show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2008 16:59 #730728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;71286 schreef : unfortunatly the moulds are destroyed

unfortunately, we are FOOLS

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 18:35 #730733 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
indeed they are! :D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2008 18:45 #730739 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
kijk je uit voor lekkage met koelvloeistof...(hou er een opvangbak onder van een wasmachine)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 19:48 #730746 door Anjo van den Akker
heb 2 straten verderop een gemeentemedewerker wonen, die altijd langs mn huis komt. vorige keer toen ik me koelsysteem aant doorspoelen was kwam hij zelfs een praatje maken. een week later weer, omdat hij het zo netjes vond dat er geen vloeistof geknoeid was, koelvloeistof laat altijd zo'n karakteristieke vlek achter op de stoep:)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2008 20:40 #730768 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
hier in dordrecht zijn de altijd straten schoon...(mede door netwerk,politie,en brandweer)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 18:19 #730809 door Anjo van den Akker
zo, weer eens een lekker middagje sleutelen achter de rug.

begonnen met het verwijderen van de motorafschermplaat, koelwater aftappen, alle koelslangen los en aan de kant, dynamo lossen en welke idioot heeft dat ontworpen, de dynamo is pas halverwege de verstelsleuf en de dynamo komt al tegen het onderblok aan:S complete dynamo even gelost en schuin verdraaid en het riempje plofte zo op de grond. als laatste de elektrische fan en de poelie van de waterpomp los gemaakt. hierna alle slangen doorgespoeld en schoongemaakt, en ook de componenten van het blok en de radiateur goed doorgespoeld.

toen de boutjes van de waterpomp gelost, eigenwijs zonder wd40 oid van tevoren.. ze gingen allemaal moeiteloos los, op 2 na, en die 2 die braken gelijk af:D de pomp van de draadeinden afgetrokken, bij een tapeind kon ik er nog zo bij en met een waterpomptang draaide ik hem er zo uit, de andere was precies bij de kop gescheurd, met een mini slijpschijfje een inkeping gemaakt, platte schroevendraaier erbij en ook die draaide ik er zo uit.

toen wel 2 uur bezig geweest om alle pakkingresten te verwijderen en toen met een superfijn staalborsteltje glimmend aluminium gecreerd op het pakkingvlak, dit zat bij de oude waterpomp met een hoeveelheid vloeibare pakking dat was niet normaal!

als laatste het draad even opgezuiverd met een m6 tapje en de voorkant van de motor aardig schoongemaakt.

daarna weer alles samenbouwen met gloedjenieuwe slangklemmen en zelfs nog een nieuwe thermostaat! poelie weer op de waterpomp, boutjes in de loctite 243, en een nieuw riempje erop. eind van de middag kon de koelvloeistof er weer in. ontluchten, proefrijden en daarna met warme motor nog een beetje glycoshell bij kunnen vullen.

als ie over een uurtje weer redelijk koud is loop ik alle slangklemmen nog even na maar zover ik weet lekt ie geen druppel!!

morgen word ie gewassen:)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 18:22 #730810 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
En, en, en??:D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 18:28 #730811 door Anjo van den Akker
ja ik wilde naar uitgebreide editor maar in de snelheid bleef ik bij snel reageren steken:woops: zie bericht hierboven voor versie 2

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 18:58 #730818 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Ziet er piekfijn uit. Deed iedereen het maar zo. Nieuwe slangklemmetjes, boutjes, koelvloeistof, doorspoelen, nieuwe thermostaat etc. etc.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 19:10 #730819 door Anjo van den Akker
als het kon zou ik zelfs nieuwe koelslangen gebruiken, zit te overwegen om zelf slangen te gaan vlechten, die voor de kachel en carburateur zijn zo gepiept, de onderste radiateurslang gaat ook nog wel lukken maar het 110 graden bochtje van de bovenste radiateurslang bij de waterpomp gaat me niet lukken denk ik.. miss met een bochtstukje uit rvs en dan moet dat wel gaan, toch maar eens uitzoeken dan:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC