show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 09:40 #758779 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLE '86
m14x1.5 naar m18 is nog prima te overbruggen met een verloopnippel, helicoils voor een olie-zender (temp of druk) worden na verloop van tijd lek-objecten

die zender links heeft gewoon standaard npt draad als ik 't goed heb, afhankelijk van waar die in moet, heb ik hier een heel schap vol met nippels om dat passend te maken:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 15:09 #758836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86

thyzerrr;90360 schreef : Die komen van Ebay Duitsland :+

Net als de metertjes. Hebben bij mij ongeveer 2 jaar stof liggen happen, hoogste tijd dat ze nu eens gebruikt gaan worden. Waar heb je adapterringen gevonden? Als ik me goed herinner is de temperatuursensor M14*1,5 en zou die M18 moeten zijn; k zat te denken om dit pas te maken met een helicoil oid.

Thijs
*die even voor zijn beurt spreekt:p*

Ik heb ze bij een laszaak gevonden, standarad verloopstukjes. Dat was overigens alleen voor de oliedruk, de olie temp heb ik nog niet naar gekeken, eerst zo'n sensor vinden... (voor de 740 diesel)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 20:42 #758916 door V300 register
Dus dan zou Doeke nu nodig hebben
1x verloop M10*1 naar M14*1,5 en
1x M14*1,5 naar M18*1,5, zodat de oliedruksensor op de plek van de huidige schakelaar kan, en de temperatuursensor op de plek van de carterplug.

Toch?:S

Thijs
*After sales manager*

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 23:11 #758948 door Anjo van den Akker
is er geen andere mogelijkheid voor een zender op een redblock ipv in de carterplug?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 23:13 #758949 door V300 register
Ik heb het op de rode in elk geval nooit kunnen ontdekken. Wel zitten er op veel plekken doppen in het blok, maar ik heb nooit het lef gehad om die los te peuteren:)

Opzich is de temperatuursensor klein genoeg om ipv de carterplug te gaan lijkt me.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 23:18 #758950 door V300 register

thyzerrr;90547 schreef : Ik heb het op de rode in elk geval nooit kunnen ontdekken. Wel zitten er op veel plekken doppen in het blok, maar ik heb nooit het lef gehad om die los te peuteren:)

Opzich is de temperatuursensor klein genoeg om ipv de carterplug te gaan lijkt me.

In mijn B230 blok zit op net boven de startmotor een gat waar bij een 240 de peilstok zit. Deze heb ik dicht gemaakt, maar wellicht heeft een B200 dit gat ook, met standaard een plug er in. Hier zou de sensor ook in kunnen lijkt me.

De peilstok bij een B200 zit standaard door een opening in het carter.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 01:16 #758975 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Ik wil de temperatuursensor eigenlijk op de plek van de carterplug hebben. Dit is wel een enigzins riskante plek, maar omdat de auto verlaagd is doe ik sowieso al heel rustig aan bij drempels. Ik ben echter bang dat als ik een verloopnippel op de huideige M14 sensor zet, het geheel wel ?rg lang wordt.
Dan liever deze, in M18x1,5:

Via Dutch Power Trading

Ik heb al gemaild of ze hem op voorraad hebben. Hopelijk wel, kan ik hem mooi met de sleuteldag plaatsen.

Voor de druksensor moet ik maar een verloopje zien te vinden.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 09:40 #758981 door Anjo van den Akker
oplossing van jos is nog wel het mooiste, ik zou daar nog even naar kijken

sensoren in de carterplug kunnen uiteraard ook, maar dat is a niet handig voor service, waarbij de sensor verrot kan gaan en b niet handig voor het contact als er een paar druppies olie overheen komen en evt vuil/olie in het draad wat voor een slechte massa zorgt (en dus een verkeerde waarde op je klokkie)..

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 11:08 #758999 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Ik zal eens kijken naar andere 'gaten' in het blok. Waar kan de sensor het beste zitten? Het lijkt me daar waar die volledig ondergedompeld wordt in de olie? Of mag ie ook hoger zitten, zeg ter hoogte van de oliedruksensor? Het lijkt me dat ie dan niet volledig ondergedompeld wordt in de olie, wat weer invloed kan hebben op de aangegeven temperatuur.

Ook heb ik zonet een bericht gehad van Dutch Power Trading; het is op voorraad maar ze leveren het als sensor M14x1,5 met adaptorring M14x1,5 naar M18x1,5...
Aangezien in de sensor al heb in M14x1,5, moet ik dus enkel op zoek naar een adaptorring.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2009 11:14 #759002 door V300 register
ik heb exact deze sensor, in mijn coup? gebouwd. Werkte eerst vrij goed, wel geeft ie een lagere temperatuur dan de olie eigenlijk zou moeten zijn (teveel rijwindkoeling op de sensor)

Inmiddels: de sensor is nog oliedicht, maar de lip voor de draadaansluiting is er door mij finaal onderuit gereden op een drempel. Olietemperatuurmeter ligt dus voor pampus in het linker hoekje..

Bij een 3-serie ligt de carterplug wel iets beter beschermd hoop ik... zit die niet wat meer naar achter en schuin?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC