show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-04-2013 19:07 #927074 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mjah, kleinigheidje houd je h? :)

Je kunt niet alles hebben, maar wat Tectyl ML zal in ieder geval wat beschermen bieden, inderdaad het is gemaakt om weerstand te bieden tegen de elementen, alleen is dat vaak niet op plekken waar een aantal verschillende elektriciteitscontacten bij elkaar komen, dat is even het vraagteken wat boven mijn hoofd zweeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 22:06 #927095 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
kijk eens onder de motorkap, de enige geisoleerde stekkers zijn die in de Renix unit. het gaat vaak pas mis als het in een later stadium een keer los en vast is geweest.

wij sprayen de contacten in de stekkerdozen altijd in met vaselinespray, wat je dus ook voor de accupolen gebruikt, is het enige wat er op hoeft. zorg ook dat het rubber achterop de stekker goed zit en zo goed mogelijk afsluit; ook bij de kabeldoorvoer.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-04-2013 22:47 #927104 door Wouter Borsje
Bedankt voor de tips Anjo.

Vaseline spray, ga ik dat doen, ik zal er inderdaad voor zorgen dat het in ieder geval zo dicht mogelijk zit.

Het voordeel van deze contactdoos met vastschroefbare draden is wel dat het altijd nog een keertje over kan als het moet.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 22:50 #927105 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
als het schroefbevestigingen zijn zou ik adereindhulsjes gebruiken; anders is gegarandeerd het koper naar de klote als je het nog een keer moet doen:D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-04-2013 23:05 #927110 door Wouter Borsje
Ja dat is een goede Anjo, fijn dat je even meedenkt!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-04-2013 20:24 #927791 door Wouter Borsje
Ondertussen wat laatste spulletjes gekocht en weer lekker verder gegaan met het trekhaak projectje.

Eerst maar eens het typeplaatje er op ge-popnageld:

De gekochte materialen om de trekhaak te kunnen bevestigen:

Wat kabelschoentjes met 'split' om zodoende de auto bedrading onaangetast te laten, en natuurlijk een trekhaak dop. (de lampjes zijn voor de koplampen, er is er ??ntje kapot)

De Jeager doos met kabels er nog naast:

En er op:

Dat is dat, klaar voor wat betreft de thuis voorbereiding, nu dat gevaarte nog onder de auto schroeven, daar moet ik nog even samen met mijn vader een dagje voor plannen, ik heb hem gevraagd me er mee te helpen.

Ow ja, misschien ook niet onbelangrijk om te vermelden, ik heb meerdere keren tijdens de werkzaamheden aan de bedrading, de aansluitingen op het de contactdoos en einde bedrading doorgemeten.

Tevens heb ik een dikkere massa draad in de kabel getrokken van 2,5mm2 i.p.v de 0,5mm2 die er in zat, aangezien deze draad alle massa van de verlichting moet vormen.

Het totale vermogen loopt immers al gauw naar de 100W in een bepaalde situatie (achter/breedte, rem, en achteruitrijdt lichten tegelijkertijd aan)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-04-2013 22:33 #927883 door Wouter Borsje
Afgelopen week heb ik op de achterlicht units die van de sloop 340 die bij van Vliet in Leidschendam op de nominatie stond vorig jaar om gesloopt te worden en aldus even diende als donor auto de door Anjo bedachte massa modificatie toegepast.

Waarschijnlijk heb ik het allemaal net even wat anders aangepakt, en bij de fitting met dubbele aansluiting (rem/achterlicht combi) heb ik een stukje krimpkous gebruikt om te voorkomen dat er sluiting onstaat met de aangelegde massa draad.

Overigens zal ik op de achterlichten van mijn 340 een wat dunnere [zwarte] draad gaan gebruiken omdat nu het lampje met enige moeite de fitting in gaat.
(dit draad was het enige wat ik nu zo gauw had liggen)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-05-2013 17:23 #927899 door Wouter Borsje
Ik kon het niet laten de achterlicht units nog even op een ander vlak aan te pakken, even flink poetsen... (heeee dat woord is al weer een tijdje niet voorbijgekomen :D)

Boven is de unit te zien die ik al onder handen had genomen, best lastig te fotograferen, met het blote (ooit een aangekleed oog gezien?..) is het in ieder geval goed te zien.

Dit was om even te testen of het effect zou hebben of dat het er misschien alleen maar slechter op zou maken, wat mij betreft voor herhaling vatbaar op de units die in de 340 zitten. :yesyes:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-05-2013 13:44 #927928 door Wouter Borsje
De roestoplosser van HG beviel me goed op de trekhaak, door de 'Volvo' kasten waar de auto spullen liggen struinend viel mijn oog op het zakje met roestige wielmoeren die daar al een aardige tijd liggen.

Wat roestoplosser in een bakje gegoten, wielmoeren en water erbij toto ze onder stonden, het resultaat mag er wel zijn vind ik:

Voor:............................................Na:

Misschien doe ik het nog een keer over en dan een laagje zinkspray erop.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-05-2013 19:32 #930438 door Wouter Borsje
Even spammen in mijn eigen topic om op de volgend pagina terecht te komen (althans met de instellingen die ik gebruik)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC