show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
343 DL special '77
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2008 13:18 #696938
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DL special '77
Haha, Erik, ontzettend bedankt in ieder geval. Ik zag al op om je op te bellen met de mededeling dat ik weer een achteras moet vervangen...:crazy1:Ik weet wel dat ik voortaan alleen maar michelins ga rijden :humor:...
Siebren, ik PM je zo even. Ik kan zeker het een en ander gebruiken. Helemaal als het een handbak is.
Ik heb ook net iets anders geregeld: Een 340 winner handbak van 84. Is van mn huisgenoot, mag ik voor 100 euro hebben (heeft lichte schade voor). Die ga ik maandag ophalen. Ff kijken hoe of wat, het zou de perfecte donor zijn...maar misschien is dat zonde. Want de complete aandrijflijn + rad + interieur kon ik ook al gebruiken.
Siebren, ik PM je zo even. Ik kan zeker het een en ander gebruiken. Helemaal als het een handbak is.
Ik heb ook net iets anders geregeld: Een 340 winner handbak van 84. Is van mn huisgenoot, mag ik voor 100 euro hebben (heeft lichte schade voor). Die ga ik maandag ophalen. Ff kijken hoe of wat, het zou de perfecte donor zijn...maar misschien is dat zonde. Want de complete aandrijflijn + rad + interieur kon ik ook al gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2008 14:22 #696941
door V300 register
Oei, achteras krom.............wat heb je gedaan dan?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2008 17:46 #696957
door V300 register
Mja, lompigheid. Driften, en telkens net ietsje harder willen, vervolgens onverwachts ineens grip hebben, en net de verkeerde kant op uitgeweken. 't Was niet zo'n hard tikje, maar mn asje is duidelijk krom.
Goed nieuws:
Een wijs collega van me zei ooit eens: een goeie diagnose kost tijd en moeite.:woops: Zo gezegd zo gedaan. Compressie gemeten. Laagste cilinder was nr. 2 (die dus ook niet meedeed) maar was 11.5 bar. De hoogste was 12,5 bar. Dus dat kan nooit het probleem zijn. 11.5 is een super goeie score voor een oude motor. Wss zulle de klepjes van cil. 2 wel vuil zijn door een andere reden ofzo..... Bougies vervangen (waren een week oud, maar wie weet) contactpunten gesteld, ontstekingstijdstip nagemeten en zelfs contacthoek nog gemeten...Naja contactpunten zijn schijnbaar verschoven ofzo, of hard versleten, want dat scheelde nog wel het meeste. Stonden zo goed als dicht.
Cilinder 2 loopt nogsteeds niet helemaal lekker mee. Maar ik denk dat dat uiteindelijk wel goed komt. De motor loopt beter dan ooit te voren voor zover ik het nu heb kunnen merken. Eerst maar eens km's maken, en dan evt. klepjes nog stellen, carb vervangen (lekt en vertrouw ik zoiezo niet).
1 zorg minder dus. Nu de blauwe nog...
Goed nieuws:
Een wijs collega van me zei ooit eens: een goeie diagnose kost tijd en moeite.:woops: Zo gezegd zo gedaan. Compressie gemeten. Laagste cilinder was nr. 2 (die dus ook niet meedeed) maar was 11.5 bar. De hoogste was 12,5 bar. Dus dat kan nooit het probleem zijn. 11.5 is een super goeie score voor een oude motor. Wss zulle de klepjes van cil. 2 wel vuil zijn door een andere reden ofzo..... Bougies vervangen (waren een week oud, maar wie weet) contactpunten gesteld, ontstekingstijdstip nagemeten en zelfs contacthoek nog gemeten...Naja contactpunten zijn schijnbaar verschoven ofzo, of hard versleten, want dat scheelde nog wel het meeste. Stonden zo goed als dicht.
Cilinder 2 loopt nogsteeds niet helemaal lekker mee. Maar ik denk dat dat uiteindelijk wel goed komt. De motor loopt beter dan ooit te voren voor zover ik het nu heb kunnen merken. Eerst maar eens km's maken, en dan evt. klepjes nog stellen, carb vervangen (lekt en vertrouw ik zoiezo niet).
1 zorg minder dus. Nu de blauwe nog...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2008 18:30 #696960
door V300 register
:crazy1:Paul toch
Niet driften h?.. Dat doe je alleen op daarvoor bestemde dagen. :nono: Als je in arnhem gaat sleutelen heb ik vast wel tijd om te helpen. Als school het toelaat...
Niet driften h?.. Dat doe je alleen op daarvoor bestemde dagen. :nono: Als je in arnhem gaat sleutelen heb ik vast wel tijd om te helpen. Als school het toelaat...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2008 21:19 #696974
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 343 DL special '77
Paul, met een 1400 motor kan kleppen stellen toch de motor weer wat lekkerder laten lopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2008 21:50 #696983
door V300 register
Laatst ook een 340 meegemaakt, waarvan 1 cilinder niet meedeed. Er bleek van de betreffende cilinder een klep niet mee te doen, want die was losgeschoten van het steeltje. Dus ook even het kleppendeksel lichten.
Begrijp ik het trouwens goed dat je met die mooie oude 343 aan het driften bent????
Begrijp ik het trouwens goed dat je met die mooie oude 343 aan het driften bent????
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2008 23:17 #697006
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 343 DL special '77
Tja, Jean-Luc bij mij staan af en toe ook de haren overeind. Ik heb Paul ook al aangeraden een 340 van na 1985 te nemen. Ik hoop dat ie hier toch op zijn minst 2 mooie goedrijdende 343 aan over houd. Daar wil ik hem graag bij steunen. Als ik ruimte heb, mag ie er zelfs wel eentje bij mij stallen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2008 13:23 #697030
door V300 register
haha, de rooie drift ik nagenoeg nooit mee...De blauwe nog wel eens. Maargoed, op dit moment is dat ook echt een barrel, uiterlijk dan...Maar ook dat komt goed op de lange termijn.
Motortje loopt best soepel nu. Houd af en toe nog wel heel lichtjes in, maar al veel minder als vroeger. Denk dat dat de LPG afstelling is, want op benzine doet ie het niet.
Motortje loopt best soepel nu. Houd af en toe nog wel heel lichtjes in, maar al veel minder als vroeger. Denk dat dat de LPG afstelling is, want op benzine doet ie het niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2008 22:04 #702961
door V300 register
Een leuk weetje: De special word extra special. Ik heb een onderdelen pakket gekocht! (lees, sloper)
- Stuurbekrachtiging (jep, dat lees je goed):worship:
- Electrische ramen (als het in de deur te verwerken is)
- Originele deurvergrendeling (hoewel, de CV met AB werkt op dit moment wel ?rg goed...Misschien ook niet)
- Parkeersensoren (jaja, die zaten ook op de auto)
En daarnaast vanwege matig werkende remmetjes (ze worden echt met de dag slechter. 't Gaat van links naar rechts, remt zwaar enz.), zeer slechte voorveren en ga ik nog wat interessante upgrades doen.
Omdat ik toch bezig ben, gaat het hele interieur er binnekort er ook uit. Om het doorgezakte krikpuntje rechts voor aanpakken, wat electra aan te pakken en om wat roestpreventie te doen.
En later in het jaar waarschijnlijk, komt er nog een upgrade-lijst nr 2.
Edit: Ow, en waar ik de auto voornamelijk voor kocht: Een achteras voor de 79'er...ja dat komt er dus ook van
- Stuurbekrachtiging (jep, dat lees je goed):worship:
- Electrische ramen (als het in de deur te verwerken is)

- Originele deurvergrendeling (hoewel, de CV met AB werkt op dit moment wel ?rg goed...Misschien ook niet)
- Parkeersensoren (jaja, die zaten ook op de auto)
En daarnaast vanwege matig werkende remmetjes (ze worden echt met de dag slechter. 't Gaat van links naar rechts, remt zwaar enz.), zeer slechte voorveren en ga ik nog wat interessante upgrades doen.
Omdat ik toch bezig ben, gaat het hele interieur er binnekort er ook uit. Om het doorgezakte krikpuntje rechts voor aanpakken, wat electra aan te pakken en om wat roestpreventie te doen.
En later in het jaar waarschijnlijk, komt er nog een upgrade-lijst nr 2.
Edit: Ow, en waar ik de auto voornamelijk voor kocht: Een achteras voor de 79'er...ja dat komt er dus ook van

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2008 19:58 #703012
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DL special '77
Laat me raden... de ex-turbo van de 205 Diesel-rijder?

Moderators: Mark Smeets