show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 00:51 #730848
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Dat heb je echt netjes gedaan Anjo, ook fijn dat je over het juiste gereedschap en materialen beschikt om dit soort klussen te kunnen doen.
Gr; Wouter.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 22:47 #730953
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
nouja, opzich aan gereedschap heb je voor regulier onderhoud van een 300 aan een 3/8 doppenset (vaak al met bougiedop), een setje voelermaatjes, een paar tangen en een paar schroevendraaiers genoeg. een wat uitgebreider assortiment (wat ik thuis nog niet heb, maar bij terberg wel:D) maakt een hele hoop zaken al een flink stuk makkelijker.
de slangklemmen heb ik uiteraard ook bij terberg vandaan, maar ik kan het niet begrijpen dat zulke kleine dingen vaak niet vervangen worden. die dingen krijgen corossie over de klemband, waardoor de schroef die ervoor moet zorgen dat de klem klemt beschadigd, je kan een slangklem dus lossen maar je haalt nooit het volledige rendement uit de klem als je diezelfde gewoon weer vastzet. en vervolgens heb je alle risico's van dien mbt lekkages e.d. goed voor de betrouwbaarheid!
vaselinespray is voor het monteren van deze slangen ook goud trouwens! even sprayen en de slangen ploppen zo over de aansluitingen heen (wat je met een droge slang pas na keihard duwen gaat lukken, waarop je ook nog het risico loopt bijv de dunne pijpjes van je radiateur te beschadigen)
van de week savons aan de brandstoftank beginnen, ik wacht nog op een pakketje uit duitsland voordat ik met de achteras begin.
de slangklemmen heb ik uiteraard ook bij terberg vandaan, maar ik kan het niet begrijpen dat zulke kleine dingen vaak niet vervangen worden. die dingen krijgen corossie over de klemband, waardoor de schroef die ervoor moet zorgen dat de klem klemt beschadigd, je kan een slangklem dus lossen maar je haalt nooit het volledige rendement uit de klem als je diezelfde gewoon weer vastzet. en vervolgens heb je alle risico's van dien mbt lekkages e.d. goed voor de betrouwbaarheid!
vaselinespray is voor het monteren van deze slangen ook goud trouwens! even sprayen en de slangen ploppen zo over de aansluitingen heen (wat je met een droge slang pas na keihard duwen gaat lukken, waarop je ook nog het risico loopt bijv de dunne pijpjes van je radiateur te beschadigen)
van de week savons aan de brandstoftank beginnen, ik wacht nog op een pakketje uit duitsland voordat ik met de achteras begin.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 22:49 #730954
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Goeie tip: vaseline spray
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 22:52 #730956
door Anjo van den Akker
een sopje met groene zeep of dreft werkt ook wel, maar in gebruiksgemak steekt vaselinespray er met kop en schouders boven uit, intercooler ?100mm aansluitingen met bijbehorend slangenwerk is dan weer makkelijker om te doen met een pot vaseline en een kwast, maarja dat doe k doordeweeks en spray voldoet verder prima.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2008 18:06 #734580
door Anjo van den Akker
het is zover, m'n pa heeft hem gesloopt!!!!!!!!!!!!! 

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2008 18:31 #734583
door Anjo van den Akker
later komt het verhaal, net gegeten en nu eerst keihard aan het sleutelen, anders krijg ik hem niet meer klaar voor de nachtrit!!!!!
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2008 19:03 #734587
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Euh....? :S
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-10-2008 19:13 #734589
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig Anjo, hopelijk is het niet al te erg....
Gr; Wouter.
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2008 20:56 #734604
door Anjo van den Akker
nou mooi wel dus..
m'n pa reed, gaf wat gas en 't gas bleef hangen, m'n pa schrok en trapte op de rem, zette hem in neutraal, toerental vloog nog harder omhoog en vlak daarna RENGELENGELENGELENGELEN, toen zette hij de motor snel uit maar hij bleef nog flink nadieselen, mn pa zei dat het blok al naar de 6500 toeren ging op de toerenteller en dat het grofweg bleef hangen..
we hebben de auto naar huis gesleept en toen moest ik eten na het eten gelijk begonnen met demontage.. luchtfilterhuis open WTFFF 2 boutjes WEG!!
ik keek in de venturi van de 2e trap en daar was boutje nummer 1.. die keurig netjes voluit de 2e trap open hield, kutzooi! kleppendeksel los en er kwamen 2 stoterstangen me tegemoet, inlaat 3 en uitlaat 4.
carburateur van de voet gehaald, inlaatspruitstuk gelost, koelwater eruit, dynamo gelost, uitlaatspruitstuk gelost, kop gelost en m'n grootste angst werd werkelijkheid, bougie 3 en 4 volledig verpulverd, en de ringetjes en veerringetjes die onder de boutjes van het luchtfilterhuis zaten vond ik terug in de zuiger en er zitten fucking grote verticale groeven in de cylinderwanden van 3 en 4!! ik inspecteerde de kop nog even en vond boutje nummer 2 naast vastgeslagen uitlaatklep 4. inlaatklepzittingen 3 en 4 waren ook fors beschadigd en beide kleppen waren krom.
deze motor is compleet einde oefening dus :cry2:
m'n pa reed, gaf wat gas en 't gas bleef hangen, m'n pa schrok en trapte op de rem, zette hem in neutraal, toerental vloog nog harder omhoog en vlak daarna RENGELENGELENGELENGELEN, toen zette hij de motor snel uit maar hij bleef nog flink nadieselen, mn pa zei dat het blok al naar de 6500 toeren ging op de toerenteller en dat het grofweg bleef hangen..
we hebben de auto naar huis gesleept en toen moest ik eten na het eten gelijk begonnen met demontage.. luchtfilterhuis open WTFFF 2 boutjes WEG!!
ik keek in de venturi van de 2e trap en daar was boutje nummer 1.. die keurig netjes voluit de 2e trap open hield, kutzooi! kleppendeksel los en er kwamen 2 stoterstangen me tegemoet, inlaat 3 en uitlaat 4.
carburateur van de voet gehaald, inlaatspruitstuk gelost, koelwater eruit, dynamo gelost, uitlaatspruitstuk gelost, kop gelost en m'n grootste angst werd werkelijkheid, bougie 3 en 4 volledig verpulverd, en de ringetjes en veerringetjes die onder de boutjes van het luchtfilterhuis zaten vond ik terug in de zuiger en er zitten fucking grote verticale groeven in de cylinderwanden van 3 en 4!! ik inspecteerde de kop nog even en vond boutje nummer 2 naast vastgeslagen uitlaatklep 4. inlaatklepzittingen 3 en 4 waren ook fors beschadigd en beide kleppen waren krom.
deze motor is compleet einde oefening dus :cry2:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2008 21:04 #734608
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
NEE!:no:
Da's zonde Anjo! Ga je er een andere motor inleggen neem ik aan?
Da's zonde Anjo! Ga je er een andere motor inleggen neem ik aan?
Moderators: Mark Smeets