anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het sjonniegehalte is op dit moment nog aardig hoog qua uiterlijk, (ouwe auto, sportvelgjes, uitlaatje, stickertje) maar ik hoop dat zsm (als 't spaarvarkentje weer gevuld is) helemaal aan te pakken. de audio is vele malen meer waard als menig 340/360. zelf ga ik ook echt niet voor half werk, laat dat duidelijk zijn. liever zo nog een tijdje rondrijden, tussendoor flink sparen en het in 1x helemaal toppie aanpakken.
met de accesoires die ik al heb liggen moet dat helemaal goed komen, het gaat alleen iets langer duren als ik dacht.
volgende stap is het strakmaken van de voorspoiler na deze geprobeerd te hebben. ik wil weten hoe laag hij komt, en hoe de gaten uitkomen tov de voorbalk voor een set lampen. daarna kan ik beginnen aan het ontwerpen van sideskirts en achterskirts en die fabriceren.
ik heb besloten om de auto zelf volledig te strippen, de voor en achterruit er door carglass uit te laten halen en terug te plaatsen, de auto licht opschuren en vervolgens bij de spuiter ontdoen van plaatwerk en dan overdragen voor het verder schuren, plamuren en strakmaken van de auto. de auto hierna gespoten terug krijgen en volledig opbouwen.
een werknemer van terberg is bezig met het renoveren van een vw golf 1 cabrio, hier gaat ook het interieur uit en word ook de bodemplaat van gespoten. ik zit nu van "als ik toch bezig ben"... geeft me ook een goede gelegenheid om al het bundelwerk te doen, maar dan moet ik wel eerst ALLES hebben wat ik erin wil plaatsen, oa interieurneon, ledspots nog meer kicker audio etc etc..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
KonradW;64800 schreef : en hoe werkt t tankje nou? kun je nou nog agressiever optrekken?
of rijd ie d'r gewoon netter op door een groter vacuum reserve?
AvdAkker;64818 schreef : op droog asfalt met slippende banden optrekken lukt in ieder geval nog niet.
(ontkoppelknop bovenop versnellingspook indrukken, toerental verhogen naar 3500 rpm en dan vol gas+schakelaar los laten)
ik heb op 't moment een kapotte gaskabel, tenminste de kickdownschakelaar werkt niet. ik heb dat geel groene draadje hiervan aan de massa gehangen als tijdelijke oplossing. ik moet nu dus zelf de bergremschakelaar bedienen tijdens het rijden als kickdowneffect, maar doe je dat niet precies bij vol gas dan is het effect niet zo groot, 't is dus iets om handig mee te worden. wat ik merk:
- snellere acceleratie bij gebruik kickdown.
- met kickdown doortrekken tot 5000 toeren en vervolgens van de kickdown af maar nog wel gas gevend (half/3kwart gas) resulteerd in een dalende toerenteller (naar 4000 rpm) maar n?t zo'n verhogende snelheid als wanneer je de kickdown nog gebruikt.
- met kickdown tot 5000 toeren en vervolgens gas helemaal los is een zakkende toerenteller en een rustiger toerental op cruisesnelheid.
- zonder kickdown tijdens optrekken, rustiger lopen van de motor (scheelt 500 toeren)
je merkt gewoon dat de vario meer vacuum tot z'n beschikking heeft, en omdat nu de economymeter voor de terugslagklep staat zie ik weer precies hoeveel vacuum ik heb in m'n inlaatspruitstuk (vol vacuum bij gas los laten, geen vacuum bij vol gas)
ik zie alleen maar voordelen eigenlijk van zo'n tankje. al heb ik wel het idee dat hij alsnog wat kleiner mag zijn, dan is hij ook wat makkelijker te plaatsen.
op dit moment, geloof het of niet heb ik hem onder de bijrijdersstoel gepropt. (past n?t) je moet daarvoor al de achterste boutjes van de stoel verwijderen en dan de tank eronder schuiven, maar als ie eenmaal zit dan zit ie.
net even wat feiten achter de praatjes kunnen zetten,
sprint 0-100 in 11 seconden!
11,29 volgens de stopwatch
al had het waarschijnlijk nog sneller geweest ook, ik kreeg de stopwatch pas uit toen ik rond de 105/110 ree (nog geen halve sec later)
en nog even ter aanvulling, de mijne is motorisch nog compleet standaard en dus met plaatsing van een luchttankje. of de sportdemper ineens allerlei pk's tevoorschijn tovert reken ik niet op, voordat de pijp eronder hing was hij naar mijn mening op z'n minst even "snel".
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De Daf 55 met 1.4 van Wouter hebben we ook een keer op 11-12 seconden geklokt en die mist een paar kilootjes...
- V300 register
- Verbannen
-
(of miss al op die fietscomputer->zeer precies)
ik geloof nooooit dat een 340 even snel kan zijn met een niet-getunede motor als mijn coup?.
heb je de teller vergeleken met GPS, Anjo?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volgens een renault kenner (en nog wel meer mensen) heb ik wel een van de felste std 1400 die er is/was.. omdat ik op z'n minst 1x per maand de moeite neem om globaal alles na te lopen en ik nog geen 1000 km geleden van alles aan m'n motor vervangen heb, het enige wat nu nog rest is waterpomp + v-riem en dat gaat zeer spoedig gebeuren
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat neemt niet weg dat het behoorlijk vlot is zelfs als het door een tellerafwijking 12 of 13 seconden is blijft het snel.antiekeradio;67857 schreef : die 0-100 proef was met tellerafwijking meegerekend, Jeroen.
(of miss al op die fietscomputer->zeer precies)

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
tuurlijk stond ik stil stefan:D, ik denk zelfs dat door op precies het juiste moment de vario weer te laten opschakelen (rond 80kmh) dat het nog sneller kan.. en door vanuit stilstand eerst je toerental wat op te laten komen mbv de ontkoppelschakelaar, dan vol gas wegrijden en precies tijdens de toerendip die je daarna krijgt de bergremschakelaar activeren (remember, op dit moment doe ik het zonder kickdownschakelaar) icm het vacuumtankje word er dan gelijk vol/gas teruggeschakeld en vlam je weg. ik heb dit al uitgeprobeerd, maar dat was op een 60 weg, en ik probeer me nog enigzins aan de nederlandse wetgeving te houden.
dit was gewoon voor een groen licht bij kruising op provinciale weg stoppen tot stilstand, toerenteller tot 1100 toeren, stopwatch aan+wegrijden en stopwatch uit tussen de 100/110 km op de teller.