- Berichten: 10
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
343 DL special '77
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2008 12:29 #726592
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 343 DL special '77
Misschien moet ik zondag maar eens komen kijken.......hmmm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-08-2008 15:52 #726661
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DL special '77
Ah, Erik, heb jij nog een vrijwaringsbewijs voor mij?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
31-08-2008 16:10 #726672
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 343 DL special '77
Joost, ik je geen pb sturen. Je box is vol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-08-2008 16:24 #726673
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DL special '77
Nu niet meer:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
31-08-2008 16:26 #726675
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 343 DL special '77
De grote vraag is eigenlijk. Hoe gaat het Paul vandaag af. Ik hoop het vanavond te horen/lezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-08-2008 16:30 #726676
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DL special '77
Daar ben ik ook benieuwd naar. Is de Amazon al terug, Paul?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2008 23:43 #726743
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DL special '77
Erik!! Je bent terug! Goed gehad in Bali?
Vandaag ging het opzich goed. Ik had de 16klepper eigenlijk helemaal klaar in de auto liggen rond 4u. Maar toen was het nog wachten tot mn pa er was om hem naar arnhem te slepen(die kwam rond half
. Eenmaal toen ie er was, nog ff de lichtjes controleren...En daar ging het helemaal mis. Het remlicht brande als ik niet remde, en als ik wel remde brande ze niet...
Dus nu staat de 343 nog in Landhorst, en de amazone staat nog waar ie stond. Want dat paste er niet bij...Echt balen dus. Want komende week heb ik echt geen tijd voor die ongein...'t Voelt ook echt alsof ik gewoon niet aan die auto had moeten beginnen. Een halve week was ook wel heel kort.
De 16v past mooier als ik dacht! De inlaat kan ik waarschijnlijk vrij snel in orde maken, zonder al te veel grote problemen. en verder paste het allemaal ruim en netjes. Ik denk dat ik met een paar avondjes het motortje zelfs lopend heb als het moet. Maar rijdend nog niet. De koppeling van de 1700 motor was tot op de nagels versleten, en van de 16v past dus niet. Ook kreeg ik de spigot bearing (geen idee hoe de NL naam is) niet los. Dus die wil ik ook nieuw halen. Dus er zit nu totaal geen koppeling op...
Ook de stuurbekrachtiging paste niet. Die kwam in de knoop met het carter van de 1700 (1700 heeft ook nooit stuurbekr. gehad. Dus dat is ook niet vreemd). Dus dat was ook nog ff snel ombouwen...
Maargoed, al met al veel gedaan vandaag. Alleen die auto's niet meer op hun plek gekregen. En daar baal ik wel ff goed van, want ik weet niet hoe ik het nu moet doen nu ik 13u op een dag onderweg ben voor mn stage!
Vandaag ging het opzich goed. Ik had de 16klepper eigenlijk helemaal klaar in de auto liggen rond 4u. Maar toen was het nog wachten tot mn pa er was om hem naar arnhem te slepen(die kwam rond half

Dus nu staat de 343 nog in Landhorst, en de amazone staat nog waar ie stond. Want dat paste er niet bij...Echt balen dus. Want komende week heb ik echt geen tijd voor die ongein...'t Voelt ook echt alsof ik gewoon niet aan die auto had moeten beginnen. Een halve week was ook wel heel kort.
De 16v past mooier als ik dacht! De inlaat kan ik waarschijnlijk vrij snel in orde maken, zonder al te veel grote problemen. en verder paste het allemaal ruim en netjes. Ik denk dat ik met een paar avondjes het motortje zelfs lopend heb als het moet. Maar rijdend nog niet. De koppeling van de 1700 motor was tot op de nagels versleten, en van de 16v past dus niet. Ook kreeg ik de spigot bearing (geen idee hoe de NL naam is) niet los. Dus die wil ik ook nieuw halen. Dus er zit nu totaal geen koppeling op...
Ook de stuurbekrachtiging paste niet. Die kwam in de knoop met het carter van de 1700 (1700 heeft ook nooit stuurbekr. gehad. Dus dat is ook niet vreemd). Dus dat was ook nog ff snel ombouwen...
Maargoed, al met al veel gedaan vandaag. Alleen die auto's niet meer op hun plek gekregen. En daar baal ik wel ff goed van, want ik weet niet hoe ik het nu moet doen nu ik 13u op een dag onderweg ben voor mn stage!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-01-2009 13:31 #746696
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DL special '77
Even een update wat betreft de DL Special...
Eind januari/begin Februari moet de auto lopen. Eigenlijk resteert nog het zelfde als toen in september.
- Inlaat
- Koppeling
- LPG mengstuk
- Uitlaat
't Plan is om de auto enkel op LPG te laten lopen, maar wel alle opties voor benzine even open laten.
En nou komt het: In Februarie ga ik met de auto naar restaurateur (Pim Kousemaker, vriend van Jeroen) en gaan we overleggen wat de mogelijkheden en kosten zijn.
Als de kosten enigszins binnen mijn geraamde optelsom blijft, word de auto compleet binnenstebuiten gekeerd. Dan wil ik ook alles perfect. Beginnen met een kale body, en dan wielophaning/motor enz. gereviseerd en netjes er weer onder. Al de moeilijke delen liggen al op de plank.
Eind januari/begin Februari moet de auto lopen. Eigenlijk resteert nog het zelfde als toen in september.
- Inlaat
- Koppeling
- LPG mengstuk
- Uitlaat
't Plan is om de auto enkel op LPG te laten lopen, maar wel alle opties voor benzine even open laten.
En nou komt het: In Februarie ga ik met de auto naar restaurateur (Pim Kousemaker, vriend van Jeroen) en gaan we overleggen wat de mogelijkheden en kosten zijn.
Als de kosten enigszins binnen mijn geraamde optelsom blijft, word de auto compleet binnenstebuiten gekeerd. Dan wil ik ook alles perfect. Beginnen met een kale body, en dan wielophaning/motor enz. gereviseerd en netjes er weer onder. Al de moeilijke delen liggen al op de plank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2009 16:32 #752432
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DL special '77
Jeej! het is weer zo ver! Ik ga w??r van plannen veranderen. Ik heb vandaag de kabelbomen bekeken, en ik weet nu wat ik wil gaan doen.
Ik ben begonnen met de kabelboom van het motorcompartement. Wat een meuk kwam daar uit zeg! Ik heb het wel netjes getaped zodat ik weet waarvan het af komt, maar hij gaat meteen de prullebak in hierna. Daarna was het tijd om de kabelboom van het dashboard te bekijken: Ook zo'n rotzooi. Die moet er dus ook uit! Maar al met al heb ik wel besloten dat ik bij een bruin dashboard blijf (ik heb net alles zwart gekocht, moet je na gaan). Enige redenen zijn eigenlijk dat ik het zwarte spul niet compleet heb. En daarnaast hoort Bruin gewoon in deze auto.
Komt er dus op neer dat ik de kabelboom van een 81'er ga gebruiken voor het dashboard en motorruim. Dashboard zal onderandere problemen opleveren met wat schakelaars, maar daar houd het wel op. Motorruim zit ik alleen nog met de koplampen endergelijke. Bij 343 tot en met 80 hebben een dikke kabel bij de rechterkoplamp binnen komen, en dat wordt verder verdeeld naar de linkerkoplamp. Bij een 81'er kabelboom komt er een dikke kabel links ?n recht uit...helemaal anders dus. Alleen ik ben er nog niet echt uit hoe dat laatste stukje naar de koplamp zit. Even uitzoeken dus!
Ik ben begonnen met de kabelboom van het motorcompartement. Wat een meuk kwam daar uit zeg! Ik heb het wel netjes getaped zodat ik weet waarvan het af komt, maar hij gaat meteen de prullebak in hierna. Daarna was het tijd om de kabelboom van het dashboard te bekijken: Ook zo'n rotzooi. Die moet er dus ook uit! Maar al met al heb ik wel besloten dat ik bij een bruin dashboard blijf (ik heb net alles zwart gekocht, moet je na gaan). Enige redenen zijn eigenlijk dat ik het zwarte spul niet compleet heb. En daarnaast hoort Bruin gewoon in deze auto.
Komt er dus op neer dat ik de kabelboom van een 81'er ga gebruiken voor het dashboard en motorruim. Dashboard zal onderandere problemen opleveren met wat schakelaars, maar daar houd het wel op. Motorruim zit ik alleen nog met de koplampen endergelijke. Bij 343 tot en met 80 hebben een dikke kabel bij de rechterkoplamp binnen komen, en dat wordt verder verdeeld naar de linkerkoplamp. Bij een 81'er kabelboom komt er een dikke kabel links ?n recht uit...helemaal anders dus. Alleen ik ben er nog niet echt uit hoe dat laatste stukje naar de koplamp zit. Even uitzoeken dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
24-01-2009 18:44 #752455
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DL special '77
Paul, zal vanavond even zoeken tussen alle zooi op zolder.
Volgens mij heb ik die turbo-pre-fixed kabelboom van Frits' 343T project nog.
Volgens mij heb ik die turbo-pre-fixed kabelboom van Frits' 343T project nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets