Volvo 360 GLE '86
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
die zender links heeft gewoon standaard npt draad als ik 't goed heb, afhankelijk van waar die in moet, heb ik hier een heel schap vol met nippels om dat passend te maken:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
thyzerrr;90360 schreef : Die komen van Ebay Duitsland :+
Net als de metertjes. Hebben bij mij ongeveer 2 jaar stof liggen happen, hoogste tijd dat ze nu eens gebruikt gaan worden. Waar heb je adapterringen gevonden? Als ik me goed herinner is de temperatuursensor M14*1,5 en zou die M18 moeten zijn; k zat te denken om dit pas te maken met een helicoil oid.
Thijs
*die even voor zijn beurt spreekt:p*
Ik heb ze bij een laszaak gevonden, standarad verloopstukjes. Dat was overigens alleen voor de oliedruk, de olie temp heb ik nog niet naar gekeken, eerst zo'n sensor vinden... (voor de 740 diesel)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
1x verloop M10*1 naar M14*1,5 en
1x M14*1,5 naar M18*1,5, zodat de oliedruksensor op de plek van de huidige schakelaar kan, en de temperatuursensor op de plek van de carterplug.
Toch?:S
Thijs
*After sales manager*
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Opzich is de temperatuursensor klein genoeg om ipv de carterplug te gaan lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
thyzerrr;90547 schreef : Ik heb het op de rode in elk geval nooit kunnen ontdekken. Wel zitten er op veel plekken doppen in het blok, maar ik heb nooit het lef gehad om die los te peuteren:)
Opzich is de temperatuursensor klein genoeg om ipv de carterplug te gaan lijkt me.
In mijn B230 blok zit op net boven de startmotor een gat waar bij een 240 de peilstok zit. Deze heb ik dicht gemaakt, maar wellicht heeft een B200 dit gat ook, met standaard een plug er in. Hier zou de sensor ook in kunnen lijkt me.
De peilstok bij een B200 zit standaard door een opening in het carter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Dan liever deze, in M18x1,5:
Via Dutch Power Trading
Ik heb al gemaild of ze hem op voorraad hebben. Hopelijk wel, kan ik hem mooi met de sleuteldag plaatsen.
Voor de druksensor moet ik maar een verloopje zien te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
sensoren in de carterplug kunnen uiteraard ook, maar dat is a niet handig voor service, waarbij de sensor verrot kan gaan en b niet handig voor het contact als er een paar druppies olie overheen komen en evt vuil/olie in het draad wat voor een slechte massa zorgt (en dus een verkeerde waarde op je klokkie)..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Ook heb ik zonet een bericht gehad van Dutch Power Trading; het is op voorraad maar ze leveren het als sensor M14x1,5 met adaptorring M14x1,5 naar M18x1,5...
Aangezien in de sensor al heb in M14x1,5, moet ik dus enkel op zoek naar een adaptorring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Inmiddels: de sensor is nog oliedicht, maar de lip voor de draadaansluiting is er door mij finaal onderuit gereden op een drempel. Olietemperatuurmeter ligt dus voor pampus in het linker hoekje..
Bij een 3-serie ligt de carterplug wel iets beter beschermd hoop ik... zit die niet wat meer naar achter en schuin?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.