ik ook nog wel op de reserve tank". :no:
Dus hoppa op de fiets naar het tankstation voor een jerry-can ( heb ik die ook maar weer voor een vaste plek in de kofferbak) en 5 liter benzine.
En wat hebben we nu geleerd Wouter, ehh nou nog ff die paar kilometers rijden als de meter al tegen de 'E' van empty aantikt is niet bepaald handig...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Edit: :+
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;140842 schreef : Edit: :+
Haha geweldig :humor:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Niels;140841 schreef : Dan heb je ook meteen profijt van dat brandstoffiltertje gehad
Ja dat bedacht ik me ook al, kan ik na het vervangen van alle brandstofslangen en het reinigen van de benzine tank er meteen weer een nieuwe tussen zetten.
Maar aan de andere kant, ik rijd al maanden rond met een minimale hoeveelheid benzine in de tank, elke keer precies zoveel tanken als dat nodig is voor de te maken rit.
Bodejodel;140760 schreef : Dat is inderdaad een oepsmomentje. Ik heb gelukkig 2 brandstoftanks aan boord, dus zelfs als ik het een keer vergeet kan ik nog zo'n 400 km rijden...
Erg handig is dat inderdaad, als de motor begint te bokken op gas even hoppa het knopje om en verder rijden maar weer (zo ging dat tenminste bij mijn ouders 'vroeger' in de 360)
Lucluc;140842 schreef : Leuk verhaal hoor, maar ik wil gewoon wekelijks verse foto's zien van geschrobte veerpoten, glimmende kentekenplaten, glanzende wielmoeren en gepolijste bumpers, of nog beter wat daarachter zit!
Edit: :+
[ATTACH]2278[/ATTACH]
Nog even geduld a.u.b, we zijn op dit moment bezig met technisch onderhoud, wij vragen hiervoor uw begrip...

In de aanloop naar de ROTFLMAO BBQ zullen wij u weer graag van dienst zijn met nieuw poetsfoto materiaal waarbij u tijdig door ons gewaarschuwd zult worden voor scherminbrandende felle witte beelden (wij raden u aan voor het bekijken van de beelden uw ogen te beschermen met een zonnebril) :yeah:

- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;140759 schreef : En wat hebben we nu geleerd Wouter, ehh nou nog ff die paar kilometers rijden als de meter al tegen de 'E' van empty aantikt is niet bepaald handig...
Och, handig is het wel, maar niet als je als eindpunt iets anders dan het tankstation uitkiest.

Overigens heb ik hier standaard een gevulde jerrycan achter in de wagen liggen. (zowel bij de 740 als Lijntje) Is wel zo handig en scheelt fietsen. (tipje

- V300 register
- Verbannen
-
(import/bpm/kenteken shizzle van de B is nog niet geregeld helaas)