show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-04-2013 19:00 #926949
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 16:10 #927050
door Wouter Borsje
Heuh...zij ik nu derde en laatste laag?...ik kon het niet laten er vanmiddag nog een vierde en dan toch echt laatste laag overheen te kwasten...:crazy1:
Nu de trekhaak lekker laten drogen en uitharden, en dan morgen middag het typeplaatje er op 'poppen' en de Jeager contactdoos er op schroeven.
Voor de elektrische contacten met de achterlampen wou ik eigenlijk de soldeerbout hanteren maar liep er vandaag aan te denken dat misschien toch met AMP stekkertjes te doen (verloopje voor twee stekkers op de lampjes)
Zo word het dan:
Zo blijft de bedrading in de auto onaangetast en origineel, ook iets veranderen is dan wat makkelijker, misschien een goed idee om dan meteen maar de massa modificatie van Anjo toe te passen.
Is dat ook maar weer gedaan, de laatste tijd meent ??n van de linkerachterlichtenlampjes (scrabble?) het steeds vaker zonder massa te kunnen stellen...gelukkig zitten er per kant twee lampjes in. :yesyes:
Wordt vervolgd....
Nu de trekhaak lekker laten drogen en uitharden, en dan morgen middag het typeplaatje er op 'poppen' en de Jeager contactdoos er op schroeven.
Voor de elektrische contacten met de achterlampen wou ik eigenlijk de soldeerbout hanteren maar liep er vandaag aan te denken dat misschien toch met AMP stekkertjes te doen (verloopje voor twee stekkers op de lampjes)
Zo word het dan:
Zo blijft de bedrading in de auto onaangetast en origineel, ook iets veranderen is dan wat makkelijker, misschien een goed idee om dan meteen maar de massa modificatie van Anjo toe te passen.
Is dat ook maar weer gedaan, de laatste tijd meent ??n van de linkerachterlichtenlampjes (scrabble?) het steeds vaker zonder massa te kunnen stellen...gelukkig zitten er per kant twee lampjes in. :yesyes:
Wordt vervolgd....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 16:44 #927052
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Die stekkertjes heb ik ook gebruikt, goede keuze.
Superhandig, want als onverhoopt je bumper + trekhaak er een keer af moet (bijvoorbeeld voor poetswerk, schadeherstel of wat dies meer zij), is de bedrading van de trekhaak in een oogwenk afgekoppeld.
Superhandig, want als onverhoopt je bumper + trekhaak er een keer af moet (bijvoorbeeld voor poetswerk, schadeherstel of wat dies meer zij), is de bedrading van de trekhaak in een oogwenk afgekoppeld.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 16:47 #927053
door Wouter Borsje
Ja zo zat ik dus ook zo'n beetje te denken.
Heb ik ook nog een vraag; ik wil graag de binnenkant van de contactdoos beschermen tegen de elementen, nu wil ik dat gaan doen d.m.v wat tectyl ML.
Goed plan of kan ik dan beter wat anders gebruiken?
Heb ik ook nog een vraag; ik wil graag de binnenkant van de contactdoos beschermen tegen de elementen, nu wil ik dat gaan doen d.m.v wat tectyl ML.
Goed plan of kan ik dan beter wat anders gebruiken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2013 17:05 #927055
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Die trekhaak is mooi geworden!
Het klopt dat de Hammerite niet in 1 of 2 keer mooi dekt. Ik heb zelf eens een draagarm in de Hammerite gezet, en daar waren ook 4 lagen voor nodig!
Het blijft altijd een beetje plakkerig aanvoelen, en zelfs een beetje afgeven. Maar is verder wel een mooie beschermlaag en ziet er mooi uit.
Het klopt dat de Hammerite niet in 1 of 2 keer mooi dekt. Ik heb zelf eens een draagarm in de Hammerite gezet, en daar waren ook 4 lagen voor nodig!
Het blijft altijd een beetje plakkerig aanvoelen, en zelfs een beetje afgeven. Maar is verder wel een mooie beschermlaag en ziet er mooi uit.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 17:14 #927056
door Wouter Borsje
Dank je!
Ja inderdaad, de derde laag leek al aardig te dekken maar toch nog een vierde laag voor de zekerheid er op gedaan, er zit genoeg voor een trekhaak in zo'n 250 ml blikkie, dus ook een beetje "omdat het kan".
Joost schreef ook al dat de Hammerite altijd wat zacht/flexibel blijft, dat zal misschien ook wel behoren tot de roestwerende functie van deze verf.
Ja inderdaad, de derde laag leek al aardig te dekken maar toch nog een vierde laag voor de zekerheid er op gedaan, er zit genoeg voor een trekhaak in zo'n 250 ml blikkie, dus ook een beetje "omdat het kan".
Joost schreef ook al dat de Hammerite altijd wat zacht/flexibel blijft, dat zal misschien ook wel behoren tot de roestwerende functie van deze verf.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 17:24 #927059
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
De binnenkant van de contactdoos wordt vaak volgegoten met hars.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2013 17:28 #927060
door V300 register
Wat ik toen had begrepen, is dat een voorwerp het beste gestraald kan worden en dan een beetje moet aanroesten, zodat de Hammerite gaat reageren op de roest.
Mijn draagarm was gestraald, maar dekte nog steeds slecht. Was misschien niet voldoende aangeroest.
Heb jij de trekhaak nog geschuurd oid?
Mijn draagarm was gestraald, maar dekte nog steeds slecht. Was misschien niet voldoende aangeroest.
Heb jij de trekhaak nog geschuurd oid?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 18:23 #927064
door Wouter Borsje
Jazeker, zie elders in dit topic.
@Joost, ja dat was op de originele contactdoos ook het geval maar dat lijkt me lastig om te reproduceren, ik houd het voor nu even op wat Tectyl ML, als iemand een beter idee heeft voor bescherming tegen de elementen; graag!
@Joost, ja dat was op de originele contactdoos ook het geval maar dat lijkt me lastig om te reproduceren, ik houd het voor nu even op wat Tectyl ML, als iemand een beter idee heeft voor bescherming tegen de elementen; graag!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2013 18:50 #927070
door V300 register
Tectyl ML zal volgens mij prima werken, dat spul is immers gemaakt om vocht buiten te houden!
Dat ze zo'n ding normaal volgieten met hars is mede zodat onderdelen niet los kunnen trillen, dus dat mis je dan...
Dat ze zo'n ding normaal volgieten met hars is mede zodat onderdelen niet los kunnen trillen, dus dat mis je dan...
Moderators: Mark Smeets